torsdag 8 april 2010

Har fått ihop det.........tror jag...

Efter mycket tankeverksamhet, hårsliteri, slitningsuddgummi och lagda cirkus 10 timmar så har jag nog fått ihop ett schema till Sweden Rock i sommar.. Det är tre backstage gater där det sammanlagt skall jobba 52 personer från tisdag (8/6) morgon fram till söndag (13/6) morgon, dygnet runt på två av gaterna.. Detta var mycket svårare än jag trodde.. Det skall ju fördelas rättvist med så inte samma personer jobbar de tre största kvällarna tex.. Men jag hoppas att de som skall jobba blir rätt så nöjda iaf, får se det om drygt en vecka då schemat skall ut..

Efter ett par timmars sömn idag så åkte jag, Johannes och hans tjej Malin till Karlshamn.. Johannes skulle bl.a ha ett par jeans och det hittades i den nyöppnade H&M butiken.. Efter H&M lämnade jag ungdomarna för att plåta lite medans de sprang i affärer.. Jag promenerade bort till Näsviken där Karl-Oskar och Kristina statyn står.. Karl-Oskar står och tittar ut mot havet och drömmer om Amerikat och Kristina tittar bakåt mot staden..

Dessa fina svanar njöt av solen och lät sig villigt plåtas..

Lite detaljer måste jag ju alltid hitta med, gillar ju att ta lite närbilder på diverse saker.. Ett macro objektiv står högt upp på önskelistan..
Vill man se mer av de bilder jag tog idag så kan man kolla dem på min Pixbox sida HÄR

Nu har jag fyra nätter ledigt vilket känns himla bra.. I morgon skall jag hämta mamma och sedan köra till Olofström så hon får handla lite.. På eftermiddagen sedan kommer min kompis Anna.. Hon är lika tokig i att fotografera som jag så vi hade tänkt att hitta lite plåtningsobjekt, så håll tummarna på att regnet som just nu är här har försvunnit.. Utebilder är ju bra mycket roligare än inomhusbilder.. Men om inget annat så får vi umgås och bara det gillas, vi träffas allt för sällan.. Grilla skall vi med, mums...
.
Snart skall jag dejta John Blund så ha nu en goer natt på er..
.
"Titta, kom och titta, kom sätt er häromkring.. Det dröjer säkert ännu en stund innan sömnen kommer med John Blund.. Han vill visa oss nånting.."
Go Natt alla fina...




12 kommentarer:

Maritha sa...

Så fina foton du har tagit, ser ut att vara en mysig stad Karlshamn m ed massa gamla hus och detaljer.

Så vårlikt du har det, här snöar det just nu men det är väl den nya snön som ska ta bort den gamla.

Hoppas ni får fint foto väder du och kompisen!
Kram Maritha

Nina sa...

Jaha, måste man köpa macro-objektiv? Trodde det fanns i kameran.. Är dom dyra? Sånt måste jag fråga efter när jag köper kamera! (Nån gång...)
Fina bilder blev det ju iaf :)

Hoppas alla blir nöjda med sina scheman. Förstår att det är ett riktigt pyssel att få ihop det.

Ha nu en jätteskön helg!
Kram Nina!

♥ Fyra årstider sa...

Vilket spännande jobb du har med att planera det.
Kram Lotta

Anonym sa...

Hoppas dit slit med schemat får alla nöjda och glada ! Fina bilder :-)
Ha en riktigt mysig dag med kompisen, och lycka till på foto-jakten !

Ha en kanonhelg !!! Kram Annika

Uttan sa...

Så fina bilder.Vår! Underbart!!!

Skönt att Du är ledig i helgen och det lät väldigt mysig att grilla.
KarlOskar och Kristina statyn hade jag bestämt att vi skulle besöka i höstas när Vi var neråt men det blev ju annat...Akuten i Karlskrona två gånger blev besöken vi gjorde innan Vi vände nosen hemåt men men det får Vi ta igen en annan gång,hoppas Jag.

Önskar Dej en fin Helg!

Kramar!

Pierre sa...

Buhu jag avstår från alla festivaler i sommar och Sweden Rock hade varit så kul. Man det kanske är värt det för jag sparar till min drömkamera ;) Var inne och kikade på din Pixboxsida och där fanns ju massor med härliga bilder. Nu är det inte långt kvar till värme och sol :) Trevlig helg.

agnetha sa...

Är det DU som har hand om det??

Ett Vitare Hem sa...

Åh vilket jobb att få ihop allt för ett sånt arrangemang, min lillasyster flyttar ner till Karlskrona i sommar så jag hoppas att kunna åka ner i höst och då ska jag åka till Karlshamn och fota Karl-Oskar och Kristina,har läst bäckerna många gånger, dina bilder är jättefina!
Ha en finfin kväll!
Kramis/LenaS

Signe 1 sa...

Åh vilka fina bilder du har tagit!

Önskar dig en fin lördag!

Kram Sofia♥

årstidens bästa sa...

Men vilka VACKRA bilder!

Ha en fin dag.
:D

Kram
Linda

Ofelias Hus sa...

Ett macroobjektiv står också högst på min lista!

Du är verkligen duktig på att fota!

Kram,
Anette

Hanna sa...

Ha en bra fortsättning på helgen!
Kram
Hanna

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggintresserade