onsdag 31 mars 2010

Mia är en målarkludd :-)

Lite effektiv har jag allt hunnit vara igår och de få timmar jag varit vaken idag..

Igår startade jag dagen med att dra mig till gymmet för en timmes pass.. Efter det så körde jag till Älmhult och IKEA.. Jag körde själv och det var så skönt att få gå där ensam och kika.. Fick ett sms av Patrick när jag var där han skrev att han tyckte jag kunde köpa tv-bänken vi pratat om så den inhandlades bl.a.. Och tur jag varit och tränat innan så jag var stark ;-) Ett av paketen till tv-bänken vägde 68 kg, men starka jag klarade att baxa in det i bilen.. Ha ha.. Inhandlade oxå lite annat smått och gott såsom vägghyllor till köket tex... När jag kom hem så började jag måla panelen i köket och hyllan..

Vad delar det var till tv-bänken.. Vojne.. Här sitter Patrick tillsammans med en del av alla delar..

Men vi fick ihop den till slut, vi var tre man om att bygga ihop den.. Så här snyggt blev det och vardagsrummet känns nu större och ljusare ut... Nu är det bara ett vitt soffbord och vitmålning av vitrinskåpet som behövs för att jag skall känna mig nöjd där inne.. Ja helst en omtapetsering med men möblerna först..

Idag har jag målat sista strykningen på panelen.. På hyllan tror jag det behövs en till.. Har oxå målat golvfodret och så har jag grundat den gamla tv-bänken som skall in i ett annat rum.. Snart kommer Patrick hem och då skall han smälla upp sista panelen som skall vara bak kyl och frys, han har inte hunnit med det.. Vi har heller inte köpt listen som skall sitta uppe på panelen så det måste med göras så jag får måla den med..
Katterna tyckte nog jag var tråkig som målade hela tiden så de låg på altanen och sov istället.. Inte ofta de ligger tillsammans men ibland händer det.. Fick smyga med kameran och ta genom fönstret..

Nu skall jag ta mig till Willys för att inhandla lite mat.. Sen kl 15.45 till 17.45 skall jag vara på möte på jobbet.. Kl 18.30 skall jag på utvecklingssamtal med Amanda och kl 22.00 börjar jag jobba.. Däremellan skall jag hinna kolla lite å tv och måla över tv-bänken en omgång.. Jag vet alltså vad jag skall göra idag.. Tur jag får ta igen mig på jobbet sen ;-)

Ha nu en bra dag.. I morron far vi Häxor till Blåkulla...


18 kommentarer:

Made in Persbo...Carina sa...

Hej rara Mia!
Tack för att du är en av mina mest trogna besökare, och för alla dina rara kommentarer. Har ständigt dåligt samvete över att jag inte hinner titta in till dig lika ofta och att jag är så dålig på att kommentera.
Dina besök och rara ord uppskattas alltid! :)

Vilken underbar header du gjort! Vårigare än så kan det inte bli :)

Kraaaam, Carina

Vit som snö sa...

Jaa du Mia, du går inte sysslolös hör jag:) Men så fint det kommer att bli. Det är ju ganska kul att ha full rulle också tycker iallafall jag.
Önskar dej en riktigt fin påsk!
Kram Cilla

agnetha sa...

Fina bilder du lagt ut!! oj vad du är ambiös men det blir säkert fint också.
En GLAD PÅSK till dig!!!
/agnetha
http://agnetha52.blogspot.com/

kallebodalantliv sa...

Du är energisk du ..jag vet hur det känns att måla,måla..jag är också första målarmästare ..men då får man det som man vill..hi,hi...fin roskruka jag ser hos dig ..tv . bänken blev ju bra..roligt med nytt ! ha det gott ..jeanette

Godastunder-tokigaidéer sa...

Det låter som du har fullt upp. Just nu sitter jag här och njuter. 5 dagars ledit. Jippi. Men visst är det härligt när allt är klart så man kan njuta och tänka ut vilket nästa projekt man ska börja med..

Ha det gott
Kram Anna

Anonym sa...

Fullt schema i dag ser jag, visst är det kul att få lite nytt i huset.
Ja då ses vi i morgon då ;-)

Ha det så gott !!! Kram Annika

Vardagens guldkorn sa...

Vad fint det blev! Visst gör det mycket när man får lite ljusare möbler. Vilken snygg header du gjort, super vårigt och frächt =0)
Hoppas du får en bra påskhelg!
Kram Linda

Millas hem sa...

Hej Mia!

Tack så väldans för besöket och kommentaren hos mig!

Ikea ja, där är så mysigt och gå och strosa! Bänken var enkel och fin och vilken tur att du är såå stark efter alla lyft på gymmet!=)
Jag känner som du ibland när jag åker iväg på mina shoppingturer, så himla gott att få gå själv och titta på allt i lugn och ro, utan stress!

Glad Påsk önskar jag dig!

Måddan - Himla lantligt sa...

Hej Mia och tack för de värmande orden. Tänkte bara säga det innan jag går och sussar. Måste ju, som du...ORKA den långa resan på kvasten imorgon....

Ska bli spännande....

Hoppas vi ses igen!

Kramar

Måddan

Maritha sa...

Du är flitig och kreativ med alla dina projekt men så fint du ska få i ditt hem.

Vi ses i luftrummet med våra kvastar och njuter av häxturen!

GLAD PÅSK!

Kram Maritha

nettan sa...

TRODDE VI SKULLE SES PÅ BLÅKULLA... MEN ACK JAG FÅR KLARA MIG UTAN DIG .... GLAD PÅSK OCH TACK FÖR ALLA POSS TANKAR DU GER MIG .....KRAMAR.. n

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jag stannar hemma iår, vill inte flyga när det snöar..fniss. Jo för det snöar, jätteflingor!! Usch och fy, jag som tänkte duka i uterummet. Så go bild på katterna. Och jag får lätt panik när jag ser alla delar till bänken, jag är alltid imponerad när någon får ihop dom till en möbel.
Önskar dig och din familj en fin och Glad Påsk.
Stora kramen
AnnaMaria

oumberligating sa...

Va fint det blev med "TV-bänken"!
Kul det här med TV bänkar föresten för tio år sedan skulle vi ha en sådan den vi köpte för 25 år sedan började se sliten ut, ja riktigt ful, inte shabby chic (ler), men då var det inte inne med tväbänkar med skåp, då var det glas Tv-bänkar som gällde och vi hittade faktiskt inte en enda av lite längre modell som den ni nu införskaffat, inredningsmode är grymt om man inte ligger ifas med vad som är "inne" för stunden!
Ja, som sagt fint blev det hos Er!
Hur kunde du gissa så rätt att mina påskägg blir röda?
Jag målar visserligen inte dem längre nu när vi inte har några småbarn hemma, men jag färgar dem med rödlökskal, ja, de blir inte så röda, lite mera batikrosa!
Ha nu en riktigt fin Påskhelg alla kategorier!
Var rädd om dig och de dina!
Kram ifrån Peter!

AkH sa...

Snygg blev den till slut, Tv-bänken! Vill önska dig en skön påskhelg! Flyg försiktigt!
Kram Anna-Karin
hemochting

lovefriidrott sa...

Hej gumman, vilken fin tvbänk:)

Hoppas du får en fin påsk vännen

http://www.lillaprovence.se

Unknown sa...

Hej Du Rara!
Jag ville bara kika in och önska dig en riktigt trevlig påsk! Kram Petra

Sköna o Gröna Ting sa...

Hej i PÅSK stugan:))))

Önskar dig en fantastisk påsk och hoppas den blir solig, mättande, social och helt UNDERBAR!!!

Påskkramar
Marianne

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jag är flygrädd...fniss
Kramis
AnnaMaria

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggintresserade