lördag 3 april 2010

En energisk Påskafton..

Så var det Påskaftons kväll nu.. Påskaftonen har rullat på snabbt idag, jag har haft att göra det mesta av tiden.. Efter frukosten for jag till Kyrkhult till mina föräldrar där jag skulle klippa pappa.. Vädret har ju varit kanon idag så jag tog med honom och mamma ut på en liten promenad vilken han tyckte var skönt.. Efter det så tog jag mamma med mig till Hörnsjöns plantskola för att köpa lite växter, men framförallt åkte jag dit för att titta på deras nya inredningsbutik som Elin med bloggen Fröken Knopp står för.. Det är Elins svärföräldrar Stefan och Elna som äger Hörnsjöns plantskola, Elna är förövrigt min nästkusin.. Det har verkligen blivit en fin liten inredningsaffär och jag skulle lätt kunna bli utfattig där..


Jag köpte några saker som jag inte kunde låta bli, så klart ;-) Jag köpte bl.a ett zinkägg, en liten glaskupa och ett porslinshjärta...




Zinkägget och glaskupan ställde jag på de nyuppsatta hyllorna vi fixade upp igår kväll och så här blev det.. Faktiskt är jag ganska nöjd...

Jag skulle köpa något i växtväg med som skulle hänga i mina zinklådor på väggen utanför ytterdörren.. Denna rosa blomma blev det.. Jag är helt kass på namn på blommor, bara jag tycker de är fina så bryr jag mig inte om vad de heter.. Och denna gillade jag..

Vi har ju som sagt haft kanonväder idag.. Solen har lyst från en klarblå himmel.. Så det var te ute i solen idag och sedan en stund sittandes i solstolen med nyllet mot härliga solen..
Sen var det grillat som gällde.. Vi grillade karrékotletter och till det åt vi klyftpotatis och en god sallad.. Mumma var det..

I morgon skall vi fira Johannes som fyller 18 år på tisdag så efter middagen så gjorde jag mellanlägg till två smörgåstårtor som han önskat och jag har bakat tårtbotten till en prinsesstårta som skall göras i morgon.. Och efter detta så tog vi oss ut på en promenad vilket var välbehövligt efter all mat och all godis jag har ätit.. Viktnedgång kan man ju glömma, tvärtom däremot..
Nu skall vi kolla på Millennium och det tillsammans med en oboydrink..
.
Ha nu en fortsatt bra och trevlig Påskaftonskväll..



14 kommentarer:

Hanna sa...

Så mycket fint.
Kram
Hanna

Nyanser av vitt sa...

Hej Mia
Oj vad mycket fint du shoppat.Visst är det tråkigt när folk bara förstör vad andra lagt ner tid och arbete på.
Min kollega vill ev ha "tolvan" precis så som jag skrev och han undrar om det är samma pris som jag fick
Kramis Agneta

Tigris Predikantan sa...

Det där hjärtat ... det var fint! *ler*
:)

Nyanser av vitt sa...

Tack vännen. Vi hörs vidare om detta :O)

Godastunder-tokigaidéer sa...

Skönt att höra att det är fler än jag som har stoppat i mig massor av mat och annat gott.
Vilka härliga saker du har köpt, förstår att det inte är svårt att handla där.

Ha det gott
Kram Anna

Nina sa...

Vad fint ni får det! :)

Lät härligt med vårsol.. Vi hann inte ut alls, så jag njöt av solen genom skitiga fönster istället ;) Hoppas på sol på tisdag för då är vi lite lediga :)

Ha det så bra och lycka till med firandet! Vad duktig du är som fixar allt själv...

Kram Nina!

Signe 1 sa...

Åhh vad mycket fint det verkar ha i den affären, me like!!
Hoppas påskdagen blir lovely, vädret flaggar ju för det ialla fall!!:-)

Kramkram Sofia

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

En intensiv dag! Härlig butik och så fina saker du köpt! Den butiken ser jättefin ut! Jag och syster ska till Moheda idag till Östregårds loppis, lär nog få hålla hårt i plånboken, hihi.
Det var faktiskt min 15-åring som undrade om vi inte skulle färga ägg :D En kul tradition, de blir ju så fina också.
Önskar dig en fortsatt skön Påskhelg med mera god mat och onyttigheter ;) Den där oboydrinken, vad är det i den?
kram
nina

Tina sa...

Hej vännen! Å vilka underbara bilder!!Vilket fin ägg! De zink äggen är poppis nu har jag märkt =)
Hoppas du får en fortsatt fin påsk helg. Själv ska jag iväg på påsk lunch idag, men känner att jag verkligen borde vara hemma & vila eller städa undan lite här.. har ju knappt varit hemma på hela veckan så det känns som jag ligger efter i ALLT typ =)
Varm kram Tina

LOPPISLIV sa...

Stort Grattis till sonen idag då, 18 år...ja vart tar tiden vägen va??? Vi var också en runda på plantskolan och kollade in Elins lilla butik, visst var det fint där inne. Jag skulle bara dit och titta men kom såklart hem med både stor zinkblomkruka och andra saker också..hihi Ha en fortsatt fin påskhelg nu Mia. Kramis Paula

fröken Sätterlund ✯ sa...

Vilka fina krukor du har :) Blommorna var jättesöta!

Kikar in som hastigast och önskar en fortsatt trevlig påsk! NU, back to renovering ;)

Kramar Therese

Ingrid sa...

Vilka fina shoppingfynd, och vilken trevlig affär :0)

Glad påsk!

~Livet i byn

hemma hos lilla mej sa...

vad mycket fint du har shoppat härlig butik.Där är det lätt att komma ut med tom plånbok kan jag tänka mej.!!!!.Vad söta Bellisar du köpte och satte ut i korgarna ,Tycker dom är ursöta.Önskar dej en fortsatt mysig påsk vännen .Påskkramar Rita ♥

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Håller med, viktnedgång är bara och glömma, men det får vi ta tag i efter påsk. Grilla låter så gott, och mysigt är det också. Jättefin butik du besökte, och fina saker hade du med hem. Blomman är söt, jag vet inte heller vad den heter.
Ha en fin påskdag
Stor kram
AnnaMaria

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggintresserade