tisdag 27 april 2010

Trött som jag vet inte vad..

Ja idag är jag trött, fast med stora bokstäver.. TRÖTT!!! Jag har sovit otroligt kasst i natt, men det är vanligt att jag gör det efter jag har jobbat i fyra nätter.. Så nu hoppas jag att jag kommer att sova gott natten som kommer..

I min brevlåda i dag så låg det ett paket från Adlibris.. En bok jag beställde förra veckan efter att jag tittat på Malous program efter 10.. Hon hade då cp-skadade Jonas Helgesson som gäst och jag blev helt såld.. Vilken kille.. Han har skrivit två böcker, denna jag beställde och så en som heter Grabben i kuvösen bredvid, den hade jag med velat ha men den var tillfälligt slut.. Så här skriver Lena Kåreland på Svenska Dagbladet om boken Ett cp-bra liv: " Jonas, en sann fighter, skildrar med stor självironi och gott humör sin uppväxt och skolgång. Alltid har han kämpat mot att bli särbehandlad på grund av sitt handikapp. Alltid har han vägrat att välja den enklaste vägen".. Själv säger Jonas så här: " Om jag ska välja ett talesätt som beskriver mitt liv väljer jag det här: 'Ibland blir det inte som man tänkt sig- Ibland blir det bättre' Vilket Cp-bra liv jag lever!"

Denna skall läsas så fort jag är klar med den jag håller på med, ser fram emot härlig läsning som säkert kommer att ge många skratt, tårar och många tankar..

Idag startade dagen med regn men det slutade fram emot förmiddagen.. Jag körde och handlade och då började det spricka upp och solen trängde igenom molnen.. Så när jag kom hem så var det bara att in med varorna och sedan på med promenadpjucksen och slänga kameran på axeln och bege mig ut.. Så härligt väder det blev.. Och lite bilder kom med i kameran.. Bl.a denna koltrast..

Och så denna scilla..



Väl hemma så fick Gusten ställa upp som modell.. Jag har inte plåtat så mycket helt manuellt så det var det jag använde honom till.. Måste ju lära mig kameran..

På tal om lära sig kameran så skall jag , min kompis Anna och ev Amanda gå på en endagskurs med fotografering.. Det är Scandinavian Photo som ordnar en tjejdag i Bankeryd.. Skall bli hur kul som helst..

Ikväll har det varit en kille här och kollat våra fönster.. Tredje killen som är här, en till skall komma.. Sen är det bara att vänta in offerterna och hoppas på att de kan ge oss ett bra pris..

Nu blir det tv och soffa och sedan sängen lite senare och förhoppningsvis sömn på det.. Njut av kvällen nu alla goa läsare..







13 kommentarer:

Anonym sa...

Låter som en jättebra bok att läsa.
Här kom det aldrig någon sol i dag.
Men förhoppningsvis kommer den i morgon.

Ha det gott !!! Kram Annika

Nina sa...

Söta Gusten! :)

Boken är säkert jättebra! Önskar jag läste mer... Gillar det ju om jag bara tar mig tiden å kommer igång.

Sov gott inatt!
Kram Nina!

kallebodalantliv. sa...

javisst är adlibris bra att beställa böcker ifrån ..i brevlådan på ett par dagar bara ..jag beställer ofta härifrån också ..mest mentala böcker..du blir vad du tänker typ ! stämmer till viss del ..att byta fönster ..suck ! vi har bytt fyra det känns tillräckligt . Att renovera är ett heltidsprojekt, man borde inte jobba då ..men du hinner ju med lite annat också ..ha en skön kväll ! kram jeanette.kallebodalntliv

Vardagslycka sa...

Jag är urdålig på att läsa böcker, men den du tipsar om ska jag lägga på minnet och läsa vid tillfälle.
Här har vi haft ett superhärligt väder idag, varmt och gott.
Du tar jättefina bilder och det låter spännande med fotokursen!
Hoppas du får sova gott nu.
Kram, Carina

Godastunder-tokigaidéer sa...

Det låter son en super bra bok med humor och allvar i mängder. Håller med dig att det kommer nog att komma många tårar och säkert mycket skratt också..

Ha det gott och hoppas du får sova inatt

Kram Anna

Roses & Angels sa...

Hej ! JA hihi nu ska vi göra klockor. har spånat på det länge men inte kommit till skott på grund av andra anledningar men nu förhoppningsvis till slutet av veckan kommer dom. en är redan reserverad hihi. Ha en bra dag kram

mig & alice sa...

Jaa, inte är det undra på att du är trött heller.
Jag beundrar verkligen människor som jobbar natt...och helst de som jobbar skift också...ställa om sig att sova dag, sedan natt, sedan dag....man kan ju bli snurrig av mindre :-).

Jag skulle också vilja gå en fotokurs med min kamera...tyvärr så tror jag inte att det skulle hjälpa så mycket.
Jag är nog och förblir oteknisk helt enkelt.

Ha det så gott och sov gott.

Kraam
Melinda

oumberligating sa...

Hoppas du sovit ut ordentligt!
Jonas Helgesson har jag faktiskt träffat och hans fantastiska böcker ligger och väntar i "bilddepån" att visas antingen på min medicinblogg
www.jernsaxen.blogspot.com eller på min frus bok blogg
www.pockethexorna.blogspot.com, troligtvis så skriver jag på bägge, eftersom Lilla frun ligger på sjukhus!
Säger det igen fin fin blogg du har, fint inlägg senast och härliga bilder!
Ha det bäst!
Kram ifrån Peter!

japp sa...

Heij.. så kul me fotokurs.. spännande. SÅnt andordnas aldrig här uppe.. men de är inte mycket som man kan gå här.. allt händer ju där neröver, tyvärr..sjukt.

Hoppas du känner dej lite piggare, inte kul å känna sig trött å kass i kroppen.
Min hosta börjar väl ge me sig, har fått sova inatt iaf.. känns skönt.
Men hesheten är kvar, å kraxet på dagarna, men de kan jag ju leva me iaf, är ju pigg annars så.

Jaa, paparazzi, tur man ändå inte är en sån, de hade jag aldrig klarat.. trycka in linsen i plytet på människor.. usch.. kanske man skulle bli nån agent eller så då, som lurar i busken..hehehe..mer min stil..=)

Hoppas de blir bra å ni blir nöjda me er fönsterleverantör.. de finns ju svindyra å lagomt dyra.. här uppe har bekanta fått ge allt från 30-120.000kr för å byta, typ 11 fönster å en altandörr..
Så e är sån stor skillnad.

Hoppas du får en superfin Onsdag.. bäst å göra lite nytta nu..kram på dej. Helén.

Ett Vitare Hem sa...

Tack för boktipset, ska försöka få fatt i dem! Härliga bilder du tagit!
Ha en underbar dag!
Kramis/LenaS

Sköna o Gröna Ting sa...

Hej svejs i vårstimmet.....
Tack snälla för din underbara hälsning hos mig, jag blev glader:)
Här hemma är det VÅR så det står härliga till.., lerig hela jag och ryggont efter allt grävande men jisses vad roligt jag har!!!!!

Hoppas du har massor med tid att njuta av våren....
Kram kram
Marianne

Roses & Angels sa...

DU måste vila om du är TRÖTT ok? inte slita bara :-) Lova det. Å låter som en bra bok men jag läser ju inte böcker, har aldrig gjort det. Har inte ro att sitta stilla hihi. Jo alla dessa kläder är väl fest :-) eller kan vara det. Tunikan är jag så förtjust i och kavajen överst. Får se om man kanske ska ta och köpa in det. Nu ska vi kolla lite dumburk och sen sova! Natti natti vännen Kram

Åsa sa...

Fin bild du fick till på katten. Brukar vara svårt att fota djur.
Kul med fotokurs.

Hoppas ni får någon bra fönsterkille...har tittat på fuskbyggarna...ryser.

Kram Åsa

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggintresserade