tisdag 6 april 2010

Myndighetsdag..

Hipp Hipp Hurra för Johannes idag!!! Idag fyller min son, Johannes, 18 år.. 18 ÅR!!!!!! Jisses!! Tänk att han redan är myndig.. Tiden går så himla fort, tur att jag inte blir äldre ;-)

Vi firade ju honom i söndags och hans pappa firade honom i fredags så idag blir det "bara" hans älsklingrätt som skall göras, stuvade makaroner och stekt fläsk, och så skall vi fika på något gott lite senare.. Av oss fick han sin present idag.. Han fick en extern hårddisk på 1 tb och två körlektioner, han håller ju på för fullt med sitt körkort och det är ju inte det billigaste.. Han har också fått ett par skor av mig innan som förskott på födelsedagspresent..

Och så är köket klart :-D Och vi är nöjda med det vi gjort, det blev så mycket ljusare.. Här kommer före- och efter bilder..




Nu är det denna biten här under jag vill ha i ordning med.. Jag har ju tänkt att skicka in luckorna på lackering så de skall bli vita, men det får bli vid ett senare tillfälle.. Köket är ju inte direkt fult nu men jag är trött på antikbetsad furu.. Jag hade ju nästan likadana luckor när jag bodde ihop med barnens pappa så nu vill jag ha något annat.. Vitt tror jag skulle ljusa upp köket en hel del till..


Nu skall jag stuva makaroner och steka fläsk här, ja jag skall ju inte äta det då men de andra fyra skall ju med ha mat (Johannes, hans tjej Malin, Amanda och Patrick).. Till mig blir det en laxbit och broccoli :-)
Ha nu en bra dag och kväll.. För mig är det jobb i natt igen..




22 kommentarer:

Hanna sa...

Jag tycker att köket ser fint ut. Framförallt gillar jag kaklet.
kram
Hanna

Godastunder-tokigaidéer sa...

Visst går det fort, min äldsta fylld just 17 och ve och fasa vad gammal man känner sig. Ditt kök blev jätte snyggt, jag känner som du , går också och vill lacka om mina björkluckor som jag tycker har fått en gul ton och det vill jag verkligen inte ha.

HA det gott
Kram Anna

Nina sa...

Det tror jag blir kanon, med vita luckor så småningom. Fint har det blivit med panelen nu redan, lite lantligt :)

Grattis till 18-åringen då! Ja, det är otroligt vad åren går när man tänker sådär...

Ha en bra natt, men först en skön kväll innan du börjar jobba!
Kram Nina!

agnetha sa...

Ja gud vad de växer upp fort. 18 år och myndig ja då gör han som han vill ELLER???? Vilken tur att vi mammor inte åldrar i denna takt.
Angående ditt kök: JÄTTESNYGGT och du när ni får de andra luckorna vitmålade då blir det toppen. Ljust ska det vara.
/Agnetha
http://agnetha52.blogspot.com/

nettan sa...

så fint .. vad ni pysslar och ahr er... kram N

Lilla Rummet sa...

Köket blev jättesnyggt med bröstpanelen. Kommer att bli ännu finare när luckorna blir vitmålade oxå.

Ett stort GRATTIS till 18-åringen...härlig ålder.

Ha de gott
Kram Britt

Anonym sa...

Ni har gjort det väldig fint med bröstpanelen.
Jag har själv en nyss fyllda 20-åring och det är svårt att fatta att man har så "gamla" barn.
//Johanna

LjuvligtLantligt sa...

Grattis till stora sonen!!
Jisses vad fint ni gjort..måla luckorna vita tror jag blir ur-fint!

Kram Git

Moonrose/ Vonneli sa...

Javisst går åren fort iaf nu när man ser tillbaka och barnen blir vuxna...
själv är jag inte äldre än mina, hihi!!!! Ja något äldre....

Ett Grattis till sonen din på myndighetsdagen!

Så fint erat kök blev med den vitmålade bröstpanelen och med vita köksluckor kan det inte bli annat än succé.

Kramisar Yvonne

kallebodalantliv sa...

vitt förändrar ju det mesta ..köket blev ju snyggt! ni har ju ett stort kök ...men visst hade det blivit tjusigt med vita luckor ...men att måla dom tar ju lite tid ..ikeas luckor är inte så dyra faktiskt ..man kan ju bara byta luckor ..det gjorde vi här ..men man kan ju inte göra allt på en gång ..ha det gott . jeanette

lovefriidrott sa...

Gratta "SNYGGINGEN"

Såååå jättefint d blev i köket,,,wow ett riktigt lantkök:)

Ha d gott
Kram Sari

jeannette sa...

Hej vännen
Ja tänk vad barnen växer och blir äldre ;)
och vad fint ni får vi ska också ta tag i köket jag älskar att pyssla och renovera men det gör inte mannen . Ha en fortsatt skön vecka kramar

Anonym sa...

Ja vad tiden går..inte klokt !
Snyggt det blev i ert kök !
Ha det gott !!! Kram Annika

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Åren går ju alldeles för fort, ibland fattar man inte...

Vilket lyft det blev med vitmålad panel och hyllor. Självklart kommer det bli ett underbart kök i vitt eller cremevitt.
Ha det gott!
Kram
nina

Pierre sa...

Ja det är på barnen man ser att åren går :) jättefint kök och färger. Ha en bra dag.

Tina sa...

Hej vännnen.
Men Gud va fint. Tänk vad lite färg kan göra för ett helt rum!!!
Men jag tycker ni hade det fint innan oxå =) Köket tycker jag är jättefint =)
Tack för att du vill vara med i min tävling =) Jag har nu antecknat 3 lotter på dig & önskar dig lycka till!!
Kram Tina

Interiörboden sa...

Hej!!

Tack så mycket för din fina kommentar!! Ja, det ska bli såå kul!! Nu jobbas det i mitt huvud ska du veta....där ska det så, där ska det vara, så ska det vara....hihi :)

Ha en jätte bra dag!!
Kram Sandra/Interiörboden

Vit som snö sa...

Vad fint det blev! Så mycket ljusare!!!
Kram Cilla

Ofelias Hus sa...

Grattis till sonen!

Visst är det konstigt vad fort tiden går...de var ju nyss små kan det tyckas...

Fint köket blev, mycket ljusare och såg större ut!

Kram,
Anette

Signe 1 sa...

Köket blev ju hur fint som helst, vilken superskillnad!!:-)

Grattis i efterskott till sonen, hip hipp hurra!

Stora kramen Sofia♥

Uttan sa...

Grattis i efterskott till sonen!
Min dotter fyller i dag :o)

Så fint det blev i köket med panel.
Tycker ert kök är väldigt fint nu men det är klart visst blir det fint med vitt också.Grannarna lämnade in sina furuluckor på lackning och det blev hur fint som helst.
Ja Du börjar man måla vitt så blir snart allt vitt...men lagom e bäst.

Emelies rum blev hur snyggt som helst...klart hon måste trivas där.

Kramar!

Anonym sa...

http://shop.textalk.se/se/artgrp.php?id=12649&grp=433066

Tänkte detta kunde vara en sida som du gillar=) MVH tjuvläsaren *B*

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggintresserade