tisdag 20 april 2010

Ledig härlig dag!!!

Idag är jag ledig.. Helledig!! Har inte jobbat natten som var och skall intejobba natten som kommer och lika blir det i morron.. Så skönt..

Det skall ju bli sämre väder nu så jag tänkte att jag måste passa på att vara ute medans det ännu är fint väder.. Jag vaknade till solsken så jag slängde i mig lite frulle och sedan på cykeln.. Effektivt cyklande blev det i en timme, ca 2 mil.. Men varför skall det blåsa motvind i alla uppförsbackar?? Ja ja, bra träning blev det iaf.. Jag stannade till vid dessa vackra Highland Cattle kossorna med kalv.. De är så fina tycker jag..

Mamma Mu..

Och hennes "lille" kalv..


Hittade också dessa söta djur på min runda.. Ett gäng får och lamm.. De stod lite långt ifrån, jag hade ju gärna velat ha närbilder.. Men kanske de står närmre en annan dag eller jag kanske möter andra får och lamm en dag..

Nu sitter jag inne och fryser efter min runda.. Har ändå duschat varmt och druckit en mugg te men fryser ändå..
Om ett par timmar skall jag hämta Patrick från hans jobb och så skall vi köra till Karlshamn.. Han behöver någon ny skjorta så vi tänkte kolla på det nyöppnade H&M om de kan tänkas ha något som passar.. Vi tänkte också att vi skulle ta och käka ute för en gångs skull med.. Kanske på en av Thai restaurangerna..
.
Önskar er alla en jättefin dag och tack för alla fina kommentarer jag får..





8 kommentarer:

hemma hos lilla mej sa...

Härliga bilder.Vad skönt att du är ledig.Mysigt med lite shopping och egentid med varandra.Önskar dej en kanondag vännen.Kramar Rita ♥

Nina sa...

Åå, vad mysigt att äta ute! Ha en skön kväll!
Kram Nina!

Uttan sa...

Ledig dag är väl härligt.
Hoppas Ni hittade nått trevligt i butikerna och att maten smakade bra.
I morgon om det är väder kanske man skulle ta en cykeltur men som Du skriver det är ingen riktig värme än men den skulle visst komma till helgen.
Mysigt när djuren får komma ut i gen efter vintern de är för härliga Highlanderna.

Har precis tittat på Halv åtta hos mej och de åt saffrans pannkaka och det Älskar Jag!!!!

Kram!

Vita drömmar och choklad/Milla sa...

Hej!
Vad du är hurtig, låter verkligen skönt! Ja, efteråt iaf ;)

Våra monsterkossor häromkring är inte lika söta som "dina"

Önskar dig en fortsatt fin vecka!
Kram Milla

Roses & Angels sa...

Tack Mia! Visst är dom söta men vi får inte besöka BB för det är bara för syskonen till babyn! Vi får vänta med att krama och hålla honom. ÅÅÅ jag vill nu!! kram hihi

Boutique Nytt & Nött♥ sa...

Hoppas ni fick en härlig dag & att maten smakade..
Usch inte kul när snön kommer & blir liggande..
Hoppas den e borta i morgon..
Ha en skön ledig dag.
Kramisar
Sus

Ett Vitare Hem sa...

Åh vilka härliga bilder!Skönt med en cykeltur.
Ha en finfin dag!
Kramis/LenaS

Anonym sa...

Hoppas det blev en mysig dag i Karlshamn. Gott att äta ute i bland, och slippa laga själv. I går var jag med ute på vift med sonens kamera :-)
Ha en härlig onsdag !!! Kram Annika

P.S Hoppas du hittar Paolo ;-)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggintresserade