söndag 28 februari 2010

Sista natten..

Ja sista natten på ett par nätter.. Nu är jag inne på natt fyra av just fyra, sen är jag ledig två nätter för att gå på och jobba två innan tre nätters ledighet över helgen..

Sitter här med Gunpowder te.. Har jag då blivit något piggare när jag dricker det? Ja kanske lite faktiskt.. Fick höra om ett annat te av en jobbarkompis med koffein och c-vitamin i, kanske skall testa det med..

Bilden nedan visar vad som står igång på tv'n i bakgrunden.. Matchen om guldet med USA och Canada.. Vilket drag det är i hallen där, nästan så man hade velat varit i Canada nu och kollat den matchen.. Och det säger jag som egentligen är helt ointresserad av hockey, men stämningen kan ju få vem som att bli intresserad..
Kl 00.00 börjar sammandrag av det bästa i årets OS, det hade jag tänkt att kolla.. Vill ju återuppleva våra 11 medaljer.. Det är inte illa av lilla Sverige att knipa åt sig 11 medaljer, 5 guld, 2 silver och 4 brons.. Kanon av våra killar och tjejer som har tävlat..

Idag har jag inte gjort någon nytta.. Steg upp kl 15 då vi fixade mat direkt.. Sen har jag mest suttit i soffan.. Tvättat har jag med gjort förstås, men mest soffliggare och bloggkommenterande idag..
.
I morron är det MARS!! Och för oss här nere i södra Sverige så är det en vårmånad, kan visst komma lite bakslag men våren är riktigt riktigt nära nu.. Här håller snön på att smälta bort med fart nu, man undrar ju vart allt skall ta vägen.. Tur vi bor högt så översvämning behöver vi nog inte vara oroliga för..
.
nu skall jag lämna er.. Vi ses i morron..



9 kommentarer:

fröken Sätterlund ✯ sa...

Hoppas det går bra på jobbet :) Har också kollat den spännande hockeyn, samtidigt som jag planerar kök :D Det blir nog bra till slut...

Vi ska försöka få till et skafferi man kan gå in i, så man får plats med lite grejer :)

Ha det gott tjejen!
Kramar Therese

Nina sa...

Jag tycker oxå att mars är en vårmånad, även om det blir lite vinterväder några gånger till. Det brukar inte bli så långvarigt iaf, och solen värmer när den tittar fram :) Häääärligt!

Vi bor högt vi med, tackochlov! Men hua vad många som kommer få problem med sina källare, och hela hus, kanske. Inte kul med massa skador och kostnader för dom som drabbas.

Hoppas natten gått bra och att du får ett par sköna lediga dagar!
Kram Nina!

nettan sa...

var så glad när snön smälte bort av det hällande regnet i natt.... bara lite kvart ,, men ack nu sitter jag på jobb och utan för snöar det ...;-(
kram och njut av att vara ledig

Unknown sa...

hejsan
snöslask får vi vänta med här ett bra tag till...
önskar dig en bra start på veckan.
och hoppas du får vila mellan passen.

kram Catthie

Uttan sa...

Ja Du kära Vän...Vår????
Här vräker snön ner, Trafikvarningen på radion tutar i ett för det är trafikolyckor och jag funderar på att ta hem ekan för vi kommer att få översvämmning på baksidan av huset.
Visst har Vi haft funderingar på att göra en damm och den här våren kan det nog bli verklighet även om Vi inte behöver göra nått.
Vi har alltid vatten står länge på våren...men i år oj,oj,oj.

Man är stolt att vara Svensk.Så duktiga de har varit och Vi har fått så många fina medaljer men jag måste få säga att det är lite skönt att det är över för den här gången och man kan få titta på de program som inte sänds på ett tag.
På spåret.Antikrundan.Mästarnas Mästare.

Hoppas att Du haft en skön sömn sedan Du kommit hem i dag.
Nu ska Jag åka och väga mej ;o)

Kramar!

Ett Vitare Hem sa...

Hm ja vart är våren, idag är det mars ju, mars är vår ;o)
Tack för att du vill vara med i min lilla utlottning,önskar dig lycka till!
Ha en finfin dag!
Kramis/LenaS

Penseldraget sa...

hej mia
ja du mars och utanför mitt fönster vräker snön ner just nu =) skönt med lite ledighet..
kramar pia

Anonym sa...

Ja får väl hoppas att våren snart är här fast i dag snöar det här !
Ha det gott !!! Kram Annika

Hanna sa...

Här snöar det idag och här har alla skolor varit stängda på grund av rasrisk. Så barnen fick en extra lovdag.
Kram
Hanna

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggintresserade