torsdag 22 april 2010

2 paket...

Igår vad det lite julafton här hemma.. Det låg nämligen två paket till mig i brevlådan.. Och paket det gillar ju jag.. I det ena låg denna fina visdomstavla som jag vunnit av Carina med den fina bloggen Made in Persbo.. Verkligen jättefin.. Tack söta Carina, jag blev verkligen glad för den..

I det andra paketet låg det en superfin tändsticksask som jag beställt hos Christas och Pias fina bloggbutik Angels and dreams.. De gör mycket fint som de säljer.. Så har ni inte varit och kikat i deras bloggar eller i bloggbutiken så gör det.. Det röda i min text är klickbart, då kommer ni till dem..

Den fina tändsticksasken skall jag inte använda utan den kommer att vara till prydnad på vårt soffbord.. Skall köpa en fin zinkbricka jag har sett som jag skall ställa lite blockljus på och så då denna fina ask.. Kommer att bli snyggt tror ju jag.. Tack Christa för att du skickade den så snabbt..


Nu sitter jag här och väntar på min fina kompis Anna.. Vi skall ta och gå en lång promenad innan hon skall in och ställa sig i Volvofabriken och jobba.. Just nu skiner solen så fint men det skulle ändra sig framåt eftermiddagen har de sagt och när det är åt det hållet så brukar de ju ha rätt.. Igår kväll snöade det igen och på de skuggiga partierna på gräsmattan så låg det kvar nu på förmiddagen, men snart är det borta..
.
Ikväll är det dags för mig med att inställa mig på mitt jobb efter tre nätters ledigt, hade gärna varit ledig lite till.. Nu skall jag jobba fyra nätter så hela helgen är räddad ;-) Sammanlagt 41 timmar och 20 minuter skall jag göra nu på fyra nätter.. Men det brukar funka bra och helgen brukar gå relativt snabbt, bara man påbörjat den..
.
I eftermiddag kommer det en man som skall kolla våra fönster på övervåningen, eller rättare sagt så skiter han nog i de som sitter där, han skall kolla hur det ser ut och räkna på vad det skall kosta att sätta i nya.. Han är den första av flera som skall lägga offert.. Vi MÅSTE byta fönster nu.. Helst i hela huset men vi får börja med övervåningen, det kostar ju en del med fönster.. Våra fönster är från när huset byggdes -38 och de är inget bra underhållna de senaste åren, så nu är det tvunget att byta dem.. Så nu hoppas vi att vi kan få ett bra pris av någon..
.
Nu kommer snart Anna så bäst att fixa till sig här.. Ha en kanonbra torsdag alla härliga där ute..

15 kommentarer:

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Jädrans aprilväder säger jag... men snart!!!
Så fin tavla du vunnit, och tändsticksasken var så fin också. Blir vackert på en bricka med blockljus!
Det låter som ett tufft arbetspass du har framför dig.
Ha det gott!
kram
nina

Nina sa...

Julafton här med, fast utan paket.. Lite julmusik bjöd Sandra på i morse och snöat har det gjort i två dagar :/
Hade ju hellre valt paket då.. ;)

Fina saker i paketen! Det tror jag med, att det blir fint med ljus å tändstickorna.

Tror vårat hus oxå är från 38, och fönstren med.. Hoppas ni får ett bra bud!

Ha en bra helg, trots jobb!
Kram Nina!

Nyanser av vitt sa...

Åh vilka fina saker du visar. Hoppas du håller dig vaken nu i helgen vännen. Visar min siffra idag
kramis

årstidens bästa sa...

Åhhh så fina!

:)

HA en bra Torsdag i snöandet.

;(

Kram
Linda

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Grattis, en sån fin vinst, det var en riktigt jättefin tavla. Och fin tändsticksask du köpt också, inne hos Pia är jag och kollar titt som tätt. Skönt med en promenad innan jobbet, jag har varit på Volvo idag. Lite trassel med bilen, men det gick fort och bra. Ha det gott, snart har du jobbat dina nätter.
Stor kram
AnnaMaria

Roses & Angels sa...

Tack vännen för dina fina ord om VÅRA saker!! Kul att du tycke om asken. Tack också för all reklam! Grattis till den fina vinsten också! :-) Du har då haft lite julafton hihi. Ha en fin kväll i detta ruskiga väder kram

Uttan sa...

Så kul att Vinna! jätte fin!

Fin tändsticksask.Jag håller på och fixar med askar just nu så det var roligt att få se.

Har skrivit utmaningen Jag fick av Dej,lite kul faktiskt.
Sol har Jag inte sett i dag utan Vi har nog fått snöovädret Ni haft.
Men nu får det bli varmt för jag längtar så att åka iväg med husbilen några dagar.
Fyra jobb nätter...tufft!

Sköt om Dej!
Kram!

Roses & Angels sa...

Tack :-). Ja vi får väl se hur kläderna sitter när dom kommit, allt brukar ju se så fint ut i butiken hahaha men inte sen när man sätter på sig dom! Klänningen ville jag ju egentligen ha i det bruna men dottern sa att det blir för mycket brunt. hihi Krma

Ingrid sa...

Paket i lådan kan lysa upp vilken dag som helst :0)

~Livet i byn

hemma hos lilla mej sa...

Vad ärligt med paket i lådan.Man blir ju bara så glad.Fin vinst och mysig ask från Christa.Önskar dej en skön kväll/natt vännen.Ha det gott kram Rita ♥

Anonym sa...

Fina presenter du fått hem, såg något liknande fast en lite större ask med ett gammaldags foto på, som jag tyckte var fin på Blomsterlandet.

Ha det så bra !!! Kram Annika

Penseldraget sa...

hej vännen
grattis till din fina vinst och vad kul att du tycker om asken =) man får även tacka för dom fina ord du skriver om oss...de värmer verkligen. önskar dig en skön helg
kramar pia

Hanna sa...

så roligt med paket.
Kram
Hanna

mo sa...

Hejsan
Alltid kul med paket i brevlådan (även om man betalat dem själv ;). Ja detta vädret kan man ju inte bli klok på, först sol, sen hagel..o varför inte lite regn på det...nja, jag vill ha vår nu, alltså riktig, varm o solig vår..

ha en skön helg, kram

Vardagens guldkorn sa...

Å vilka fina saker du fått!
Önskar dig en lugn jobbarhelg =0)
Kram Linda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggintresserade