torsdag 29 april 2010

En natt kvar...

En natt kvar denna veckan att jobba sen är det ledigt i tre nätter.. Skall bli skönt.. Extra skönt skall det bli eftersom jag sovit urkasst idag, har snurrat en massa onödigt i mitt huvud.. Inget viktigt alls men helt omöjligt att få bort från tankarna..

Igår glömde jag visa vad som damp ner i min brevlåda.. Ja igen.. Får nog sluta titta in på en del bloggar ;-) Denna gången var det de fina änglakorten med citat från Måd med bloggen Himla Lantligt.. Hon hade specialpris på dem så det kunde ju jag så klart inte motstå.. Jag har alltid gillat änglar, samlade på dem ett tag men de blev undanstoppade då jag tröttnade lite på dem men nu börjar jag gilla dem igen.. Får nog upp på vinden och kolla efter dem, vet att jag har några fina där uppe.. Det är alltså sex kort jag köpt, alla med likadan ängel men med olika citat och med lite olika teckensnitt.. Jättefina.. Nån tänkte jag att jag skall rama in, skall bara se om jag kan hitta nån fin ram som passar bra..

Igår kom mina fina barn.. De har varit hos sin pappa i över en vecka så gissa om saknaden var stor.. När vi separerade så hade vi barnen varannan vecka i något år men nu när de är större så ville de göra lite som de ville.. Så ibland är de längre hos mig och ibland längre hos sin pappa.. Kanske inte så kul för oss föräldrar när man inte träffar dem på ett tag men det är barnen som skall må bra och att flytta fram och tillbaka är ju inte så kul.. Inte deras fel att det blivit på det viset.. Johannes träffar jag bara i två dagar nu för i morgon åker han till flickvännen och skall vara där över helgen.. Bara att vänja sig, inte så länge till sen har de flyttat.. Johannes är ju 18 år och Amanda är 16 år.. Nästa år tar ju Johannes studenten och då vet man inte vad som händer efter det, förhoppningsvis får han jobb och jag hoppas att det är här i närheten men det kan ju oxå bli så att han flyttar iväg.. Inget kul för mig men det skall ju inte han tänka på :-)

I natt gick min mobil sönder, eller rättare sagt har det stått "Endast nödsamtal" på den sedan sent igår kväll.. Jag är ingen jätteanvändare av min mobil men nu när jag vet att jag inte kan använda den så känner jag mig helt naken.. Och typiskt att den skall strula när barnen är här, vill ju kunna messa och ringa dem var man än är och att de skall få tag i mig.. Det var sim-kortet som var sönder så de skall skicka ett nytt.. Har jag tur så ligger det i lådan redan i morron, annars får jag låna ett refillkort av Johannes, så iaf Amanda kan nå mig när man skall skjutsa och så..
Patrick ringde från jobbet innan och berättade att hans mobil med lagt av, skärmen var helt svart.. Förhoppningsvis är det batteriet men han trodde att han laddat det, men hoppas att det är det ändå.. Han jobbar över ikväll.. Ikväll skall fjärde och sista killen som skall mäta fönster komma, och det typiska är att han skulle ringa Patricks mobil innan han kommer, och den funkar ju som sagt inte.. Har vi tur så kommer han ändå annars får vi ringa ikväll.. Men jag får sitta hemma här nu tills Patrick kommer hem fall i fall killen dyker upp.. Hade ju annars velat tagit mig en prommis i det härligt varma vädret, men skall ju iaf promenera till jobbet ikväll..
Just nu visar det 27 grader i solen och 19,7 i skuggan och då är klockan ändå 17.30.. Härligt!!!
.
Nu piper diskmaskinen så den skall jag tömma och sedan blir det lite soffvila innan jobb, ja om inte fönsterkillen kommer, men jag skall nog hinna vila ändå..
Njut av våren nu alla..



15 kommentarer:

Måddan - Himla lantligt sa...

Hej! Sitter här och läser högt ur din blogg och förundras alla över så lyckliga ni är som har så underbart väder där nere. Men det är ju så, vi får allt vänta rätt länge på att det ska bli såna grader här också. Men den som väntar på något gott :o) - unnar dig verkligen sol och en underbar valborg.

Ta hand om dig och jättekul att du blev nöjd med korten!

Vi hörs!

Kram

Måd

kallebodalntliv sa...

Änglar kan man aldrig få för många av ..jag gillar dom också ..har också en låda undangömd, kanske dags att ta fram igen .Ja det kan vara jobbigt att ha barnen delade , jag har alltid haft mina hos mig eftersom pappan bor långt iväg ..barnen väljer ju inte detta ..men det blir så ibland ..men jag har fått fina tjejer ändå ...man får känna sig nöjd ..att uppfostra barn är inte lätt..du jobbar ju jämt känns det som ..det sliter väl med natten ? ha det bra ..jeanette.kallebodalantliv

Roses & Angels sa...

Jaha då är alla barnen hemma igen. Ja ibland så ångrar jag att jag skaffade en mobil telefon. Jag har haft så många problem med den jag har. Vore skönt att slippa den hihi men det kan man ju, bara stänga av den. Ja leta fram dina fina saker ifrån gömmorna du hihi. ha en fin valborg! kram

hemma hos lilla mej sa...

vad härliga kort du har beställt av Mådan .Helt underbara.Bara älskar änglar kan nog aldrig få nog av dom-Önskar dej en bra natt .Skönt att du får vara lite ledig sedan.a det gott vännen Kramar Rita ♥

årstidens bästa sa...

Hej Mia.

Hoppas sista natten går som den ska.
Jag vill bara önska dig en bra Valborgsmässoafton.

Stor kram
Linda

A Cup Of Emilia sa...

Tack för din fina kommentar hos mig. Vad härligt med lite ledighet! Hoppas du får en trevlig valborg. Kramar från Emilia

Unknown sa...

Hej
så fina ängla kort.
Tiden går verkligen fort - det ser man på barnen, skönt att barnen får välja även om det kan bli jobbigt för vuxna...
Ha en bra sista natt på jobbet.

kram Catthie

Anonym sa...

Ser fina ut de där korten, gillar också änglar. Det är ju bra att de skiftar lite er emellan, och lite som de själva vill. Ja barnen växer fort, och snart är alla utflugna. Jag har ju 3 barn hemma, får se vad äldsta dottern ska göra när hon kommer hem efter resan, om hon ska studera vidare eller !

Ha en härlig helg !!! Kram Annika

Patricia sa...

Skönt med lite ledighet, det är du värd... även om det bara är några dagar.. =)

Bilden med nyckelpigan är ju helt underbar, så jäkla bra bild, du är RIKTIGT duktig att fota!!!

Tråkigt med mobil-krångel.. =(

Må så gott!
Kram Patricia

Ulla sa...

Hej Mia!

Jag kan ju säga att här i Uppsala gäller inga regler när det är sista April men vi som jobbar som väktare gör så gott vi kan men det är inte lätt kan jag säga!

Hoppas din sista April blir bättre!

Stora kramne till dig!
Ulla

Nina sa...

Hoppas fönsterkillen dök upp och hoppas ni får ordning på mobilerna. Man är ju lite beroende av en mobil nuförtiden, så är det bara.

Hopplöst när det börjar surra tankar i huvet när man ska sova! Hoppas du får sova gott idag istället! Fast du brukar ju inte sova så mycket när du ska vara ledig, förstås.. Så ikväll är du väl jättetrött, gissar jag.

Trevlig Valborg, om du orkar vara vaken!..
Kram Nina!

Lilla Rummet sa...

Visst var änglakorten fina som Måd hade gjort. Beställde dem också och fick den härom dagen, så det är bara att leta efter ram. Har ej bestämt om jag skall behålla alla eller om jag skall ge barnen en varsin.
Skönt att bli ledig efter alla nätter. Typiskt när mobilen krånglar, man blir så handikappad.
Önskar dig en härlig valborg.
Kram Britt

oumberligating sa...

Undrar och hoppas att din natt varit lugn?
Tittar in för att önska dig en fin och trevlig Valborg!
Var rädd om dig och de dina!
Kram ifrån Peter!

Penseldraget sa...

hej mia
ville bara kika in för att önska dig en riktigt härlig valborgshelg
vårkramar pia

Hanna sa...

ha en bra valborgsmässoafton.
kram
hanna

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggintresserade