tisdag 2 mars 2010

Härliga solen!!

Idag är hon här.. Ja HON.. Solen måste vara en hon eftersom den är så härlig ;-) Det är så härligt väder ute och vad gör Mia då, jo hon tar sig till gymmet och tränar inomhus istället för att ta en solpromenad.. Men jag känner att jag behöver träna mina axlar och skuldror, har ofta ont där och det känns bättre nu när jag tränar.. Men jag satsar på en promenad med idag fast det kanske blir när solen gått till sängs..

Tänkte följa våra årstider med kameran.. Skall ta en bild var vecka från samma plats och se förändringarna.. Tänkte mig denna vyn som är på bilden här under.. Det är utanför vårt hus, kanalen som rinner ut i sjön Halen.. Nu skall jag bara försöka komma ihåg det med, minne är ju inte min starka sida.. Men jag har skrivit upp det i min almenacka så kanske jag ändå kan minnas..

På tal om minne så måste jag berätta något kul som hände på gymmet idag.. Fast det var synd om mannen det gäller så jag ber om ursäkt redan nu att jag tyckte det var kul.. Det kom upp en man i gymmet och vet ni vad.. Han hade bara kalsonger, t-shirt och träningsskor på sig.. Ha ha... Han gick ett varv i gymmet och upptäckte förmodligen i stora spegeln sitt misstag och försvann ut igen.. Han återkom inte mer den stunden jag var där.. Stackarn, han hade glömt ta på sig sina träningsbyxor.. Hade det varit jag så hade det dröjt läääääänge innan jag tränat igen...

.
Efter passet på gymmet så drog jag ner till Maxi, hade glömt lite igår när jag handlade (på tal om minne).. Då köpte jag hem lite vår som vi kan njuta av inomhus med.. Köpte lite pärlhyacinter som jag satte i en zinkkruka jag hade hemma.. Nu skall vi se om de vill komma upp med, minnet igen, jag är kass på att komma ihåg att vattna.. Konstigt att mina växter här hemma ändå är så fina..

.
I samma byggnad som Maxi ligger i ligger oxå Lindex så jag pep in där en sväng med.. Hittade ett par i mina ögon snygga jeans.. Jag gillar jeans som sitter slimmade så dessa fick komma och bo hos mig.. Kollade lite andra kläder med men jag nöjde mig med jeansen idag, annars fanns det en hel del snyggt faktiskt.. För några år sedan tyckte jag att Lindex bara var bra då det gällde barnkläder, damkläderna kändes så tantiga.. Antingen har jag tantat till mig eller så har Lindex modernat till sig.. Jag tror på det sista ;-)

Nu är det snart dags för mig att fixa lite mat här, spaghetti och köttfärssås står på menyn.. Vi är tre hemma idag, jag, Patrick och Johannes och vi är alla tre barnsligt förtjusta i det så det gäller att passa på.. Amanda gillar det inte så jag försöker undvika den rätten när hon är hemma..
.
Pysselsugen är jag så in i bomben men vet inte vad jag vill pyssla med.. Har ju beställt Panduro-katalogen men den har inte behagat komma än, tycker de brukar vara snabba men så klart inte denna gången då jag har suget av att pyssla.. Önskar jag hade haft nära till en Panduro-butik eller annan pysselbutik, roligare att gå runt och kika och känna på sakerna.. Men katalogen får duga, bara den vill komma med.. Har kollat lite på nätet men jag gillar då bättre att bläddra och kika i katalog om jag nu inte kan komma in i butik.. Katalogen kommer väl lagom till suget har försvunnit..
.
Nu skall jag läsa lite bloggar här och sedan ge mig på middagen.. Ha en bra dag alla härliga människor.. Snart har våren kommit till er alla även om det ser döfött ut när vissa av er tittar ut..

18 kommentarer:

Sköna o Gröna Ting sa...

Aaaa..., stackars mannen i kalsongerna, förstår att han säkert smet därifrån!!!
Något sådant kul skulle jag behöva uppleva på ett gym för att stanna kvar...:)

Skall bli riktigt roligt att få följa årstiderna på din vackra plats men glöm det nu inte Mia:)))

Spaghetti och köttfärssås ligger på delad första plats med tacos här hemma.., smaklig spis!
Kram
Marianne

Linruz sa...

Asagarv!!!
Stackarn äntligen tagit sig till gymmet och då händer ngt sådant.
Ha en fin dg min vän
kram Lina

nettan sa...

ja tant mia ... visst har lindex bra kläder och visst är solen underbar... kram

Nina sa...

Oh, Mia, det är bara att komma hit å träna utomhus om du behöver det! Inga problem ;) Finns hur mycket snö som helst att träna armarna på!

Jag tar fasta på din sista mening i bloggen, att den kommer snart, våren! För det var väl så du menade?!! :) Bra! :) :) :)

Visst gjorde du så där förra våren, fotade varje vecka? Har för mig det. Härligt att se våren närma sig mer och mer! Här ser det mer ut som nordpoolen för tillfället...

Ha det kanon!
Kram Nina!

Okki sa...

Vårhälsning från östergötland... i dag värmer solen.
Kram Okki

Anonym sa...

Det är så roligt att läsa din blogg Mia! Du är så härligt positiv och det inspirerar mig! Kramar Tutti

agnetha sa...

Påminner lite om dessa "Naturrutor" vi arbetade med när jag jobbade i förskolan :)
Man följde årets växlingar tillsammans med barnen.
Du, hade jag varit den herren som du mötte på ditt gym så hade jag ALDRIG kommit tillbaka. Stackars människa!!!!!!!!

japp sa...

Heeij.. tack Mia.. så snällt.
Snygga jeans du fyndat, har haft liknande från Lindex.. gillar den stilen.

Så härligt att solen kikat fram hos er, vi får den nångång på Torsdag tror jag de var.. hoppas de slutar snöa snart iaf. Kram på dej.. Helén.

Pierre sa...

Det börjar sannerligen likna något nu. Så skönt med lite sol. Ha en trevlig "helg" :) Snygga jeans btw.

Tina sa...

Hej vännen!!
Å, nä.. hihihi.. stackars "gubben"..fniss.. fy va pinsamt för han..hihi.. hade nog fnittrat för mig själv om jag sett det =D

Å, jeansen ser jätte snygga ut. Så kul när man finner nått man tycker om!!

Jag känner oxå pyssel tarmen suga ..fniss.. ska nog sätta igång med min målning igen =) Blir ju så sugen med alla dessa kreativa i bloggvärlden!!

Ja, jag ÄLSKAR det magiska skåpet. Jag blev verkligen jätte glad!!
Ha nu en fin kväll & hoppas spagettin smakade bra =)
Varm kram till dig min vän!!
Tina

Uttan sa...

Ja så kul det kan vara när nån stackare gör bort sig tur att han hade nått på sig ändå.

Har nya Panduro katalogen och det finns massor av kul och fint pyssel i den.Men det vill gärna bli lite dyrt.

Snygga Jeans,köpte mej ett par nya förra veckan tänk så kul det är när de man har är lite för stora å man behöver köpa nya.

Vilken vacker vårbild Du visar och vilka fina blommor får nog ta och köpa oss några när Vi handlar i morgon.

Kram!

Pia sa...

Härlig vårbild Mia! Jag ser med spänning fram emot att få se årstidernas växlingar i samma vy!

Hoppas Du får en skön onsdag och att solen lyser på Dig även då!

Varm kram!

Patricia sa...

Det ska bli kul att följa dina bilder, det är ju så fint där, vilken tur att hitta ett hus vid ett vattendrag.. =)

Men gud stackars han med kallingarna!!!!!...*asg*

Snygga jeans, jag gillar kläder med roliga detaljer så jag tycker de var snygga, men kan inte ha byxor med smala ben till mitt breda arsel, måste ha boot cut... ha ha.

Kram kram
Patricia

Nina sa...

Hej hopp igen!
Jag har en utmaning till dig i min blogg. Ganska lik den du hade för inte så länge sen, men nu får du den iaf :)

Kram Nina!

japp sa...

Gomorron Mia..

Joo, 3-rättersmiddagen var KANON!!! helt suveränt gott.. de gjorde ett bra jobb, såklart får de gärna göra om det..=)
Men om de vill de ÄN är ju en helt annan sak, för de var ju rätt jobbigt för dom me, då de inte är helt van.

Kram på dej, hoppas du får en fin dag. Helén.

FURNISH.etc inredningsblogg sa...

Jag håller med, Lindex har verkligen tuffat till sig och numera kan man faktiskt hitta rätt snygga plagg där. Vad härligt med strålande sol idag, njutit av en promenad precis. Underbart! Kram Emmy

Anonym sa...

Fy vad pinsamt för mannen, hade varit jag så hade jag aldrig gått dit igen. Hände något liknande på gymmet där jag tränade innan, också med en man ;-) fast lite mindre förargligt för honom. Han kom in på gymmet utan tröja, och det var tidigt på morgonen. Han ursäktade sin klädsel och sa att han glömt packa ner sin tröja i väskan. Men det klibbade antagligen, av skinnet på ryggstöden, så han gick ut och lånade en tröja i receptionen.
Jo Lindex har nog tuffat till sig, för innan tyckte jag bättre om KappAhls kläder men nu är det ungefär lika.
Ha en fortsatt bra onsdag !!! Kram Annika

VARDAGSLYCKA sa...

Tur då att lökväxterna inte beh så mkt vatten :)

Lindex tillhör fakt en av mina favvis affären just nu!
Både till barn o tjej/dam har dom JÄTTE MKT fint... farligt mycke´:)

Pysselsuget ja.... det värsta är att hos mig går det inte över av sig själ utan MÅSTE botas med ngt pyssel :)

Kram Lisette

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggintresserade