fredag 30 april 2010

Ledig Valborgshelg!!!

Valborg idag!! Sista dagen i april månad, i morgon är det maj.. Maj brukar vara en varm och fin månad här nere i söder så det hoppas jag på att den är i år med.. På tal om varm så har det minsann varit varmt idag med.. På förmiddagen regnade det, sen kom solen och då visade mätaren så här i just solen:

Och så här visade den i skuggan:



Men nu regnar det igen fast temperaturen är på ca 17 grader.. Men hellre regn än snö, hörde att det snöade i Kirunatrakten..

Här börjar nu träden skimra i gröna färger och det är så vackert.. Den vackraste tiden tycker jag och jag vill inte det skall gå för fort.. När bladen väl kommit ut så är det ju inte länge tills de skall av så jag har det gärna lite så här skimrande grönt nu ett tag..

Någon eld för oss blir det nog inte ikväll.. Vi skall till min bror för att grilla och planera resan.. Eller planera, men iaf prata lite om vad vi kanske vill se och så, sen är det ju inte säkert att vi gör just det vi pratar om när vi väl är där..

I morse och under förmiddagen ut på eftermiddagen så har jag mått illa, men det har som tur är gått över nu och jag hoppas att det inte blir ngt med det.. Vill ju inte bli sjuk nu, jag hinner ju bli frisk om jag skulle åka på en maginfluensa men kanske inte de andra som skall med och det vore ju taskigt..

Ha nu ett bra Valborgsmässofirande och bränn er inte på elden.. ;-)




15 kommentarer:

nettan sa...

mysig valborg på dig ... här strillar regnet... kram

hemma hos lilla mej sa...

vad varmt och skönt du har det .Ja det är bara så härligt nu.Hoppas att du inte blir sjuk.Håller tummar och tår.Önskar dej en härlig och mysig valborg vännen Kramar Rita ♥

Nina sa...

Ååh, vad skönt att du mår bättre! :)

Ha det så trevligt ikväll!
Kram Nina!

Gårdsromantik sa...

Du - det snöade i Luleå också!

:*¨¨*:♥ GLAD VALBORG♥:*¨¨*:

Önskar Maud

<Gårdsromantik-ljuvlig-lantromantik-på-nätet

Uttan sa...

Ja värmen verkar vara på gång :o)
Nu blir det explosion med träd och blommor och vi har en härlig tid framför oss.
Nu är vi hemma efter några toppen dagar och det har verkligen hänt massor i trädgården medan Vi har varit borta.

Önskar Dej en fin Kväll!
Kram!

Moonrose/ Vonneli sa...

Ja, den här tiden på året är underbar...allt som grönskar... Det jobbiga är ju då att allergierna var fart, hoppas det blir lindrigt i år...har de senaste åren inte haft det så jättejobbigt som förr, usch vilka besvär jag haft...det har blivit lindrigare
och jag hoppas det fortsätter så.
Önskar dig en trevlig ledig valborgsweekend!
Kram Yvonne

Anonym sa...

Vad gott att ni hade så pass varmt, vi hade ingen sol i dag men kvällen var ganska varm och regnet höll sig borta tills vi grillat. Ja det är otroligt vackert speciellt nu när björkarnas små blad har kommit.

Ha en superhärlig helg !!!
Kram Annika

Vardagens guldkorn sa...

Skönt med ledig helg! Ni har haft det lite varmare än här ser jag... men visst händer det mycket i naturen nu. Jag tycker nästan att jag kan SE hur rönnens blad vecklar ut sig =0)
Hoppas du hade en mysig valborg och fick drömma lite om Pragresan =0)
Kram Linda

Unknown sa...

hej
oj oj skillnad på grader hos dig och mig..blev ingen majbrasa igår var för kallt.

önskar dig en toppen kväll
kram Catthie

Måddan - Himla lantligt sa...

Ha en fin helg gumman i söder!

Kram

Måd

årstidens bästa sa...

Ha en bra Lördagskväll.

Kram
Linda

kallebodalntliv sa...

HEJ ! Kikar in och önskar dig en trevlig helg !
jeanette.kallebodalantliv

jeannette sa...

Hej du
Fin har din blogg blivit, och var bor du som har så varmt. Här fick jag ha torgvantar och flis på :( Tänk när man kan ta sin morgon promenad i halv byxor och linne. :) Ha en fortsatt skön helg. kramar

Tidsmästarinnan sa...

Hej hej! hoppas du har haft en fin första majdag, här har det varit grått och blåsigt men jag har varit ute i trädgården och vi har plockat vitsippor en sväng i skogen... helt underbart!

Kram kram
Susanne

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Godmorgon. Hoppas vår termometer visar något liknande idag, igår var det jättekallt och blåsigt. Idag kan det nog bli fika ute. Låter som du haft en bra valborg, och hoppas nu inte du blir sjuk.
Ha en fin söndag
Kramar
AnnaMaria

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggintresserade