tisdag 13 april 2010

Kameramiss..

Vaknade idag kl 14.30 av att det ringde på dörrklockan.. Jag gick inte upp och öppnade men jag misstänker att det var något barn som ville sälja majblommor.. Såg nämligen många barn som var ute med sina gröna väskor med majblommor när jag var ute och gick..

Kameramissen gäller min promenad idag.. Jag har ju oftast kameran med när jag är ute och går, idag tog jag den inte eftersom jag tyckte att det inte fanns så mycket att plåta igår när jag var ute.. Men så stötte jag på denna lilla krabat.. Han/hon satt så still och nästan förväntade sig att jag skulle fotografera den.. Så det fick bli min mobil som fick tjänstgöra, men då blir ju bilderna inget vidare.. Hade jag haft kameran med hade jag ju kunnat ta riktiga närbilder.. Men så är det ju oftast, när man väl springer på något att plåta då har jag inte kameran med..

I vilket fall fick jag en skön promenad på 68 minuter.. Det var ingen sol när jag gick men varmt och skönt var det.. Termometern visar på 14 grader.. Nu skiner solen däremot.. Vi hade frost natten som gick och det skall bli frost även i natt enligt tv-vädret..

I natt skall jag jobba igen sen är jag ledig två nätter för att sedan jobba tre nätter över helgen.. Så i morgon skall det bara bli ett par timmars sömn så jag orkar sova på natten sen..

Nu skall jag kolla på Halv åtta hos mig och sedan Äntligen hemma innan jag skall promenera de 25 minutrarna ner till mitt jobb.. Så nu hoppas jag att ni får en bra kväll och natt så ses vi i morgon igen..




11 kommentarer:

jeannette sa...

Hej vännen
Vilka fina bilder du tog med din mobil, och va typiskt visst är det så att när man ska ha kameran med så är den inte med. kramar

japp sa...

Heeij.. tack för din goa hälsning. Hoppas påsken hos dej varit bra, att du fått vara lite ledig. Jag har varit 2v ledig..kändes underbart.
Nu jobbar jag hela veckan fm, känns bra de me.. Men är sååå trötter.

Så fina bilder du tagit.. som vanligt.. jag fotar inte mycket nuförtiden, mest på lilla Freya iof.. men man kan ju inte bara lägga in bilder på henne jämt heller..=)

Hoppas du får en fin arb.natt.. kram på dej. Halv 8 hos mej.. väntar nu..kram Helén.

hemma hos lilla mej sa...

jag tycker du bara är så duktig på att ta kort.Bara Underbart.Vad härligt vårigt .Önskar dej en skön Kväll/Natt och en härlig onsdag Kramar Rita ♥

Nina sa...

Ja det är typiskt att man springer på nåt när kameran inte är med. Men förhoppningsvis får du fler chanser att fota grodor/paddor i sommar :)

På vår prommis igår såg vi en hel vildsvinsfamilj, men jag har ju ingen systemkamera så jag kunde inte zooma in dom. Dom var rätt långt bort, nämligen. Första gången jag såg vildsvin på riktigt, fast dom är vanliga här.

Ha en bra natt!
Kram Nina!

Godastunder-tokigaidéer sa...

Ja dessa små barn springer och säljer överallt, så jag köpte en liten blomma, tyvärr har jag nästan aldri kontanter på mig är en sån som lever med mitt kort....annars hade det nog blivit en krans tycker de är fina och så går pengarna till något gott.

Ha en bra natt
Kram Anna

Anonym sa...

Ja visst är det typiskt, har man den inte med så dyker det upp något. Ha det så gott i kväll , och på dina lediga dagar.

Kram Annika

Annie - Annalunda sa...

Hej Mia!
vad kul att du ville vara med i min utlottning och varmt tack för dina länkar. Olofström... är ju nästan hemma ;) och här har du en annan nattis.

Kram Annie

Signe 1 sa...

Tycker du är kanonduktig att plåta oavsett om det är en mobilkamera eller inte:-)) Söt liten groda!!

Kramkram Sofia

Pia sa...

Känner igen det där Mia!
Jag hittar alltid presumtiva motiv när jag inte har kameran med mig och blir så irriterad.

Blev en härlig bild på grodan i alla fall!

Ha en skön onsdag!

Kramis!

Tina sa...

Hej vännen.
Ja, dessa söta barn med bedjande ögon som är överallt nu =) Men en sak som jag inte gillar, är när de i rullskridskor ger sig in i butikerna för att sälja majblommor... man gör inte så. Men då undrar jag vart föräldrarna är ... de är små barn som gör så på jobbet..inga tonåringar!!

Jag hade aldrig klarat jobba natt. Tycker det är beundransvärt ni som klarar det!! Hoppas du lyckas sova!!

Lilla grodan som satt just där & mötte dig =) Tycker det blev en kanon fin bild!! Vilken bra kamera du ha i mobilen !!!

Tack för din hälsning!! Ja, de skorna är verkligen bra. Nu är trycket hårt i butiken där jag jobbar, efter dessa skor.. så det ska bli jätte kul nu när vi får in dem. De kommer nog att gå åt på en gång =)

Önskar dig en fin Onsdag! Kram Tina

Lilla Rummet sa...

Vilken härlig bild på vitsippor. Kul att du fick en groda på bild (de kanske är en prins) fniss.
Majblommor är det inte någon som varit och sålt här.
Ha de gott
Kramis Britt

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggintresserade