lördag 10 april 2010

Lärande i fotograferingskonsten..

Igår kom min kompis Anna.. Vi skulle ju ut och plåta lite och lära oss mer om slutartid och bländare, alltså leka och testa med våra kameror.. Tanken var att hitta lite djur att ta bilder på men när vi promenerade så fann vi inte ens en and och i stallet så hade de nog lektion för det fanns inte en enda häst i hagarna.. Så vi gick hemåt igen och tog bilen, då hittade vi iaf några hästar...

Här är Anna in action..

När vi promenerade hittade vi däremot några vitsippor.. Vårblomman nummer 1..

Och så en av hästarna.. Denna häst plåtade jag i vintras med.. Lite tråkigt att de inte ville ändra pose för oss bara ;-) De var nog trötta på modelljobb..

Hemma testade vi att plåta katten istället och försökte få bra ljus in i kameran utan att tända lampor eller använda blixt.. Blixt ger ofta en så hård bild så jag vill ju gärna undvika att använda den.. Men vi lyckades med nån bild och det utan att få den så brusig.. Jag kanske lär mig allt en vacker dag så jag kan ta de där nästan perfekta bilderna ;-)

Väl hemma så åt vi grillat med som Patrick hade fixat innan han åkte på Whiskeyprovning.. Sen placerade vi oss i soffan till Så skall det låta och Skavlan med en påse godis.. En trevlig och mysig kväll med goaste Anna..

Idag på förmiddagen så har vi kört till Markaryd med Johannes och hans tjej Malin.. Malins föräldrar mötte upp oss där och tog ungdomarna med sig till Danmark där de skall vara i en vecka, hoppas de får det bra..

Nu snart skall vi till Karlshamn där vi först skall till en kompis och äta någon form av "hämtemat" och sedan skall vi till ett ställe och lyssna på Blekinge Big Band och Miriam Aida.. Ikväll spelar min bror saxofon i det bandet..

Så nu måste jag in i duschen.. Ha en bra kväll alla..






8 kommentarer:

Nina sa...

Kan tänka mig att det är en hel del att lära sig med kameran, trots att jag tycker du tar kanonfina bilder :)

Ha det så skoj ikväll!
Kram Nina!

Anonym sa...

Ha en toppenkul kväll :-) Kram Annika

Lilla Rummet sa...

Vad kul att ha en ny kamera, men det tag ju ett tag att lära sig denna. Fina bilder du tagit.
Ha en fortsatt härlig helg.
Kram Britt

Godastunder-tokigaidéer sa...

Låter som du har fult upp hoppas ni får det trevligt.

HA en go helg
Kram Anna

mig & alice sa...

Du får ju till det kanonbra med bilderna.
Bar jag hör ordet slutartid så får jag hybris...fattar ingenting av sånt där :-).

Hoppas att du får en toppenkväll i kväll :-).
Kraam
Melinda

lovefriidrott sa...

Hej gumman

men så fint du gjort på bloggen:):)

Ja du jag skulle oxå behöva lära mig mer om min kamera,,,fast ibland tycker jag d blir bäst när man bara prova sig fram,,,,har fotat hela helgen:)

Fina bilder,,,proffsiga.

Ha en skön söndag,,,här gassar solen idag,,,,me like:)

Kramen Sari

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Du är jätteduktig med kameran, jag har dålig koll på min. Har ofta autoknappen på! Dina bilder är så klara och fina, hästen gillar jag mycket. Hoppas ni hade en rolig kväll.
Kramar
AnnaMaria

Hanna sa...

Fina bilder.
Tack för titten och ha en bra vecka.
kram
Hanna

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggintresserade