fredag 2 april 2010

Påskmiddag..

När jag slutade i morse så var det en promenad hem som gällde och då piggnade jag till och tyckte att jag var så pigg att jag inte ville lägga mig.. Så när jag kom hem så åt jag frukost och sedan var det dags att på penseln igen.. Målade tv-bänken för sista gången..

Idag kom Patricks båda flickor och det är just i hans stora dotters rum som jag har haft det "hemliga" projektet.. Hon visste att två av väggarna skulle målas svarta för det hade hon själv valt och hon visste att hon skulle få min dotters förra säng.. Det hon inte visste var att vi möblerat om lite, köpt en matta, en ny hylla, nya ljuslyktor, ny lampa och så har hon fått vår gamla tv-bänk som jag då har målat, och så nya påslakan.. Jag hade också gjort två små collage i vita ramar med hennes favoritgrupp EMD, och så en bild på henne själv.. Jag har tagit före bilder och skall ta efter bilder med så ni får se.. Så glad hon blev.. Kul att göra något sånt när det uppskattas.. Så länge vi har varit hemma så har hon knappt gått utanför rummet..

I eftermiddag har vi varit hos Patricks föräldrar och ätit påskmiddag... Så gott och så skönt att slippa laga mat.. Det är också därifrån bilderna kommer idag.. Jag promenerade dit idag och åkte hem, en promenad på 40 minuter blev det..
När vi kom hem så satte vi upp två vägghyllor i köket.. Nu snart är allt klart där.. Det är bara listen som skall sitta över panelen och golvfoder som skall upp med, men det skall målas ett par gånger till men på måndag räknar jag med att allt är klart och då skall jag visa er bilder med..
.
Nu skall jag bara vänta på att Amanda skall ringa, hon är hos en kompis i Kyrkhult så jag skall hämta henne sen.. Hoppas det inte blir allt för sent för nu är jag liiite trött.. Hoppas på en massa sömn i natt..
.
Nu hoppas jag att ni alla haft en bra långfredag och att ni får en bra natt...




11 kommentarer:

Nina sa...

Men åå, så fina bilder! Ja, det brukar du ju ha jämt, men ändå :)

Jag kan knappt vänta på bilder från allt fint ni gjort och gör.. Förstår att hon blev glad över att få så fint i sitt rum!

Hoppas du sover gott än och får en riktigt fin påskafton när du vaknar!

Kram Nina!

Linruz sa...

Kikar in för att önska dig en go och glad påsk.
kram kram Lina

Uttan sa...

Vilka fina vårblommor Du fotat.

Det hemliga projektet förstår jag blev uppskattat så roligt både för henne och er.
Nu är Du riktigt i målar tagen.Kul är det när man väl kommit i gång.

Visst är det väl underbart att Våren kommit?

Fortsatt Trevlig Helg!
Kram!

Honungspojkens mamma sa...

Glad påsk från oss! Och jag kan bara hålla med alla andra, så fina bilder du tar...

Kram

Godastunder-tokigaidéer sa...

VAd roligt att höra att hon blev glad då är det verkligen värt att slita lite och få den tacken tillbaka....

HA en trevlig påskafton
Kram Anna

Maritha sa...

Vad kul att tjejen uppskattade det du gjort i hennes rum, man blir varm i hjärtat då.

Åh vad spännande att se dina bilder när allt är klart.

Ha en skön Påsk afton!

Kram Maritha

Nyanser av vitt sa...

Hej Mia
Vilka vackra bilder och vad spännande att se alla projekt i färdigt skick
Ha en jättemysig påskafton
Kram
PS Nu har en kollega fått syn på elvan....kan din vän göra fler om det blir aktuellt? DS

hemma hos lilla mej sa...

Vad skoj att hon blev glad åt det nya projektet.Man blir glad och lycklig i hjärtat då ,ja varm i hela kroppen.Håller med du är en mästare på att fota!!!Önskar dej en riktig Glad Påsk vännen.Mys och njut.Påskkramar Rita ♥

Tess på Tilda och Mamma sa...

Hej Vännen, hoppas du får en underbar påsk.Blir spännande att se hur rummet blev låter underbart.
Kram Theres

Inspiration i vitt sa...

så glad den tjejen kan vara att hon har dig Mia.
Glad påsk och kramar i massor/Ingela.

Ett Vitare Hem sa...

Åh vad kul att överraska henne med "nytt" rum!
Ha en fortsatt fin påskhelg!
Kramis/LenaS

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggintresserade