onsdag 3 mars 2010

Ljuva solen!!!

Ja idag kom hon igen.. SOLEN!!! Underbart sken ger hon oss och man blir pigg och glad.. Och ännu mer glad blev jag när jag sprang ner för att hämta posten, där låg nämligen dessa härliga kataloger.. Så i natt på jobbet skall jag kika i dem och känner jag mig rätt så kommer det att läggas in en beställning för suget på att pyssla hann inte försvinna innan katalogerna kom..

Idag så låg jag länge, skall ju jobba i natt och för att kunna hålla mig vaken då så behöver jag ju ha lite sömn i kroppen.. När jag väl pallrat mig upp vid 10.40 tiden så började jag på att skära kött i grytbitar och sedan tillagade jag kalops vi skall äta här snart.. När den väl var klar så tog jag på mig och gick ut i det soliga härliga vädret.. Men så kallt det blåste om öronen.. Tog ingen mössa med mig och det ångrade jag.. Jag letade vårtecken, ja nu menar jag inte solen och fågelkvitter som jag älskar utan andra vårtecken som kameran kunde fånga.. Jag vet att det finns de som fått snödroppar i sina trädgårdar så jag spanade hej vilt in i varenda trädgård jag gick förbi men , jag hittade inga snödroppar.. Och jag hittade inga andra vårtecken heller som jag kunde plåta.. Men jag hittade en katt :-D Och han ville bli fotograferad och jag ställde ju så klart upp ;-)

Jag älskar ju katter (och hundar) och jag älskar långhåriga katter och jag älskar röda katter.. Jag har en långhårig katt och en röd katt här hemma men det är ju två katter.. Detta var en allt-i-ett katt som jag "hittade".. Såååå vacker!!! Jag har sett honom innan när jag promenerat där men då har inte kameran varit med, men idag så..

Nu snart kommer Patrick hem från jobbet och då skall vi äta god kalops.. Jag funderar på om jag skall åka iväg till Holjebadet för att ta en simtur med ikväll.. Kl 18.00 så är det ju enbart öppet för motionssim, då släcker de ner och har levande ljus tända.. Mysigt!! Saknar bara lite härlig lugn musik med.. Får kanske önska det när jag träffar på chefen Anne :-)
.
Hoppas att ni alla i hela avlånga underbara Sverige har solen hos er idag och att ni kan njuta av den..




20 kommentarer:

mo sa...

Kalops har typ nästan alla runtomkring mig ätit nu några dagar...hihi, vi hade det förra helgen, syster igår..o mamma skulle ha det idag (hon hade rester i frysen), men när hon tog upp det visade det sig vara dillkött ;), gott är det.....

Mamma o pappa har snödroppar i sin rabatt...det är på G :)

Förstår att du vill ha ett eget sovrum, med dörr...men det är trist att någon av glöttarna måste flytta för att det ska hända..hihi, kram

Nina sa...

Håller med om att det var en fin katt! Och jättefint foto, det sista :)

Är det inte lite för lite sömn du får om du går upp vid tio redan? Brukar du inte sova till tvåtiden? Hoppas natten går bra hursomhelst! Du har ju lite skoj att sysselsätta dig med iaf, det blir säkert en beställning oxå :)

Vad duktig du är som kokar kalops!
Kram Nina!

Malin - Ebbas änglar sa...

Ja det var en 'snygging'!! Jättefin bild =)

Mmm... visst är det härligt när solen skiner på oss!!

Må så gott! Kram Malin

hemma hos lilla mej sa...

Visst har det varit kanon väder idag.Jag blir så himla glad när solen skiner.va konstigt häromdagen saknade ju du oxå katalogen från Panduro jag oxå.Kom idag va skoj.Ha en skön kväll/natt vännen Varmkram Rita ♥

Annika N sa...

Det är så gott med kalops tycker jag, fast det tar lite tid att fixa men det är det värt. Fin katt du fotade. Mysigt med lite ljus i simhallen. Ska kanske i väg i morgon bitti och simma lugnt ;-)
Ha en lugn kväll på jobbet !!! Kram Annika

LjuvligtLantligt sa...

Här har nästan all snö försvunnit *tack o lov!*
kalops..åhh så gott!

Kram Git

kallebodalantliv sa...

Vad roligt att du hittat till mig då ...jag har fått många nya vänner sedan jag började blogga , kul ..jag tror jag vet vem du med är ..har hört av min kompis om din blogg ..du har ju fina foton det syns att du gillar att fota.. ha det gott ! hälsn .jeanette.kallebodalantliv

Uttan sa...

Låter helt underbart med bad och levande ljus.Mys!

Vilken underbar bild på Kisse Katten.Den sista bilden är fantastisk.
Så har Du fått Panduro katalogerna nu...Farligt...Så mycket fint.

Ha det gott!
Kram!

Maritha sa...

Vad mysigt att de har sån stämning i simhallen när det är motionssim.

Jag hade onskat att jag hade fått se solen lite och idag ska det visst ske, men det stormar nästan också.

Fina foton du har lagt in med massa vårkänslor!
Kram Maritha

Inspiration i vitt sa...

ååå vilken fin vinterkatt, jag har två röda katter jag med och de är så roliga tillsammans.
Hoppas solen smälter bort allt vitt nu.
Kram på dig/Ingela.

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vilken fin modell du hittade ute i snön, så fina foton. Kalops låter så gott, är ledig idag så jag kan göra mat som tar tid. Och min mössa åker på idag också, här var minus 9 när jag kom upp. Men solen ser ut och komma..
Ha en fin dag
Kramar
AnnaMaria

Moonrose/ Vonneli sa...

Så fin katt du hittade som så villigt lät sig fotograferas. Jättefina foton.
Jo det är kallt om öronen fast solens värmande strålar, hihi jag ska åka iväg idag och köpa garn...vet du vá jag ska sticka mössa hihi hittade mönstret på de som du stickade och blev så sugen...nåt att syssla med i helgen då jag jobbar.

Ha det fint!
Kram Yvonne

Tina sa...

Hej Mia!!
Tack för din hälsning!! Blev så glad =D
Hoppas det gick bra att jobba & bläddra i kartalogerna =)
Kalops!! Det va läänngeesedan jag åt.
Men Gud vilken vacker katt! Är själv kattälskare & har just nu tre i mina ägor!!

Önskar dig en fin Torsdag!!
Varm kram Tina

Patricia sa...

Visst är det härligt när solen börjar värma o det blir takdropp o fågelkvitter, men ändå härligare när våren kommer på riktigt o det börjar spira längs med husknutarna.. =)

Jättesöt katt, verkligen!! =)

Trodde jag skulle få läsa din utmaning här... ; )
Såg ju att Nina skickat till dig, annars hade du fått från mig... =)

Så nu väntar jag med spänning och läsa om dina pinsamheter... hi hi

Kram Patricia

japp sa...

Heeij Mia.. nu har jag lagt till dej på Fb.. ifall du undrar vem det är..
ska nog lägga ut min fb på bloggen, kanske bäst så..ser ju att de flesta har gjort det.

Joo, de är superfina både röda å långhåriga katter.. jag älskar katter vilket som. Den kissen var superfin som du visar.

Hoppas du får sol idag me.. här är det strålande härligt. Bara ca -8 grader.. perfekt. Ska ta en tur sen me dogsen.. men nu ska de medicineras, så får de vila lite sen.. så inte de får ont i öronen efter medicinen.

Kram på dej gooa Mia.. ha en fin dag, å mys me dina fina kataloger..Helén.

VARDAGSLYCKA sa...

Obeskrivligt härligt med SOLEN!!

Ur Panduro Våren 2010 - har jag beställt MASSOR :))
Har fått allt också o det är verkligen FINA saker!
Beställ o njut! :)

Kram Lisette :)

Lilla Rummet sa...

Hej Mia!
Vad du frestar med kalops, var så länge sedan jag gjorde kalops, men det är så gott.
Här sken solen igår och det var så underbart. Var till sjukgymnasten och tog då en liten extra kryck-hopp- promenad i solen.
Jättefin bild på katten.
Simma till lugn musik och neddämpad belysning är så underbart. Åkte 1 gång/v när jag bodde i närheten av Sala.
Ha de gott
Kramiz Britt

Signe 1 sa...

Härliga bilder och vilken söt kisse...ja nu är sooolen här, för att stanna hoppas vi!!:-))

Kramenkram Sofia

Nyanser av vitt sa...

Hej Mia
Så söt den är katten. Tack för mail, har svarat dig.
Kramis

mo sa...

Haha, ja jag kan tro att du ser mig titt som tätt gåendes förbi ditt, den rundan är så bra, lite längre än en annan som jag går när mamma är med....
Jovisst är det trist med hundbajs (ja även hästbajs) liggandes på cykelvägar o i byn, fast jag ska erkänna, i skogen plockar jag inte upp efter henne, där springer så många andra djur (i det fria) o bajsar så då tycker jag inte det är så farligt.

Ha en skön kväll, kram

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggintresserade