torsdag 25 mars 2010

Olofström-Karlshamn-Nogersund-Olofström

Ja idag har jag varit på turné.. Körde på förmiddagen till Karlshamn till min mormor där jag blev bjuden på köttsoppa innan jag skulle putsa hennes fönster.. Även min moster var där, henne har jag inte träffat på några år så det var trevligt att se henne med.. Efter fönsterputsningen så åkte jag och mormor till City Gross för att handla.. Där köpte jag dessa söta påskägg med Jenny Nyström motiv.. De bor nu på mitt skåp med choklad i det ena och godis i det andra..

Får jag presentera Pelle.. Detta är min mormors Norska skogskatt, 6 månader.. Så söt..

Efter mormorsbesöket så körde jag till Nogersund utanför Sölvesborg där min kompis Carina bor.. Vi har som jag skrivit innan känt varandra sedan lekisåldern.. I tonåren hängde vi ihop jättemycket och har hittat på en hel del tillsammans.. När barnen var små så träffades vi åtminstonde fyra gånger per år då barnen fyllde år, men när de blev stora så slutade vi gratulera och då träffades vi mer sällan.. Sedan jag och mina barns pappa flyttade ifrån varandra (5 år sedan) så har jag och Carina träffats en gång.. Ynkligt av oss egentligen.. Hennes man var det över fem år sedan jag träffade så det var kul att se honom med och likaså barnen deras.. Nu bestämde vi, som många gånger förr, att det inte får dröja lika länge till nästa gång, men denna gången så SKALL jag se till.. Så fort det blir värme ute så man kan sitta ute då skall jag bjuda hit dem på grillat så de får träffa Patrick med som de inte träffat..
När jag kom så gick vi ut nästan direkt och gick en runda på 8 km, jag hade kameran med men jag hade inte tid att plåta för våra munnar gick hela tiden.. Ha ha.. Så inga bilder från Nogersund eller Hällevik som vi gick runt..
.
Passet mitt har jag hämtat med hos polisen, jisses så man ser ut på passkort.. Men spelar mindre roll bara jag kommer in och ut ur andra länder med det så..
.
Nu skall jag ligga slängd i soffan ett tag här och sedan är det en natts sömn innan det är dags för tre nätters vakna nätter..



16 kommentarer:

hemma hos lilla mej sa...

Ja du verkar ha haft en härlig dag.Föst besök hos mormor .Sedan din kära vän.Gulliga påskägg.Ha nu en skön kväll på soffan vännen vårkram Rita ♥

Tezz från Kungens Kurva sa...

Det var ingen dålig turné du varit ute på, låter som att du haft en bra dag iaf!
Otroligt söt katt, är jätteförtjust i norska skogskatter, skulle vilja ha en egen en vacker dag.

Anonym sa...

Ja du Mia, jag ser ut som en förrymd brottsling på mitt pass så vi får väl se om vi kommer in i Tjeckien :-) men visst är det så att man träffar gamla bekanta alldeles för sällan..så mycket roligt som man haft med dem genom åren. Det roliga är ju att när man väl träffar dem nu (även om det händer sällan) så är det precis som tiden stått stilla. Man tar vid samtalet där man slutade för sisådär 10 år sen :-)

Moonrose/ Vonneli sa...

Oj, vad du hunnit med mycket, låter som en riktigt härlig dag, :0) måste varit kul att träffa din barndomskamrat, synd att man tappar kontakten sådär men det blir lätt så.

Ha nu en riktigt god weekend! själv har jag arbetshelg, men det går ju det också...

Kram Yvonne

Anonym sa...

Söta påskägg och gullig katt. Kan tro att det var kul att träffa kompisen igen. Vad duktiga ni var som gick så långt !

Ha en go kväll och helg !!! Kram Annika

Jannicke sa...

Så fin pusekatt ;o) Norske skogskatter er sååå søte :o)

Høres ut som at du har hatt en aktiv og kjempefin dag!!

Ønsker deg en FIN påske, håper ikke at du bare skal jobbe - men at du også får deilige fridager innimellom.

Klem J.

Penseldraget sa...

Pelle är ju för söt =) o bara 6 mån ....fin påskägg, så du goillar mina hyllor tack goa du. en är ute på tradera ska prova om de funkar där =) en glad påsk önskar jag dig
kram pia

agnetha sa...

Du verkar ha haft det trevkigt på din turne idag. Å tänk vad mormor säkert uppskattde din hjälp.
/Agnetha
http://agnetha52.blogspot.com/

Nina sa...

Söta påskägg! Godiset får väl ligga kvar i dom?! ;)

Skönt för din mormor att få lite hjälp :)

Ha det så bra!
Kram Nina!

Patricia sa...

Åh vilka fina påskägg ... såna fina har jag inte sett härikring.

Va kul att träffa gamla vänner, jag förstår att du inte han fota, för då brukar man ju ha en del att prata om... hi hi.

Ha en bra dag!
Kram Patricia

japp sa...

Såå roligt å träffa gamla bekanta igen..xtra roligt då ni inte setts på länge.
Mmm, så gött me köttsoppa, så längesen jag åt det, får nog göra det en dag, tror jag=)

Önskar dej en superfin dag, å tuusen tack för lyckönskningarna om utställningen..de kan behövas..kram på dej. helén.

Lilla Rummet sa...

Hej, du verkade haft en bra dag med mormorn och din gamla goda vänn. Roligt när man hittar tillbaka till varandra efter ett uppehåll.
Fina påskägg du köpt.
Ha en härlig helg.
Kram Britt

Uttan sa...

Fin dag det blev i går.Kul!

Ha ha jag har precis tagit kort till körkortet och jag ser ut som världens alla olyckor och en barvinter.
Jag fick sitta länge för kameran krånglade så posen jag hade från början fanns inte kvar sen när människan frågade om jag var nöjd med bilden? va vilken fråga skulle jag sagt Nej? och när hade Jag blivit nöjd?

Ha en fin Fredag!
Kram!

lovefriidrott sa...

Hej gumman

vilken underbar liten tripp du varit på:)
Påskäggen är hur söta som helst

Ha en fin helg vännen
Kram Sari

http://www.lillaprovence.se

Gårdsromantik sa...

Så söt liten skogis!

De där passkorten vill man helst glömma :-)

Kram Maud

Mitt smultronställe sa...

Hej Vännen!!

Ja det där med passfoto....

Norsk skogskatt har jag också haft en gång... Så fina... mmmm saknar min truls...

Hoppas du får en bra helg, kram camilla.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggintresserade