måndag 15 mars 2010

Veckans bild!!

Måndag igen och här kommer veckans bild från kanalen utanför vårt hus.. Ligger snö än så det ser inte ut som det har hänt så mycket, men snön har minskat en hel del faktiskt.. Jag lägger ju ut en bild i veckan från samma vy på Pixbox, där kan ni gå in och följa växlingarna (ja än syns ju inte växlingarna) och en del andra bilder.. Klicka HÄR så kommer ni till min sida på Pixbox..

Tog en bild på ett skott på ett bokträd med.. Snart så kommer den att vilja slå ut.. Älskar när bokarna börjar skimra i grönt, DÅ är det riktig vår och man känner att det blir en sommar även i år..



Var på Maxi och inhandlade lite till det tomma kylskåpet så då köpte jag hem några minipåskliljor, man får ju än så länge plocka in våren.. De skall jag plantera i min kruka där jag idag har pärlhyacinter som blivit så stora och rangliga så de inte är fina längre, så ett byte i min zinkkruka får det bli..

I morron skall vi köra och köpa bröstpanel till köket.. ÄNTLIGEN!!! Jag har velat ha det ett tag och sedan Gusten rivit sönder tapeten i köket på ett par ställen så är det i stort behov.. Vi bröstpanel skall det bli, kommer nog att bli snyggt, hoppas jag iaf.. När jag väl har fått mitt kök omlackerat i vitt med så kommer det att bli ännu snyggare, men det får dröja ett litet tag.. En sak i taget.. Skall fixa Patricks äldsta dotters rum med, tror jag får börja med det nästa vecka.. Skall måla om två väggar där inne och byta ut hennes säng mot min dotters förra säng.. Kommer säkert att bli bra.. Bara Emelie blir nöjd så..
.
Ikväll tog jag mig i kragen och ringde en kompis till mig som jag inte träffat på säkert 4 år.. Hon bor bara typ 4 mil bort men vi blir liksom inte färdiga varken hon eller jag.. Så nu ringde jag och vi bestämde en dag vi skall träffas.. Så kul det skall bli.. Hoppas vi kan bli lite bättre på att hålla kontakten nu med.. Vi har varit kompisar sedan lågstadiet så vi känner varandra väl.. Nu dröjer det ett par veckor innan vi fick till träffen men den är iaf bestämd och det är ju kanonbra..
.
Nu skall jag slänga mig i soffan en stund innan tvättmaskinen kallar på mig och vill bli av med tvätten som ligger i den.. Njut nu av kvällen så ses vi i morron..




9 kommentarer:

Nina sa...

Ja, våren närmar sig, även om det är svårt att tro när man ser all snö... Men solen värmer bra så den smälter fort :)

Vad roligt att ni har bestämt dag att ses på! Det blir lätt så att man inte hinner med sina vänner.. Så viktigt att man inte tappar varandra!

Jag hade lite åldersnoja när jag fyllde 40 och sa till en av mina bästa vänner "Om vi lever till vi blir 80 och ses en gång om året så hinner vi bara ses 40 gånger till"

Ja... och nu har vi inte setts på två år!!! Kanske blir det lätt så när det finns så många andra sätt att hålla kontakten på?!

Ha det så bra och en skön tisdag önskar jag dig!
Kram Nina!

fröken Sätterlund ✯ sa...

NI har en fantastisk utsikt!!! Helt sjukt vacker bild vännen :)

Det låter som att ni har en hel del projekt framför er, ni med ;) Hoppas vi får följa dom!

Nu väntar sängen för min del!
Ha det gott!
Kramar Therese

Uttan sa...

Å så härligt Våren är på gång!
Fina bilder.

Har ju köpt några minipåskliljor men få se hur det går för i natt har vi haft så kallt.

Så roligt att få träffa en gammal kompis.
Det gäller att ta sig för det är ju oftast där problemet ligger att det aldrig blir gjort.
Jag har faktiskt också fått tag i lite "gamlavänner" tack vara Face book, jag som var så skeptisk att gå med i det till en början.
Men det är bra tycker Jag och man kan ju välja hur mycket man vill skriva.

Ha en bra dag och hoppas solen lyser på Dej!

Kram!

Lilla Rummet sa...

Vilken underbart härlig utsikt du har, man kan bara tänka sig hur det ser ut på våren och sommaren. Hos mig har jag bara skogen, men det är väl inte fel det heller.
Kul att få träffas efter så många år.
Ja, då har du lite renoveringprojekt på gång, är så kul att förändra.
Ha de gott
Kramiz Britt

Ofelias Hus sa...

Hej
Vad fint det kommer att bli med bröstpanel...jag förstår att du har längtat!

Kul att du följer årstidsväxlingen,
snart kommer det bara att smälla till...när snön börjar smälta och träden börjar knoppa sig...

Vaknade till -18 grader i morse...men det ska tydligen bli 0-gradigt i morgon...vi får väl se...


Kram,
Anette

årstidens bästa sa...

Visst är det härligt med vårtecken?

Jag blir alltid lika glad.

Ha en fortsatt fin Tisdag.
Kram
Linda

mo sa...

Ja o idag har jag tom. hängt lakanen ute...så gött. Älskar att hänga tvätt utomhus...
Kul med lite förändring hemma, blir säkert jättefint.
Har fortfarande inte börjat på mitt projekt i gästrummet, maginfluensan däckade mig, meeen snart så :)

Ha en skön kväll, kram

kallebodalantliv sa...

Härlig utsikt du har ..jag tror jag vet var du bor ..en gång i tden så bodde jag också där i närheten ..ett mysigt område ..du kan välta dig ett dopp också i sjön ? kram jeanette

VARDAGSLYCKA sa...

Kan TIPSA dig om att Lackverksta´n i Lyngby är KANON BILLIGA med att lackera om köksluckor!!

Mina föräldrar har kollat runt på olika o nu har dom lämnat in dom i Lyngby.... det skulle kosta för ett normal stort kök ca 6000 kr o dom andra hon kollat med tar över 10 000 kr!! Normal stort kök är typ tio vanliga luckor, ett lådparti, en skafferidörr o några småskåp - normal kök = enl mig :)

Det va ett hett TIPS :)

Kram!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggintresserade