torsdag 1 april 2010

Blev inget Blåkulla...

Idag hann jag inte ta mig till Blåkulla, hoppas ni haft det bra alla käringar ;-) När jag vaknat så var det direkt på med att plocka, dona, laga mat och måla tv-bänken.. En omgång färg till på den i morron sen är den med klar..

Patrick håller nu på att sätta upp de allra sista panelbrädorna bakom kylen och frysen, så det blir att grunda dem i morron.. Han har oxå varit iväg och köpt listen som skall sitta överst på panelen och den skall med målas innan den sätts upp.. Så måla det kan jag nu..

Idag är det ju skärtorsdag och det är ju lika med påskkäringar.. Tre stycken har vi haft besök av idag.. Käringen längts till vänster är Patricks yngsta dotter Johanna.. Sen har det inte kommit mer så massor av godis finns kvar.. Tyvärr!! Men vi skall ha 18-års kalas här på söndag så då får jag slänga fram det.. Barnen skall ju få annat godis i morron..

Ikväll är det jobb som gäller igen.. Sista natten denna veckan.. Innan dess skall jag köra och hämta Amanda som är hos kompis i Kyrkhult och sedan hoppas jag att jag hinner att promenera till jobbet, annars får jag ta cykeln.. Har ju inte hunnit mer än en dag på gymmet denna vecka och massor av godis har åkt ner i veckan så vågen vågar jag inte ställa mig på.. Jag har funderat på att försöka mig på Gi nästa vecka, så jag hoppas att motivationen håller tills dess..
.
Nu skall jag ta lite att äta och sedan köra till Kyrkhult.. Hoppas ni har kommit hem välbehållna..



16 kommentarer:

Pierre sa...

Ha det så bra på jobbet och se till att få en riktigt bra påsk nu. Trevlig helg.

nettan sa...

saknar dig här på blåkulla...........;-)

Uttan sa...

Jag har inte bloggat så mycket för det var en låååång resa till Blåkulla i år.
Fint det blev med nya Tv bänken.

Önskar Dej en Glad Påsk!!!

Kramar!

kallebodalantliv sa...

Vad fint du fixat till det på din byrå ..söta små påskkärringar! mina är för stora numera ..suck ! önskar dig en trevlig påsk ...kram jeanette

Åsa sa...

Du har bytt header, så fint det blev. Och så mycket ni fixar och målar. Hoppas ni får det trevligt i påsk.

Kram och Glad påsk
Åsa

Signe 1 sa...

Önskar dig en GLAD PÅSK!! Men nära och kära, god mat, godis och allt vad det innebär!:-)

Kramkram sofia

Moonrose/ Vonneli sa...

Söta små påskkärringar :) har inte sett till några här, de åkte väl inte häröver när de for till Blåkulla...
Så fina påskbilder du har tagit.
Kan tro det var ett pill att få ihop tv- bänken.
Skoj att förnya lite, blir nog kanonsnyggt i ditt kök.
Önskar dig och de dina en riktigt go och GLAD PÅSK!
Kram
Yvonne

Nina sa...

Vad fint och påskpyntat du gjort här :)

Vi fick inga påskkäringar på besök men de senaste åren har det kommit en å annan på långfredagen istället, avnån anledning. Vi får väl se om det dyker upp några.

Ha det så bra och Glad Påsk!
Kram Nina!

Penseldraget sa...

en riktig härlig påsk önskar jag dig och din familj =)
kramar pia

Anonym sa...

Kom aldrig fram till Blåkulla, den förbaskade kvasten strejkade efter halva sträckan så det fick bli lift hem med mångubben !
Vi hade inte alls några påskkärringar här, kanske är de rädda för häxan själv ;-)

Ha en härlig ledig Påskhelg !!! Kram Annika

kungen o majkis sa...

Superfin ny header!! Här kom det inte en enda påskkärring heller...ja, förutom mina egna knoddar och jag själv förstås ;-)! Ha en riktigt bra påsk! Kram!

hemma hos lilla mej sa...

Jag stannade oxå hemma från Blåkulla.Vilken underbar header du ha gjort.jag hade inga Påskkärringar här heller.Önskar dej en härlig långfredag vännen Påskkramar Rita ♥

Signe 1 sa...

GLAD PÅSK till dig och din familj! Hoppas helgen blir underbar!
Kraam Sofia

Godastunder-tokigaidéer sa...

Va ddu fixar och donar, förstår att du stannade hemma från blåkulla.

Ha en trevlig påsk
Kram Anna

Lilla Rummet sa...

Så söta små påskkärringar. Här var det inga i år. Brukar komma någon vart annat år, varför vet jag inte.
Fin header du har.
Ha en härlig påskhelg.
Kram Britt

Tina sa...

Hej vännen.
Va vacker bild. Tror att du har ett oerhört vackert hem. Kan nästan se det genom bilderna du visar ibland. Älskar de där bokstäverna man ser i bakgrunden av denna bild =)
Hoppas du mår bra & att ni får en fin påsk helg & att du får en skön ledighet.
Ja, de där skorna är verkligen inte bara effektiva utan sköna oxå. Jag ska köpas mig ett par gympa dojer sen oxå =)
Varm kram Tina

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggintresserade