fredag 16 april 2010

Älskar vatten..

Utom när den kommer uppifrån och oftast bara att titta på.. Jag är ingen älskare av att bada i havet eller i sjön, men det händer.. Älskar däremot att bada i kar men ett sådant har vi inte :-( Vi bor ju så att vi har en kanal på ena sidan och en å på andra.. Idag klättrade jag ut på lite stenar i ån för att plåta det forsande vattnet..

Idag har jag varit lat av stora mått.. Låg ju länge eftersom jag skall jobba i natt, blev väckt av dottern som ringde, hon hade glömt ett par papper som hon var tvungen att ha innan kl 12 så på med lite klädlasar och sedan kastade jag mig i bilen för att lämna dem till henne.. Väl hemma så fixade jag lite frukost och sedan har jag mest suttit och läst och kommenterat bloggar.. Trevlig stund men tiden går ju så attans snabbt när man sitter vid datorn.. Tog mig som sagt ut i ån på eftermiddagen och tog några bilder.. och sen fick jag lite fart med att ta tag i räfsan för att räfsa lite löv som låg på vår naturtomtstrappa, en hel del löv var det.. Men man skulle haft lite tyngder på alla löven för många for ju tillbaka i blåsten.. Vi har ganska soligt här men det blåser en del..
Nån annan motion än stunden med räfsan har det inte blivit så en promenad får det nog bli innan här skall göras tacos.. Sen skall ju jag jobba, börjar kl 22 ikväll.. Har nu 31 timmars jobb framför mig i helgen men det skall säkert funka bra, alltid värst innan man kommit dit, väl där rullar timmarna på..

Om 54 dagar är det SWEDEN ROCK FESTIVAL!!!!!!!!!! Fy tusan vad kul det skall bli.. 4 dagar med hårdrock och underbara människor... Mia längtar!! Men först har jag ju en Prag resa att se fram emot och den skall bli kul och trevlig den med så klart..

Ha en bra fredag och ha det riktigt MYYYYYSIGT!!!





15 kommentarer:

Nina sa...

Med risk för att verka en aning tjatig.. Vilka kanonfina bilder!

Jag gillar oxå vatten, särskilt havet :) Å jag är gärna i det med..

Du har mycket roligt att se fram emot, hoppas ni får bra väder både på festivalen och på resan till Prag!

Ha en skön kväll och bra natt!
Kram Nina!

Roses & Angels sa...

Hahha det är en vanlig gaffel pärm. hihi Resultatet från ni se sen när den är helt klar. Fler pärmar kommer säkert i framtiden. Kram

livet på utanäs sa...

Sååååååååå vackert ock häftigt du har fotat , riktig dramatik =)

Ha en riktigt fin fin helg !

Kram från Sussi O

Lilla Rummet sa...

Vilka härliga vattenbilder du fotat. Själv är jag en vattenälskare, badar gärna, och är vi utomlands så tycker jag om de höga vågorna (är lite knasig).
Prag låter härligt.
Önskar dig en en skön helgfast du jobbar hela helgen. Får hoppas att du kan njuta lite ändå.
Kram Britt

Pierre sa...

Bilder på fina bäckar, Sweden Rock och Prag. I love it all :) En riktigt trevlig helg på dig nu!

Det vita dårhuset sa...

Hej min vän :)
UNDERBARA bilder!!!!!
Jag kan lägga ut bilder från Norge och deras underbara vattenfall som faller ner för bergen ;)
Min mamma kommer från Nord-Norge och herre jösses vilken natur de har!

Hoppas du får en dunder fin helg! Många kramar Erika

Åsa sa...

Så våriga bilder du visar. Ja idag har det blåst löv här åxå. Virvlade utanför min ateljé och öppnade jag dörren for dom in. Så härligt att man kan börja vara ute och fixa.

Önskar dej trevlig helg.
Kram Åsa

Penseldraget sa...

vilken mästerfotograf du är =) vackert med de forsande vattnet....
önskar dig en skön helg
kram pia

agnetha sa...

Det finns mycket kraft och styrka i vatten. Man måste ha respekt, så var försiktig nästa gång. Snygga bilder!!!

Interiörboden sa...

Hej!

Vilka underbara bilder!
Vad kul att ha fångat det så bra på bild...man verkligen hör hur det låter :)

Ha en jätte bra helg!
Kram Sandra/Interiörboden

Unknown sa...

Hej vännen
det lät härligt med en resa, Prag har jag aldrig upplevt men hört att det är en vacker stad.
Jätte fina bilder på det rusande vattnet :O)

önskar dig allt gott
kram Catthie

♥ Fyra årstider sa...

Jag älskar vatten helst havet, men har blivit sämre på att bada.
Kram Lotta

Uttan sa...

Härligt med vatten som forsar fram.
Har fotograferar många fina vatten.Vi lever i ett fantastiskt land med otroligt vacker natur som bara står och väntar på att få "plåtas"
Jag gillar inte heller att bada i havet och sjön.Går ut på isar gör jag absolut inte.

Önskar Dej en trevlig helg...och en bra Jobbnatt!

Kramar!

LOPPISLIV sa...

Hej Mia! Så vackra foton du tagit av den porlande bäcken. Själv älskar jag havet och vi åker dit så fort tillfälle och väder ges. Salta bad är bland det bästa jag vet, sjöar däremot är inte alls min melodi. Här har vi "motionerat" idag hmmm...räfsats i trädgården vill säga :-) Ha nu en toppenhelg. Kraaam Paula

Nyanser av vitt sa...

Hej vännen
Vad kul att du är med i min utlottning. Hoppas bönderna släpper ut sina får snart så du kan fotografera. Prag - jag och en kompis ska dit i höst. Perfekt med en som kan tipsa om bra saker dvs du :O).
Ha det så bra på jobbet inatt
Kram

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggintresserade