lördag 24 april 2010

Träningsvärk!!!

Ja huuuga vilken träningsvärk jag har i skinkor och lår.. Och det skyller jag den här mannen här nere på.. Jag har i två kvällar tränat efter träningsdvd'n jag visade igår och det känns kan jag lova.. Har jag suttit en stund så gör det ont när jag reser mig.. Men ganska skön smärta.. Då vet jag att jag använt muskler jag inte brukar, de flesta med andra ord ;-) Ikväll skall det bli en kvart till för rumpan och låren..

(Bilden är lånad och hämtad från Google)

Vilket väder vi har haft idag.. Så fint med en stor sol på en blå himmel.. Tyvärr sov jag ju halva dagen men hann ju njuta lite av solen iaf.. Först njöt jag med en mugg te ute på gräsmattan och sedan gick jag och Patrick en runda på 68 minuter.. Härligt!! Stannade till en kort stund hos min bror för en mugg te.. Väl hemma så var det matlagning som gällde, idag gjorde vi en köttfärs- och svamppaj.. Jag gjorde degen och Patrick fixade resten.. Mums så gott det var..

Nu är det natt tre av fyra som gäller på jobbet, så lite aning mer än hälften är gjord och det känns ju bra.. Efter denna helgen så är jag ledig tre helger, skall bli skönt.. Och faktiskt blir jag ledig i en vecka över den helgen som kommer om två veckor.. Jag går av på onsdags morgonen och börjar igen på kvällen onsdagen efter.. Det är ju då vi skall till Prag så jag har tagit semester den helgen.. Så nu håller vi tummar på att vulkanerna på Island håller sig lugna och att vinden inte blåser hitåt, så vi kommer iväg..

På tal om vulkanaska så har nu Patricks bror och hans familj som satt fast i Thailand äntligen påbörjat sin resa hem, så i morron är de på svensk mark igen, en vecka och två dagar efter de skulle varit hemma..

Njut av det som är kvar av helgen och ta hand om er..

11 kommentarer:

Godastunder-tokigaidéer sa...

Två av mina tre vänner som har suttit standade lite varstans i världen har kommit hem och den tredje är på väg. Skönt...
Hoppas ni kommeriväg på er resa.
Det låter som en bra tränings video, vad heter den?

Ha det gott
Kram Anna

Annas skattkammare sa...

Hej! Så du jobbar så många nätter i rad, är det inte slitsamt? Jag gör tre som max, men jag tycker iofs nästan att den tredje är lättast om man får sova bra vill säga.. Så fin bild på kattsvansen!
=)
Kram /Anna

Signe 1 sa...

Härligt att träna så man får träningsvärk, hihi...
You go girl, Paolo är inte att leka med;-)
Kramkram Sofia

hemma hos lilla mej sa...

ar ört att Pavlood dvd är hård men det tar.Jobbigt med träningsvärl.Men du är en riktig kämpe ♥Skönt att d det är bara en natt kvar-Vad skönt 1 vecka ledigt.Håller tummar och tår att eran resa blir av.Ha en skön söndag vännen Kramr Rita

Unknown sa...

Tittar in och önskar dig en fin söndag! Kram

Jannicke sa...

..treningsverk er igrunnen ganske godt! Da kan man ihvertfall ha god samvittighet :o)

God vakt i natt, det blir vel den siste i denne omgang?

Klem J.

Hanna sa...

ha en bra vecka!
Kram
Hanna

Anonym sa...

Skönt att de kommer hem till slut.
Ja Paolo är jobbig men jag har bara kört hela en gång först, men hoppade över lite. Men det blir nog fler gånger nu i veckan, det är ju kul men asjobbigt !!!

Ha det gott !!! Kram Annika

Roses & Angels sa...

Hallå hallå! Ja du det var svårt att slita sig från den lilla söta. Men så är det. Som du skriver så får man vänta på barn barnen nu men jag hoppas det dröjer några år till dock hihi. kram

Nyanser av vitt sa...

Hej vännen
Vad duktig du är som kör framför TV:n. Snygg gardin du köpt. Jag köpte en liknande uppe i Idre och har också satt nålar i min. Annars tänkte jag köpa en rundstav och rull in men det kanske blir för tungt.
Sköt om dig
Kram

livet på utanäs sa...

Jag beundrar dig som jobbar natt , vilken hjältinna du är !

Sista bilden på kattsvansen är ju heeeelt underbar =)

Ha nu en mycket fin vecka !
Kram Sussi O

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggintresserade