torsdag 15 april 2010

Sommarvärme och vinst..

Vilket väder!! Idag har vi haft 19 grader i skuggan.. Det var så varmt och gott när jag tog min promenad på förmiddagen.. Jag var och hälsade på Neo som jag fotograferade igår, hans mamma fick en skiva med alla bilderna på av mig.. Jag hade kameran med men jag lät Neo slippa vara modell idag.. Men när jag gick därifrån så fann jag en annan modell.. En liten blåmes som kom ur en fågelholk, jag hann inte med att gå närmre, han/hon var för snabb..

Efter promenad och hängning av tvätt så körde jag till mina föräldrar där jag skulle låna en trädgårdskvarn.. Hjälpte mamma med att klippa ner en buske.. När jag körde hem så körde jag lite småvägar för att se om jag kunde hitta några fotoobjekt och dessa fina fann jag:

Väl hemma hade posten kommit och det låg två roliga saker till mig i brevlådan.. Först var det denna lilla Marimekkoskål som jag fått för att jag tagit en prenumeration av en tidningen.. Liten var den men himla söt och färgen älskar jag..

I brevlådan fanns också detta fina väggord.. Den vann jag som "extra-vinst" hos Måd med Bloggen Himla Lantligt.. Ett fint tack-kort som Måd har gjort fanns med.. men.. Det är väl jag som skall tacka.. TACK fina Måd för det fina väggordet.. Jag skall klura ut vart jag vill ha det, har gått runt här hemma med det och det passar lite var stans, får fundera mer på vart..
Nu skall jag kika på tv och kolla bloggar i reklampauserna..
Njut av kvällen alla fina som kikar in på min lilla blogg.. Och tack för alla fina kommentarer jag får, det uppskattas och jag blir så glad..


11 kommentarer:

Vit som snö sa...

Vackert väggord, hon gör ju såå fina saker. Grattis!
Dagens modeller, blåmesen o kossorna, gillar jag också!
Vilken värme ni haft, härligt!
Kram Cilla

Tina sa...

Hej vännen!!
Grattis söta du till vinsten!! ja, hon gör verkligen underbara väggpord..jag har ett gäng =)
Vilka fina bilder.. den med lilla mesen är ju bara så söt =)
Ja, skorna är verkligen att rekomendera.Jag tycker redan de gjort min hållning bättre & värken har minskat!

Jag hoppas du mår bra & önskar dig en underbar Fredag!
Varm kram till dig
Tina

Anonym sa...

Kul att vinna lite någon gång, och fin skål. Har en röd sådan dock inte äkta vara, kostade bara 39 kr, lagom pris.

Ha det gott !!! Kram Annika

kallebodalantliv sa...

Jag gillar din skål ..jättefin !vilken tur du haft och vunnit ett väggord då . Det är mysigt och tänkvärt att ha på väggen och läsa emellanåt ..kram jeanette

Boutique Nytt & Nött♥ sa...

Vilka härliga biler...Kossorna i hagen Längtan till sommaren...
Roligt med bloggandet man har kamera med överallt..
Min e bara så stor ( men de e en bra kamera) Säger mannen ;0)
Ha en jätte mysig helg vännen
Kramisar
Sus

Tidsmästarinnan sa...

Hej Mia,
vilka fina bilder du tar!! Åhh vad jag blir inspirerad nu!
Oj har ni en liten sur kattdam hemma också, då skulle jag nog inte våga närma mig henne... jag har nog lite lätt kattskräck tror jag! Gusten låter mer som en herre för mig :-)

Kram på dig!
Susanne

Nina sa...

Vad somrig bilden blev på den lilla blå skålen :) Ser härligt ut på nåt sätt. Föreställer mig ett öppet fönster och en fladdrande sommargardin...

Här har just regnet övergått till snö, haha! Fast det är väl aprilväder, precis som det ska nu. Fladdrande sommargardiner blir det nog vad det lider!

Ha en bra fredag, vännen!
Kram Nina!

Roses & Angels sa...

Hej! Å Mauds väggord och allt är bara så snyggt! Härliga vår bilder du visar. Just nu vräker det ner snö här, hur kul är det?? Usch. Hihi ja vi har olika smaker alla människor, jag gillar inte mörka färger så därför ska den få lite färg! Tack för dina fina ord om askarna och tack för din beställning. Kul att du gillar dom. ha en fin dag kram

Masy sa...

så skjønne ting på bildene dine.
helt enig i veggordene, lett å glemme men så sant så sant. takk for påminnelsen, nå skal jeg nyte kaffen min ekstra godt på balkongen og kjenne på solen:-)
ønsker deg en veldig fin helg.

Roses & Angels sa...

Ja du Mia! efter snön kom solen o nu är all snö borta igen hihi. Ja kallare skulle det bli men vi får väl se hur det blir med det. Hoppas nu att det inte kommer mera snö i alla fall! ha en fin helg kram

Hanna sa...

Härliga bilder.
Tyvärr tar grässäsongen slut där björk slutar så för sonen går det i ett tills en bra bit in på hösten. för egendel slutar allergin när Björk pollen fösvinner.
Ha en bra helg.
Kram HAnna

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggintresserade