lördag 13 mars 2010

Grattis Anna...Men nääää....

Ja jag säger grattis till Anna Bergendahl som ikväll vann svenska uttagningen till Eurovision song contest.. Men nej, jag är ledsen Anna, jag gillar inte dig alls.. Jag tycker att rösten låter så himla tillgjord och burkig och passar inte på en tonårstjej, eller annan tjej heller för den delen.. Men vad jag sett på facebook och med tanke på röstande i Sverige så är jag en av få tydligen som tycker så.. Men tur att vi alla är olika..

(lånad bild genom google.se)

Vem tycker då jag vi skulle skickat till Norge?? Ja ni.. Jag vet inte säkert där faktiskt.. Jag gillar Jöbacks låt jättemycket men jag tycker inte den skulle passa i Norge.. Salem Al Fakirs låt tror jag hade passat att skicka.. Trallvänlig, lixom Eric Saades och Olas.. Ja ja.. Nu får vi iaf heja på Anna för nu är det hon som skall representera Sverige..

När jag cyklade hem från jobbet i morse så stannade jag till vid kommunhuset och tog bild på vårtecknet jag nämnde igår.. Snart står dessa i full blom :-)

När jag vaknade i eftermiddags så möttes jag av solens värmande strålar när rullgardinen åkte upp.. Ljuvligt!!
Amanda kom och lånade min kamera så jag kunde inte ta den ut i ljuset men jag hoppas att hon har fått lite bra bilder idag.. När hon hade hämtat den så tog jag på mig och gick en promenad ner till Netto och med två tunga kassar vandrade jag hem igen.. Härligt väder!! Ca sex plusgrader vandrade jag i..
.
Ikväll har det alltså blivit melodifestival för oss och till det åt vi räkmackor.. Tycker det var dålig smak på räkorna men det är väl så när man är snål och handlar billiga.. Men Gusten gillade dem och när han ätit dem så lade han sig på högsätet i soffan och kikade på Melodifestivalen med oss..

Huvudvärk ikväll igen.. Har haft det nu var kväll i flera dagar.. Har nog en förkylnig som vill komma ut och det är ju inte så konstigt i så fall.. Patrick hade feber i natt igen och säkert har han haft det under dagen också.. Så konstigt om jag inte skulle bli smittad..
.
Just nu har jag drygt nio timmar kvar här på jobbet, ser redan fram emot att få hem och lägga mig.. Sen en natt kvar innan jag är ledig två..
Sov gott alla som får sova och ni andra har ju så klart oxå en bra natt..




13 kommentarer:

Pierre sa...

Urk för huvudvärk, vilket jag tyvärr har en kronisk variant av :( Gusten ser belåten ut på sin tron i alla fall :)

Nina sa...

Men vad länge Patricks feber sitter i då :( Hoppas han vilar ordentligt så han blir frisk snart...

Och hoppas du slipper få det och att din huvudvärk ger sig!

Krya-på-kramar!
Nina

Maritha sa...

Ja denna musiktävling visar verkligen hur olika smaken är. Jag har inte sett någon av deltävlingarna men jag tyckte Anna hade fin röst, däremot höll jag på Timotej med tanke på Schlager stuket. Vi får se hur det går.

Snart är din jobbhelg över och du får lite vila.

Kram Maritha

Hanna sa...

Jag hejade inte heller på Anna, utan på jag tyckte Erik skulle vinna. Men nu får vi heja på Anna.
Anna fick ju inga poäng av de andra länderna utan bara av den svenska juryn och folket, det oroar mig lite grann att den inte alls går hem utomlands.
Kram
HAnna

Sköna o Gröna Ting sa...

Japp.., smaken är som baken sägs det!!!!
Jag kan till viss del hålla med dig Mia om rösten, låter lite tillgjord och knepig men jag gillar henne trots allt.
Själva låten var ju bara hur bra som helst och vilken underbar text!

Önskar dig en skön söndag Mia och ge inte upp kilona, det kommer, det kommer!!!!!
Du har kämpat bra ett tag nu och jag tror väl att man hamnar i svackor ibland för visst vore väl livet trist utan alla dessa godsakerna.

Kram
Marianne

Inspiration i vitt sa...

hej mia, jaa vad ska man säga om låtarna?? tycker igentligen inte om någon låt direkt men söta är de unga pojkarna och jag förstår att fansen springer bena av sig för dom hihi. vilka vårtecken hos dig, här är allt vitt upp till midjan.
Kram på dig/Ingela.

Anonym sa...

Hoppas huvudvärken ger med sig snart, jobbigt att ha det. Jo det plåstret för vårtor heter Trans-ver-sal och det finns i 3 olika storlekar. Jag höll på Andréas, eller Darin. Gillade Anna också och tyckte det var kul hon vann, hellre det än Salem al Fakir.

Hoppas du fått sova gott !!! Kram Annika

♥ Fyra årstider sa...

Jag tycker den här var bra.
Kram Lotta

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Men det var otroligt spännande på slutet i Melodifestivalen, och jag blev ju så glad så jag smågrinade lite! Det är inte så länge sen Anna sökte till Idol på audition här i Karlstad. Jag gillar ju henne, man vänjer sig vid rösten. Ser ut som Gustan nyss fått räkor, han ser nöjd ut. Hoppas nu din huvudvärk släpper, jobbigt när det återkommer så.
Ha det gott
Kramar
AnnaMaria

Ett Vitare Hem sa...

Hihi jag valde att inte titta på mello men barnen gjorde det så jag hörde ju låtarna och Annas var inte heller en av mina favoriter, jag har nog för mycket 80-tal rinner i ådrorna ;o)
Ha en finfin dag!
Kramis/LenaS

Tigris Predikantan sa...

Ja, tur att vi alla inte är lika ... precis som bloggarna!
:)

Monika sa...

Hej! :o)

Tack snälla Du för den gulliga kommentaren hos mej.

Vilken tur att vi människor har olika smak. Annars skulle det bli allt bra tråkigt.

Själv tycker jag att Annas röst har något alldeles speciellt. Den är verkligen annorlunda. Men håller med att man inte riktigt kopplar ihop rösten med hennes ålder.

Tyckte flera av låtarna var fina. Jöback, Salem och för att inte tala om den känsla som Jessica Andersson har i sin röst.

Olas låt blir nog en sommarplåga. Den sätter sig som ett plåster på hjärnan och jag kommer hela tiden på mej själv med att gå omkring och tralla på den :o)

Vilket underbart vårtecken! Knappt man kan tro sina ögon! Här är det ca 75 cm djupt snötäcke än så länge.

Ha det underbart i vårsolens tid :o)

Kram

Monika

mo sa...

Här håller barnen med dig, de gillar inte heller Anna...Det gjorde inte jag i Idol, men denna låten tycker jag är rätt så bra ändå, fast vi röstade på Eric (ok, gumsjuk eller...nej det var inte bara jag som gillade honom). Tycker det var en glad o dansvänligt låt...

Hur mår du nu efter din operation, bara bra hoppas jag.

Här åkte både jag o mellansonen oxå på magsjuka....fy jag hatar verkligen att spy, man känner sig så ynklig o vill bara vara liten igen o bli ompysslad av mamma...hihi, men nu får man ju stå för ompysslandet själv...

Ha de fint, kram, o hoppas du slipper mer huvudvärk

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggintresserade