onsdag 14 april 2010

Sötnöt..

Onsdag, och jag är nu ledig i två nätter.. När jag promenerade hem idag så bestämde jag mig för att hålla mig vaken hela dagen.. Har sovit så gott på natten när jag gjort så även om ögonen går i kors vid flera tillfällen under dagen.. Gäller bara att ha något att göra så fixar jag det.. Fick oxå för mig att ta en omväg hem i morse så promenaden som normalt tar 25 minuter hem från jobbet tog idag 45 minuter.. Såååå härligt i strålande solsken..

När jag kom hem satte jag mig vid facebook och började chatta med min jobbarkompis, Linda.. Hon skulle ut och gå en sväng med sin son så jag sa att om de inte hade något annat för sig fick de gärna gå inom, och det gjorde de :-D
Så många bilder på otroligt söte Neo blev det och här ser ni några av dem..



Neo har varit fotomodell för mig innan men det var i somras och då var han bara några månader.. Nu är han lite över ett år.. Och mer bilder skall det bli.. Vi skall ner på storlekplatsen här i byn en dag och plåta lite roliga lekbilder med, skall bli kul.. Jag behöver träna på att fotografera människor, både barn och vuxna.. Nån bild idag blev lite suddig och några bilder ser jag att fokusen ligger fel.. Men det är bara att träna vidare, och jag älskar ju att plåta så träningen blir det inga problem med :-D
.
Nyss har jag varit på Maxi och gjort det där "roliga", handlat mat.. Utanför Lindex som ligger i samma byggnad hade de en ställning ute med tunikor till halva reapriset.. rent livsfarligt att ha en sådan ställning stående på det viset.. Jag köpte en tunn tunika med spets på och en längre tröja/tunika i tunnare sweatshirttyg.. 149:- för båda.. Tyckte att den tunna tunikan var lite liten så den skall lämnas tillbaka, tror inte det fanns större, men det gör inget för egentligen behöver jag den inte..
.
Nu skall jag fixa mat här och sedan får det nog bli att vara ute en stund innan Halv åtta hos mig börjar..
Njut av vårsolen men ta det försiktigt så ni inte bränner näsan..


Ps.. Givetvis har jag fått tillåtelse av Neos mamma Linda att lägga ut bilder här.. Ds

15 kommentarer:

Nina sa...

Guuuuusååååååsööööööt!!!!! Och så jättefina bilder! Verkligen! :)

Hoppas det går bra att hålla dig vaken till sovdax nu, och ha sen ett par sköna lediga dagar! Hoppas vårvädret håller i sig lite till.

Kram Nina!
P.S. Svar på din fråga i min blogg kommer i nästa inlägg. Tog cykeln mellan :)

hemma hos lilla mej sa...

Men hur söt får man vara ?????Vilken liten goding oc solsken .Bara så söt.Hoppas nu att orkar hålla dig vaken.Önskar att vädret håller i sej så du får njuta bara så skönt.Önskar dej en skön kväll vännen snart är det halv 8 hos mej!!!!Kramar Rita ♥

Ingrid sa...

Vilka fina bilder, underbart att fota barn!!

~Livet i byn

Roses & Angels sa...

MEN! MEN! ÅÅÅÅÅÅÅÅ så söt liten en! ååå. Hoppas du haft en bra dag! Här har solen också varit framme är det inte underbart. Ja nu är det tvålar som kommer haha. Änglar vingarna är fina, du hittar dom på tradera för ett bra pris. Hahha kort hit och kort dit blir det nu. Visst är dom fina skålarna, finns tydligen i en hel serie. Ha en fin kväll kram

Anonym sa...

Vilken gullig liten sötnos, och finfina bilder. Hade inte orkat hålla mej vaken så länge.Ja kläder kan man inte få för mycket av ;-)

Njut av ledigheten !!! Kram Annika

jeannette sa...

Hej du
Ja vilken sötis, men fotografen är ju super duktig :)
kramar

Uttan sa...

Så underbara bilder på Neo.

Jag har faktiskt också promenerat i dag med barn och barnbarn och så skönt det varit....nu e de vår.
Och Jag behöver en vår jacka upptäckte jag.
Men eftersom Vi ska till Ullared inom kort så tror Jag att Jag väntar tills vi kommer dit.
Farligt när det är billigt men sååå kul också.
I kväll ska Jag inte titta på Tv tar Mannen på en promenad istället.

Ha det Gott!

Kramar!

Nyanser av vitt sa...

Vilken liten goding du fångat med kameran.
Tack för fint beröm. Blir så glad. 199 kr för de med tre och den fina ringen och 79 kr för de enkla. De är väldigt mycket snyggare live kan tilläggas
KRAM

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

En riktig sötpöting :)
Ha det gott!
kram
nina

Maritha sa...

Måste ha varit underbart att äntligen få lägga sig efter en hela dag vaken, nu fattar jag varför du skrev så saligt om sängen på FB!

Vilken sötnos du fått plåta!

Kram Maritha

Roses & Angels sa...

Tack! saker och ting brukar hitta sin plats efter att få flytta runt lite :-) Kram

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Hej Mia. Så fina foton du tagit på Neo, det var en bra modell. Impulsköp blir ofta dom bästa, och tunikor är bra och ha.
Ha en fin torsdag
Kramar
AnnaMaria

vita drömmar och svarta tassar sa...

Helt underbart söt liten knåt..
förstår om du vill ha honom som fotomodell...så mysigt att få snusa lite på dom och sedan lämna tillbaks när tröttheten träder in..
Ha en solig dag
kram wivi

fröken Sätterlund ✯ sa...

Jisses såå söööt :) Du är jätteduktig med kameran!! Det är så roligt att fota barn :)

Vad skönt att vara lite ledig, själv sitter jag på jobbet tills imorgon fm.

Kramar Therese

Godastunder-tokigaidéer sa...

Vilken söt liten kille och vilka underbara bilder du tog. Du är verkligen super duktig på att fotografera.....jättefint

Ha det gott
Kram Anna

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggintresserade