söndag 2 maj 2010

En goer helg..

Nu är sköna helgen snart över.. En riktigt skön och bra helg har det varit.. Vi var hos min bror och grillade i fredags och vad gott det var.. På natten var jag och hämtade Amanda, skönt att hämta hem henne så man slipper sitta och vara orolig.. Det är inte lättare när de blir äldre, bara andra saker som kommer och man blir orolig över..

Igår hade vi bara en skön hemmadag,, Promenerade ett par gånger.. Patricks båda döttrar hade kompisar här som sov över så dem såg man knappt röken av..
Jag och Amanda körde en runda hem till mamma och pappa med.. Jag hade köpt en jacka till pappa som skulle provas, den passade och han blev glad..

Idag har det varit en kanonhärlig dag med solsken i stort sett hela tiden.. Jag har varit ute och räfsat bort löven som låg utanför staketet så det ser lite snyggt ut där med.. Svettigt var det.. Satt sen i solen och läste ut en bo och påbörjade nästa.. Är inne i bokläsarstim just nu, går i vågor det där..
Nu ikväll har jag kört Amanda till sin pappa och Patrick har kört sina barn till sin mamma.. Så här är ganska tomt nu..
.
Sitter och har en tiodygns väderprognos över Prag som jag kollar med jämna mellanrum och det ser inte så ljust ut vad det gäller vädret.. Enligt den så visar det regn tre av fyra dagar, men det ändrar ju sig hela tiden så vi hoppas på det bästa.. De kan ju ha fel med, fast jag tycker de brukar ha rätt när det gäller regn.. Trevligare utan regn men det får ju gå även om det regnar där.. Skönt att komma iväg är det ju i vilket fall...
.
Nu skall vi kolla på Humorgalan här och bara slappa i soffan.. Njut av kvällen..



5 kommentarer:

Nina sa...

Kollar oxå humorgalan..

Det ska väl vara riktig otur om det regnar hela tiden. Förhoppningsvis blir det bara en å annan liten skur. Ni får det säkert trevligt hursomhelst! :)

Ha en fin kväll!
Kram Nina!

kallebodalntliv sa...

Du har då kameran med dig överallt ..du hittar minsta lilla kryp ! skönt att du haft en bra helg ...och inte jobbat ...ja man kan ha bekymmer med sina ungdomar ..men de är ju alltid små i våra ögon ...man kommer ju att oroa sig hela livet ...men lära sig konsten att släppa kontrollen ...ha en sköön kväll ! kram jeanette.kallebodalntliv

Anonym sa...

Jaha den missade jag..humorgalan :-( I lördags fick jag för mej att det skulle komma på kvällen men det gjorde det inte. Ja helt klart är det bättre att hämta hem dom så man ser i vilket skick de är i ;-) och det känns tryggare med.

Ha en härlig måndag !!! Kram Annika

japp sa...

Heeij.. så roligt, snart är de på g för er me med bal å sånt.. förbered er.. de kan bli mycket i sista stund.. men det är himla skoj me.
Nu är det min sista som tar studenten, känns skönt, men oroligt inför framtiden me jobb åså.. det är nästan värre, i skolan var de ju som i en "skyddad verkstad".. nu ska de klara ALLT själv.. usch.

Hoppas du får en finfin måndag..kram på dej. Helén.

Roses & Angels sa...

Hej! tack söta du för kommentaren om klockorna. Du är duktig med kameran vännen! Fotar så fint. MEN blä det där lilla krypet gillar jag inte hiihi. kram

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggintresserade