söndag 4 april 2010

18-års kalas...

Påskdagen är redan här.. Lediga dagar svischar förbi i en väldig fart.. Jag är ledig i natt med sen är det tre nätters jobb framför mig..

Nu ikväll skall vi ha kalas för min son, Johannes, som fyller 18 år på tisdag.. Tänk, han är redan myndig.. När de föds tycker man det är evigheter tills de är vuxna, den evigheten har gått nu och det gick blixtsnabbt.. Vart tar alla år vägen egentligen??

Jag har förverkligat hans önskan om vad som skall bjudas på idag.. Han ville ha smörgåstårta och sedan prinsesstårta till kaffet, så det har hans mamma fixat idag.. Och så här blev smörgåstårtorna..

Nyss har jag dukat och så skall jag torka av golvet i köket efter mitt söl med tårtorna.. Skall sedan hämta mina föräldrar och när jag kommer tillbaka så skall min bror och hans familj vara här så min bror och Patrick kan hjälpa min pappa med trappen, det är en gammal stentrappa från infarten upp till trädgården med olika höga trappsteg och kan vara lite svår att gå på om man inte har så bra balans och inte ser så bra.. Men han skall få hjälp så han kommer upp..
Sen skall här ätas, sista dagen med kladd för mig, MÅSTE bli andra bullar efter detta frossande, och nu har jag inte bara frossat i helgen utan i flera veckor..
.
Någon frågade vad jag hade i min oboydrink igår, det är varm oboy, Minttu och Dooleys.. Vispad grädde på toppen och siktad oboy på det.. Så himla gott!!!
En sådan blir det inte idag eftersom jag skall skjutsa hem mina föräldrar med sedan och så skall jag köra Johannes till sin pappa där han skall vara till i morgon då de skall köra till Växjö för att hämta Malin, Johannes tjej från Oxelösund.. De skall sedan vara här hela veckan.. Trevligt!!
.
Hoppas eran påskdagskväll blir en bra sådan..




14 kommentarer:

nettan sa...

ser gott ut.............
hos mig ät det påskdag!!!!! kram

Nina sa...

Ha en riktigt trevlig kväll!
Kram Nina!

Pierre sa...

Ja det är på barnen det märks att man blir äldre. Det där såg riktigt smarrigt ut. För att inte tala om Oboy drinken :) Trevlig kväll på er.

Pia sa...

Ja, det är på barnen man märker att åren rusar iväg!

Det är roligt att få tillgodose barnen önskemål när det gäller deras firande av högtidsdagar. Tårtorna ser jättegoda ut!

Själv har jag en studentfest att planera för om några månader!

Ha en skön Annandag påsk min vän!

Kram!

Malin - Ebbas änglar sa...

Oj vilka fina smörgåstårtor du gjort Mia. Låter som ni haft en jättetrevlig kalas-dag. Våran Anton blir 17 i sommar, & snart ska han börja övningsköra..... Herregud, var har åren sprungit...?!

Ha en fortsatt fin helg!
Kram Malin

Jannicke sa...

Oi, dette var jammen en fin smørgåsterte! Her i Norge er det ikke vanlig :o) Men jeg har en tante som er gift med en svenske (de bor i Jønkøping) - og hun har laget det til meg. Det var utrolig godt!!

Håper påsken din har vært fin, og at du ikke har jobbet så mye...

Takk for koselig hilsen, alltid trivelig å høre fra deg!

Klem J.

Nyanser av vitt sa...

Vad duktig du är men vad gör man inte för de "små " liven.
Kul att du deltar i min utlottning
Kram Agneta

Penseldraget sa...

visst går de alldeles för fort ibland man önskar de fanns en nödbroms =) så gott de ser ut och va duktig du är ...hoppas du haft en skön påsk
kram pia

Tina sa...

Hej vännen.
Mmmm, ser ju gudomligt gott ut!!! Hoppas ni hade en trevlig kväll & stort Grattis till sonen från mig =)
Tack för att du röstade hos mig. Det är så att skor är INTE mitt största intresse så att säga & äger endast ett par skor som det är nu, & de är egentligen mina jobbar skor..fniss...
Önskar dig en fin Måndag!!
Varm kram Tina

Anonym sa...

Du är inte bara duktig på att plåta, du är ju en hejare på att göra fina smörgåstårtor också. De ser jättesmarriga ut !

Ha en fortsatt bra påsk !!! Kram Annika

Vitt o Vältummat sa...

Oboydrinken låter smarrig! Fast jag har syndat så mycket i påsk så jag borde låta bli den och ta ett äpple i stället...
Ha en mysig dag
Kram
Åsa

japp sa...

Heeij MIa.. härligt, guu, så gott de ser ut.. mmmm, så gott. Ett stort grattis till sonen.. 18 år, visst är de konstigt att de vuxit upp så fort..stora kidz man har..huuuga mej!

Önskar dej en fortsatt fin Måndag å en fin vecka me..kram på dej. Helén.

ps..den där "oboy-drinken" hade jag inte sagt nej till.. mumma!!!..kram H

Maritha sa...

Åh så fina tårtorna såg ut, jag som bara älskar smörgås tårta!
Jag har också låtit alla frestelser inta mig så nu efter helgen är det tumskruvar som gäller..

Hoppas det blev ett fint kalas!

Kram Maritha

Hanna sa...

Åh så gott det ser ut.
En fin fortsättning på påskhelgen önskar jag dig!
kram
Hanna

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggintresserade