söndag 11 april 2010

89 års kalas och VÅR!!!!

Vilken dag det har varit.. Vilket underbart väder vi har haft, sol och varmt..

Vi började dagen med att åka och hämta min dotter Amanda som är hos sin pappa, sen vidare för att hämta upp mina föräldrar för att sedan styra bilen mot Karlshamn.. Vi for till min mormor som fyller 89 på tisdag.. Hon är en pigg liten tant och har bättre minne än vad jag har.. Som vanligt hade hon bakat en massa kakor, jag tog ingen men de andra åt för mig med så det var nog okej för mormor..

När vi kom hem åt jag en sallad och sedan begav jag mig ut på en timmes promenad och tog kameran med.. I fredags när Anna och jag var ute så hittade vi bara några vitsippor och inga tussilago, idag vimlade det av vitsippor och jag såg en hel del tussilago..

Jag gick upp på ett litet berg här i Olofström, Himmelsberget, där de har satt upp ett utsiktstorn.. Nu när det inte är några löv på träden så kan man se över hela Olofström..

Ett annat vårtecken var denna syrenbuske som fått skott.. Härligt att det börjar grönska nu..

Tre citronfjärilar sågs oxå men det var bara en som ville modella för mig och det ville den länge, satt stilla hur länge som helst så jag kunde testa olika inställningar på kameran.. Det tackar jag för..

När jag kom hem så satte sig jag och Patrick i solen och tog en mugg te/kaffe.. Det är så härligt att kunna sitta i solen och mysa utan att frysa häcken av sig.. Mötte förresten en kvinna som hade en kortärmad tunika, kjol med bara ben och sandaler.. Riktigt så varmt tyckte ju inte jag att det var men hon kanske inte frös..
Efter te stunden så tog jag tag i en räfsa och räfsade lite löv.. Vi har ju en del av trädgården som är naturtomt och där står tre STORA bokar som har miljoner löv som rasar ned på hösten.. För att det skall se lite snyggare ut på den delen av tomten så behövs det räfsas.. Jag tog en del idag och får fortsätta i veckan.. Många löv blir det..
.
Nu är det söndagskväll och helgen har rullat på i väldig fart som vanligt.. Men jag har haft en bra helg..
Igår var vi och lyssnade på Jazz som spelades av Blekinge Big Band där min bror spelar saxofon och så hade de en gästartist som sjöng så himla vackert, Miriam Aïda.. Mycket bra var det..
Nu skall vi kolla reprisen på Mellennium och sedan är det sängdags.. Jobb i morron för oss, fast jag börjar ju inte förrän kl 22..
.
Önskar er alla en bra fortsatt kväll och en härlig start på nya veckan..




10 kommentarer:

kallebodalantliv sa...

Du är energisk du ! hinner ju med hur mycket som helst ...söta vårtecken , jag har också sett vitsippor å tussilagor..häärligt ! ha en bra kväll . hälsn .jeanette

Nina sa...

Fint du gjort med fina bilder i vanlig ordning :) Och våren ligger lite före hos er, men är på väg här med nu.

Ha det så bra!
Kram Nina!

Rummet för välbefinnande sa...

Ja, visst har vädret varit helt underbart idag! Jag har också promenerat och njutit ska du veta. Gått där med musik i öronen och ett STORT leende. Dessutom älskar jag ju musik och som före detta dansare så har jag ju svårt att INTE gå i takt. Du kan se synen framför dig va?!?!
Sen avrundades dagen med premiären på motorcykeln så nu sitter jag här och bara mår hur gott som helst.
Ha nu en riktigt fin vecka!
Kram Mia

plingan sa...

Längtar till det blir lite vårblomning här med. Får nog vänta några veckor dock, för än ligger snön djup...
Kram på dig och nattinatti!

Uttan sa...

Så underbart.Tussilago.De första är så kul att få se.
Vi har också precis just nu sett reprisen av Mellennium.Så bra filmer .Har sett dem men det är spännande ändå att se serien nu.
Mycket har Du hunnit i helgen.Och kalas också.

Ha det gott!
Kram!

Pierre sa...

Verkligen jätte skönt med vår. Har fortfarande en liten plätt snö i ett hörn på tomten, men helt klart vår på g. Jättefina bilder.

agnetha sa...

Åter igen fina bilder tagna av dig!! Jag blir så imponerad av att det lilla ser så stort och vackert ut i dina foton.
Jag har också sett många vårtecken idag, det har varit ett underbart väder.
Ha det bra.

Roses & Angels sa...

Hej! Tack vännen. Skönt att vara hemma igen. VILKA vårbilder du bjuder på, tussilagon är så fina när dom lyser med sin gula färg. Hoppas du haft en bra påsk. Hörs snart igen kram

Måddan - Himla lantligt sa...

Hej Mia! Så kul att ha en sån pigg mormor :o) och att hon fortfarande orkar baka... *fantastiskt*. Saknar själv mina såååå.

Och vilken karaktär du har? Kan du dela med dig lite. Började med "stora ord" (som vanligt) efter nyår, men har nog gått upp ALLT och lite till av vad jag tappade under den korta tid jag lyckades.

Har köpt en motionscykel nu som väntar på mig så fort den tunga luftvägsinfektionen med penicillin är helt bra.

Vårsolen är här och nu ska vi njuta!

Ha en fantastisk vecka Mia!

Kramar & tankar

Måd

Vit som snö sa...

Härliga bilder och just tussilagon slår mitt hjärta extra fort av.
Såå söta!
Kram Cilla

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggintresserade