måndag 26 april 2010

Lediga nätter

Nu är det två lediga nätter som gäller för mig.. Så skönt och helst efter att man jobbat fyra långa nätter.. Har sovit en kortis idag, ca 2,5 timmar, och så kort bara för att jag skall kunna sova i natt..

Underbart väder har vi haft så när jag vaknat till liv så satte jag mig ute en stund och fick då sällskap av denna lilla sädesärla.. Han/hon höll mig sällskap jättelänge..

Har varit nere och tagit min veckobild vid kanalen med.. Följer ju våren där med en bild i veckan.. Det har ju inte hänt supermycket men kollar man noga så är det lite grönt i träden längst bort och massor av vitsippor längs kanalkanten..

Har även idag varit och klippt mig, det medför ju att jag bör färga håret med.. Har ju klippt bort färgen jag hade, men det får vänta till i morgon eller onsdag.. Jag färgar själv, tycker det är för dyrt att färga håret hos frissan.. Bör ju färga det var gång jag klipper mig och det gör jag var 8:de vecka..

Strax skall jag hem till en kompis, Pia.. Hon har gått någon kurs med ansiktsvård och har nu bjudit hem en del tjejer på en ansiktsvårdskväll.. Skall bli kul..

Njut vidare av kvällen..




16 kommentarer:

Vit som snö sa...

Åhh, njut av ansiktsvården, det lät hääärligt! Man kan göra mycket på egen hand med hemma-spa o hårfärg, det är faktiskt lite för dyrt. Men jag har så mysig frisör så jag unnar mej just det.
Ha en mysig kväll! Kram Cilla

LjuvligtLantligt sa...

Åhh låter kul o mys med en sån tjejkväll! Ja min tandpetare är den som äter mest i hela familjen (även mer än oss vuxna) men han går inte upp ett gram på bredden! Jäkla lyllos säger jag! :)

Kram Git

hemma hos lilla mej sa...

Åhh njut av ansiktsvården vad skönt det lät .Var skoj med lite tjejkväll.man kan göra mycket med hemma spa .Önskar dej en kanonkväll goa du Kramar Rita ♥

fröken Sätterlund ✯ sa...

Vad härligt! Det låter underbart med lite egenvård :)

Jag inväntar min färgning, men har inte tid förrän den 10 maj och jag har redan en hemsk utväxt, enligt mig :(

Ha det gott på din ledighet!

Kramar Therese

nettan sa...

så skönt att vara ledig .. njut .... kramis N

Boutique Nytt & Nött♥ sa...

Mmmm...Hoppas du får en riktigt härlig kväll...
Njut av din ledighet..
Kramisar
Sus

Uttan sa...

Skönt med lediga dagar.
Jo då Nu har Vi varit till Ullared.....men....jag tröttnade fort och tyckte allt var bara för mycket.Men i dag var såå lite folk och inga köer så det var lugna gatan(sa de).Kanske klarar man det bättre nästa gång när man vet vad man ska handla och vad som finns.
Men lite handlade vi ändå.

Kram!

Anonym sa...

Härligt att få fixa till sig lite, både klippning m.m
Hade med en ärla på gräsmattan som katterna höll på att ta men de lyckades inte som tur var.
Njut av ledigheten !!! Kram Annika

Nina sa...

Vad skönt med lite ledigt nu, hoppas du får njuta lite sol med :)

Må så gott!
Kram Nina!

Lilla Rummet sa...

Passa på av att njuta av din ledighet.
Vad härligt det lät med ansiktsvård.
Har tänkt flera gånger att gå på ansiktsbehandling men det är ju så dyrt, man prioriterar annat istället.
Fint fågelsällskap du hade.
Ha de gott
Kram Britt

japp sa...

Heeij Mia..

härliga bilder.. så fint.
Hur blev de me fönstren, fick ni nåt bra erbjudande? Altandörren är vi supernöjda me.. känns jätteskönt.

Nu inväntar vi bara tid å allt för att byta i köket, både kakel å fönster.. blir spännande..å fint, hoppas jag.

Jag färgade me mitt hår själv sist.. de fanns inte tid hos vår frissa, så jag tog de själv då, men de gick ju bra.
Nu vill jag bara klippa mej lite.. ska ringa Linda å höra. Det är ju tur man har sin systerdotter som frissa.. hon har fria händer, hon vet å kan mitt hår, jag har så lite talan själv..heheh.. Needå, nog får jag väl bestämma.. men hon är bra på råd och fantasi =)

Hoppas du får en fin Tisdag.. jag ska iväg å hämta min keramik.. kram på dej. Helén.

Signe 1 sa...

Hoppas du njuter till max på din ledighet, det är ju sååå lovely ute nu! Har precis tagit mig en långpromenix:-)
Må gott!
KramkramS.

Anonym sa...

Ja man får trolla med sin hårfärg när man blir äldre ...suck ! jag vet .. fina bilder du tagit vid kanalen ..ljuvligt med vitsippor ..nu kan det bara bli bättre och bättre ju ..ha det gott ! jeanette.kallebodalntliv

Godastunder-tokigaidéer sa...

Skönt att du har fått ledigt nu några nätter. JAg skulle gärna byta med dig, jag är en riktig nattramlare som min make säger, blir inte trött på kvällen men vet knappt vad jag heter på morgonen.
Låter som du ska ha en toppen kväll låter mysigt och skönt.

Ha det gott
Kram Anna

Ulla sa...

Hallå Mia!
Jag hoppas också på en lugn valborg för annars blir det lite jobbigt men det ordnar sig!
Ska också köpa tidningen med Paolo Robertos träningsdvd så får vi se vad jag tycker om den!

Ha nu en skön ledighet och njut i det fina vädret!
Kramen
Ulla

Roses & Angels sa...

Ja du vad ska man säga! Finns det inget bättre att bråka om eller ta illa vis sig av? Vi är väl vuxna och kan väl unna alla runt omkring oss välgång och glädje, världen är redan förgiftad med så mycket elände. som du skriver så härmar alla på nåt sätt. I dom flesta hemmen finns säkert nåt som många har. Ja precis, det gäller kläder, inredning, mat, you name it. Tack för din omtanke och dina fina ord om mina skapelser. Ska försöka att fortsätta men det är inte kul att det blir så här mellan så kallade bloggvänner :-( Kram på dig och ha en fin kväll ♥

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggintresserade