onsdag 7 april 2010

Sista natten..

Sista natten nu för denna veckan på jobbet, är ledig fyra nätter sen så jag har alltså ledigt denna helgen med.. Skönt!! En bra sömn fick jag idag så jag är utvilad..

Vilken kanondag jag vaknade till.. Strålande solsken från en klarblå himmel.. Gick ut och plåtade min Ranunkel jag inhandlade igår.. Har aldrig ägt en sådan.. Stod på den att den inte fick torka ut och hade jag läst det innan så hade jag inte köpt denna, den var nämligen snustorr redan på Maxi så vi får väl se om den klarar sig.. Blötte den rejält hemma i alla fall..

Efter middagen idag så tog jag och Patrick på oss promenadskorna och gick en runda.. Patrick trodde att vi bara skulle gå en kort runda men tji fick han.. Jag drog med honom på en ganska rask promenad som tog en timme.. Men så skönt det var att komma ut.. Jag har tyvärr inte hunnit med motion på några dagar så nu måste jag ta igen det..

Nu är det 63 dagar kvar!!!! Till vad undrar så klart ni.. Till Sweden Rock Festival!!! Det roligaste som händer på hela året här nere.. Jag har ju jobbat tre år på raken där och skall så göra även i år.. I år är Patrick en av cheferna vid några av gaterna.. Jag har tagit mig på att försöka få ihop scheman till de som skall jobba som gatevakter, och det är inte det lättaste men det skall nog gå att få ihop i slutändan..
Hoppas det blir bättre väder i år än vad det var förra året, det var så förbaskat kallt och så kom det ganska mycket regn.. det är ju lite roligare att vara där när det är bra väder..
Jag skall så klart ha kameran med och plåta MASSOR.. Det finns så mycket underbara människor på festivalen och de måste ju förevigas liksom många av de bra banden som spelar där.. Jag har ju tillgång till Press konferenserna med så bilder från dem kommer det givetvis med att bli.. 63 dagar... Det är inte långt kvar nu :-D




9 kommentarer:

Pia sa...

Vilka underbara bilder Du tagit på ranunkeln Mia!! Om den nu mot förmodan skulle torka ihjäl så har Du i alla fall förevigat den när den var som vackrast.

En av mina goda vänner ska åka ner till Sweden Rock Festival och hon ser det också som sommarens höjdpunkt! :)
Om det inte vore för att sonen tar studenten just då, så hade jag banne mig åkt med.

Ha en härlig torsdag!
Varm kram!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Rock festival så roligt, där är det ju roligt och jobba också. Ska bli spännande och se dina foton. Skönt att du har ledigt nu när du vaknar idag, ser ut och bli hyfsat väder också. Jättefin Ranunkel, den ser frisk ut, så den har nog klarat sig.
Ha en toppendag
Stor kram
AnnaMaria

Nina sa...

Vilken fin blomma som jag redan glömt namnet på.. Hoppas den klarar sig! Är den perenn?

Förstår att du läntar till festivalen! Skoj ju :) Hoppas ni får härligt festivalväder!

Snart är du ledig så sov gott först och ha sen en skön helg!
Kram Nina!

Anonym sa...

Fina bilder du tagit !
Hi hi det var smart att lura med sambon på en långpromenix. Tänk att de ska vara så svårflörtade när det gäller motion, får nästan bara med min man på trimbingo inte annars så ofta.Hade varit kul att gå på SRF :-)

Njut nu av ledigheten och ha det gott !!! Kram Annika

Tigris Predikantan sa...

Ranunkeln ser ut att må bra! Jag har fått en bukett en gång med ranunkel i alla färger: de håller sig fräscha länge.
:)

Gårdsromantik sa...

Så vacker den är!

Tänk att ni kan ha blommor utomhus nu!

Kram Maud

<Gårdsromantik-ljuvlig-lantromantik-på-nätet

fröken Sätterlund ✯ sa...

Jättefina bilder vännen!! Jag köpte ranunkel på snitt häromdagen... De är såå fina :)

Vad skönt att du är lite ledig nu, ta väl vara på ledigheten!

Kramar Therese

Godastunder-tokigaidéer sa...

Det är en härlig blomma ranukel, vacker med sina många lager av blom blad. Rock festival låter häftigt...

Ha det gott din sista natt skönt med en ledigt helg
Kram Anna

Boutique Nytt & Nött♥ sa...

Mysig blogg jag råkade tassa in i..
Super fin blomma. Jag köpte några sådana & försökte få att trivas i min trädgård. De kom upp några taniga stjälkar. Fniss..
inte alltid de fungerar.
Här tassar jag gärna in ingen.
Ha en riktigt härlig helg
Kramis
Sus

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggintresserade