måndag 12 april 2010

Vilse i pannkakan..

..var jag inte idag men nästan i skogen.. Efter att jag legat länge idag (skall jobba i natt så lång sömn behövdes) och ätit frulle så tog jag på mig promenadskorna och traskade ut i det otroligt vackra vädret.. Vi har haft ca 15 grader i skuggan idag och en massa plusgrader i solen.. Underbart!!

Jag fick för mig att jag skulle testa en stig som jag vet skall sluta i närheten av där vi bor men jag trodde jag var helt lost ett tag men lyckades till slut hitta ut ur skogen och hamnade lite bortanför vårt hus.. Vid en bro så ser man vårt hus så det plåtade jag.. Det på kullen.. Vår tomt gränsar till kanalen ni ser, kanalen går till Volvofabriken..

Hemma i vår naturtomts del satt Sassi och väntade på mig så henne förevigade jag med.. Hon är en riktig surkatt.. Ibland vill hon bli klappad men då enbart uppe vid huvudet.. Klappar man över ryggen så sticker hon eller så fräser och slår hon efter den som klappar.. Hon vill aldrig ligga i nät, nån gång kan hon komma upp i soffan för att kela lite snabbt men aldrig i knät.. Det är nästan bara jag som vågar ta upp henne i famnen, då kan hon ibland tillåta att bli gosad med men bara en kort stund och nästan bara med mig.. Gusten är precis tvärtom, en mer kelen katt får man leta efter, nästan så det blir jobbigt ibland..


När jag hittat hem efter en 70 minuters härlig promenad så hängdes tvätten ut på vindan för första gången detta året.. Visst är det härligt med tvätt som torkat ute??

Sen har jag suttit i solen med te och en tidning nån timme i solen.. Känns lite i ansiktet nu att man fått sol men det gillas..

Ikväll nu så skall det bli tv med Halv åtta hos mig och sedan Arn innan det är dags att cykla till jobbet för att tillbringa natten där..

Njut av vackra vårkvällen..


12 kommentarer:

Nina sa...

Fina foton i vanlig ordning. Jättefint kort på Sassi!

Så härligt att våren är här på riktigt nu! Ja, ni har ju t.o.m. haft försommar :)

Ha en skön kväll å bra natt!
Kram Nina!

hemma hos lilla mej sa...

Vilka fina foton du visar.Visst har vi fått himla skönt väder bara så härligt.Ska kolla på Halv 8 hos mej.Önskar dej en skön kväll och natt vännen Kramar Rita ♥

Pierre sa...

Fin kisse, men jag föredrar dem gosiga. Vår äldsta var så där i många år. nu är hon nio och hur kelig som helst. Så länge man inte retas ;) Ser på bilderna att ni har lite mer vår än här. Ha en bra kväll och på jobbet.

Roses & Angels sa...

Tack ja turkost är jätte fint, har ju halsband i liknande och örhängen men saknar nu det till den rosa. Men man kan inte få allt. hahah kram

A Cup Of Emilia sa...

Vilka härliga vårbilder du har tagit! Kramar från Emilia

Boutique Nytt & Nött♥ sa...

Åååå...Vad fint huset ligger hur mysigt som hellst...
Söt katt
Även om hon är surkart...
Sänder vårvindar från Skåne
Sus

kallebodalantliv sa...

Visst är det underbart med våren nu ...man bara njuter ..du bor ju så fint vid halen också ..häärlig bokskog som snart slår ut ..och ett bad efter morgonpromenaden ..flitig du är på att ut och gå , det var jag med en gång i tden ..nu saknas tiden i renoveringen här ..men snart såå. jobba lugnt ! jeanette

Inspiration i vitt sa...

så fina foton,och katten ser så vacker ut där han sitter. Vilken tur att du hittade hem till sist, det blev en rejäl promenad för dig.
Kram på dig/Ingela.

nettan sa...

underbart hus.. där hade jag gärna bott.... ja jag mår... väldigt bra just nu.... stor kram N

mo sa...

Jag tror minsann att det var Sassi som sprang över vägen o upp till ert hus häromdagen när jag o Maila kom gåendes.....Hon är verkligen fin att titta på, men lite synd att hon inte är mer kelen kanske, ett mellanting av era båda katter hade varit perfekt ;) Maila är inte heller kelen av sig, väldigt självständig o det är ju skönt att hon aldrig är sådär pockande o hoppar på folk osv....meeen ibland skulle det vara mysigt att gosa lite, det är helt på hennes villkor.

Tur att du hittade hem igen ;). Man kan gå vilse fastän man tycker att man håller sig hemomkring...

Fint ert kök blev, ser mycket ljusare ut, o det är ju inte fel.

Jodu, Wii är helkul, o när Wii fit kommer så ska det tränas hejvilt inför beach 2010...hihi, kram o ha en fin vecka

Patricia sa...

Massa fina kort som vanligt... =)

Sicken tjurig-käring Sassi är... ha ha...tur Gusten kompenserar gosandet... =)

Visst är det härligt att kunna hänga tvätt ute igen, jag har hunnit göra det flera gånger de senaste 2 veckorna...underbart!!! =)

Må så gott!!
kram Patricia

Roses & Angels sa...

Tack, ja kaffet kanske smakar extra gott i dom hihi. Ska bara plocka fram dom vid speciella tillfällen :-) vill ju inte att dom går sönder! Ha en fin kväll kram

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggintresserade