måndag 1 mars 2010

Reportage och en tanke..

Äntligen måndag!!! Nu har jag jobbat klart mina 4 nätter och är ledig två innan jag skall på det igen.. Skönt att ha "helg" nu och det firade jag med att simma i 40 minuter.. Skönt att röra på sig.. Jag räknar ju kalorier och fyller i på matdagboken.se och där fyller jag ju oxå i motionen.. Och simning ger en hel del kaloribortfall, bättre än promenader, så jag skall kanske simma lite mer eftersom det förbränner så bra..

Idag har jag oxå varit och handlat, är ju lite tomt i kylen efter helgen.. När jag var på Maxi köpte jag oxå tidningen Tove.. I detta senaste nummer så är det ett reportage om ett hem här i byn.. Det är Paula med den mycket fina och mysiga bloggen Loppisliv som tidningen Tove har gjort ett reportage om.. Jag har inte läst reportaget än men skall ta med tidningen när jag lägger mig, men bilderna har jag kollat in och de är jättefina.. Paula och hennes familj har det otroligt fint..


Och så undrar man om det skall bli vår egentligen, idag har det snöat här och jag har läst i bloggar att det har det gjort hos de flesta.. Men jag skall sluta att gnälla, jag vet att våren snart är här.. Och efter att jag läste en väns status på FB så fick det mig att tänka på hur bra vi har det trots vädret.. Så här stod det på hennes status "tycker vädret är fantastiskt- varken jordbävning eller Xynthia syns till!! Man skall vara oerhört tacksam, glöm inte det!!" Så rätt hon har.. Vädret klarar ju vi, vi fryser inte ihjäl, vi har inte hus som rasar (om man inte har dåligt tak med massor av snö på), vi har mat och husrum..
.
Nu skall jag njuta av kvällen och sedan en natts sömn.. Ha det bra alla och njut av att snön singlar där ute och att marken inte skakar..




13 kommentarer:

VARDAGSLYCKA sa...

Tack för tipset om hemma hos reportaget! Ska köpa Tove imorgon:)

HOPPAS våren kommer om ett litet nu:)

Kraaam!:)

fröken Sätterlund ✯ sa...

Jisses va duktig du är med vikt och motion!!! Du är grym!

Visst är det så att vi har mycket att vara tacksamma för, men man kan inte låta bli att gnälla lite ibland...

Ha det gott och njut av ledigheten!
Kramar Therese

Nyanser av vitt sa...

Hej Mia
Tack så mycket. Nu ska jag sova....
Kram

Vit som snö sa...

Den tidningen ska jag kolla om jag hittar!
Precis som din vän sa min mamma till mej idag när jag klagade på all snö o visst tänker man till då. Våren kommer ju, det vet vi!
Kram Cilla

agnetha sa...

Jo du här hos mig rasar allt taken in. Inte hemma hos mig som tur är utan hos MIN lokala ICA handlare så nu måste jag byta bana och gå över till COOP ett bra tag framöver.

Maritha sa...

Dina bloggar är så fina att läsa men jag hinner inte komentera alltid, sorry! Jag läser alltid!

Jasså simningen förbränner mer än promenaderna, men det blir svårt att lyssna på böcker när man simmar som jag tycker är så skönt.

Gott med semla men jag har inte varit sugen så jag har inte utmanat mig en.


Ha en skön ledighet!

Kram Maritha

Nina sa...

Ja, vi är vekligen förskonade här, från tsunamin, jordbävningar, stormar och översvämningar...

Ha nu ett par dagars skön ledighet!
Kram Nina!

japp sa...

Heeij Mia.. joo, jag håller me dej, vi klagar nog lite väl mycket å allt för tidigt. Många har det såå svårt, å vi gnäller för snöfallet..Vi koms ju ut, vi är inte INSNÖADE totalt i våra hus, vi är friska, har mat osv,osv... Usch å fy på oss, som bara ska ha nåt å gnälla över.

Härligt me simningen, trist att inte jag kan simma, det hade varit kanonträning, tycker jag..å man förbränner ju så mycket.

Hoppas du får en jättefin Tisdag, njut ordentligt innan du går på natten igen. kram på dej. Helén.

nettan sa...

sol i sikte.... kanske är våren på G.. NJUT AV DIN LEDIGHET ... TROR JAG SKALL KÖPA TIDNINGEN JAG MED... OCH NJUTA AV PÅ BUSSEN TILL STAN.. KRAM

japp sa...

Heij.. jag igen.. jo, de e klart man ställer upp på sina barn.. å på många mer än de. Tur man ändå har börjat kunna säga nej ibland.
Annars vet jag då inte hur jag hade klarat det idag, förut var jag sämre på det.

Kram på dej.

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Tack för tipset om reportaget, ska kolla in det!
Njut av din ledighet!
kram
nina

mo sa...

Jamen idag är det ju hopp om den kommande våren, eller hur? Sol o takdropp (o rännilar av smältande snö som fyller gatorna), man kan inte annat än att bli glad, i alla fall inte jag....

Jaså det bränner så mycket mer att simma än att gå...hm, kanske jag med skulle börja simma lite...ha en fin dag, kram

Anonym sa...

Ja du och FB vännen har verkligen rätt, här gnäller vi för alla sorters väder men vi ska vara glada att vi inte har katastrof väder som de har just nu i Chile. Tack för din kommentar i min blogg, du har så rätt :-) ! Njut av ledigheten !!! Kram Annika

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggintresserade