fredag 19 mars 2010

Nu är det dags för FREDAGSMYYYYYSSSSS!!!!

Det är FREDAG!! Och jag är tro det eller ej ledig denna helgen.. Jag gick av i morse kl 8.19 och är nu ledig fram till 22.00 på måndag kväll.. Skall bli såååå skönt!! Jag skall iof städa lite i helgen men jag skall nog hinna njuta av den goa helgen med.. Skulle putsat fönster i vardagsrummet idag men regnet det öste ner när jag vaknade.. Nu håller det ju uppe så kanske jag tar tag i det när jag skrivit klart här.. Måste byta gardiner och matta med så att det verkligen blir vår där inne.. Lite vår har jag ju i vardagsrummet med dessa minipåskliljor..

Jag sitter just nu och inväntar sotaren som skall komma nån gång mellan 13 och 15, klockan är nu 13.10.. Jag hoppas han kommer snart så man slipper sitta och vänta på honom.. När han har varit här och dottern har kommit hem skall vi ner till Maxi och handla lite plus att hon skall hämta ett paket.. Hon har beställt ett par Converse för 900:- :-S Jag vill ju med gärna ha ett par sådana men jag är allt för snål för det så i natt så klickade jag hem 3 par skor på Skopunkten, två av dem var conversefejk, och för alla tre paren gav jag 458:- Nu är ju inte fejken riktigt lika snygga men tillräckligt snygga för att jag vill ha dem på mig..

Ikväll skall det som sagt bli fredagsmys här hemma.. Jag letade nyss upp den mat jag vill göra så det skall bli en räkpaj.. Nu äter ju inte alla räkor så jag steker upp lite kebabkött och fixar lite pommes med till dem.. Får ju göra alla glada när det är fredag..
Puttes yngsta dotter (12 år) skall på Hollywoodfest, hon och några kompisar skall fixa i ordning sig här hemma innan de beger sig iväg så jag har lovat den ena tjejens mamma att jag skall plåta dem i sina utstyrslar innan de beger sig.. De skall sova över med så vi behöver inte hämta upp..
.
Ikväll börjar ett av mina favvoprogram med.. SÅ SKALL DET LÅTA!! Me like... Så det kommer säkert att bli skval i soffan från mig, inte så uppskattat av alla men det ger jag sjutton i ;-)
.
Vägdag är det ju egentligen men den skall jag skippa fram tills jag känner att motivationen är tillbaka och jag kan köra på igen..
.
Nu kommer sotaren.. Ha en kanonbra mysfredag..


22 kommentarer:

Lilla Rummet sa...

Hej! Vad skönt att vara ledig nu några dagar och över helgen.
Så du har puntat med påskliljor, har inte kommit iväg och köpt några ännu, händer ingenting här när man inte kan ta bilen som man brukar.
Sotaren brukr man kunna få vänta på länge.
Bra kap för 3 par skor, brukar oxå handla där, hittar alltid något snyggt.
Ha en mysig helg,.
Kram Britt

Ulla sa...

Hej Mia!
Jag är nästan till 100% säker på att detta är matförgiftning dels för att ingen i min närhet har magsjuka och dels att mina 2 kollegor som inte åt sushi är helt friska och buffén som dom har står ute hela dagarna och bara fylls på och den är nog inte så fräsch men det tänker man ju iinte på när man är så hungrig och det straffade sig ju!
Har fortfarande jätteont i magen och bara tanken på mat sätter igång toabesöken men jag kanske går ned något kilo nu,ha,ha!
Ha nu en trevlig helg och ta hand om dig!
Kramen
Ulla

Vit som snö sa...

Skönt med långledigt! O en mysig fredag låter det som.
Så ska det låta har jag också längtat efter.
Ha det gott! Kram Cilla

Anonym sa...

Ja det gör du nog rätt i, saknar man motivation så är det inte lönt att fortsätta för då blir det inget av det ändå. Vad gott det lät med räkpaj..mums ! Här ska med sjungas för jag gillar också det programmet och så kommer ett annat favoritprogram i morgon, körslaget..Yes !!!

Ha en kanon helg och njut av ledigheten !!! Kram Annika

nettan sa...

faktiskt skönt att vara själv . och njuta .. lada för jobbe dagen i morgon .. synd bara att missa träningen men jag har lovar kroppen vila denna vecka..
skönt med regn .... och så slapp du putsa fönster .. ha en skön helg .. kram

Nina sa...

Ååh, vad skönt för dig med en ledig helg! Jag gillar oxå Så ska det låta, fast jag vill se klart Let´s dance först så jag får missa dom första programmen.

Ha nu en riktigt skön kväll med mys i soffan och en toppenhelg sen!
Kram Nina!

Nyanser av vitt sa...

Så skönt för dig vännen att vara ledig hela helgen. Fin Välkommenskylt i förra inlägget.
Har satt in pengar till dig idag. Du bör se dem på måndag för vi har olika banker.
Ha nu en mysig helg
Kram Agneta

Ingrid sa...

Härligt med påskliljor, jag har köpt ljust gula hyacinter. De är så vackra!!

~Livet i byn

Godastunder-tokigaidéer sa...

Jag gillar också så ska det låta.....Skönt för dig att vara ledig i helgen. Jag upptäckte idag att jag helt har missat att länka till dig från mig, men det är just ordnat. Här blev det hamburgare och pommes idag men det hör till saken att det inte sker så ofta...till barnens sorg.

Ha en skön ledig helg
Kram Anna

Ett Vitare Hem sa...

Visst är fredagkvällar underbara och härligt att du är ledig hela helgen!
Ha en finfin helg!
Kramis/LenaS

Pierre sa...

Räkpaj låter faktiskt godare än kebab. och det kommer från en som gillar snabbmat ;) Ha en trevlig helg nu.

spiderchick sa...

jag kollade igenom den där bloggen och hon hade koppat otaliga texter från mig. Jag fattar inte heller det roliga i att få "cred" för något man inte gjort själv? Jag fattar inte??? Nå väl, trevlig fredagkväll till dig =)

petra sa...

Härligt med långledig helg ju.

Jag skulle oxå kunna tänka mig converse i flera färger, men tänker inte köpa några. Dem är alldeles för dyra tycker jag. Det får bli fejk här oxå ;)
Så kan man köpa flera oxå.

Ha en trevlig fredgaskväll
kram

Patricia sa...

Oj, har det regnat så mycket hos dig, här har det duggat lite bara, men snön smälter fort nu...så skööönt!

Påskliljor redan...så fina!! Ska köpa snart jag med, så de slår ut lagom till påsken, den är ju så tidig i år... =)

Räkpaj lät gott, det har jag aldrig gjort.

Ha en underbar ledig helg, det är du värd!!! =)
Kram Patricia

lovefriidrott sa...

Hej gumman
sååå skönt m långledigt:) osså är d fredag,,,kan inte bli bättre:)

Min son köper oxå alltid Converce sjukt dyra för ett par tygdojjor....

Ha en fortsatt trevlig helg

Kram Sari

http://www.lillaprovence.se

jeannette sa...

Hej vännen
Skönt med långledigt. Ha en riktigt skön helg, jag själv jobbar extra i dag.
P.S Vilka fina foton du tar.
kramar

Fröken Machuna sa...

Skönt med längre ledig tid. Convers vill jag med ha. Men jag är som du. För snål. SÅ tack för tipset om skopunkten ska in och kika där efter converfejken :)

Fröken M

hemma hos lilla mej sa...

Vad härligt att du får vara lite längre ledig.jag vill oxå ha convers.Men jag är som du .för snål.1000 tack för tipset om skopunkten.Önskar dej en härlig lördag vårkram Rita ♥

Hanna sa...

Söta påskliljor.
kram
Hanna

Anonym sa...

Alke skor har snygga "Converse skor" (Vi köpte ett par till DJ)+ att Maxi har fått in också. Det är ju inget Converse märke på men de ser ju likadan ut men priset är några 100-lappar billigare. Kom ihåg att man gick i såna på 70-talet men jag fick aldrig några "originalare" heller. Maken o äldste sonen är i Karlskrona ikväll o jag o DJ är hemma själva.Vi tar oss nog ner till Kinan ikväll o äter nåt gott. Ha en bra kväll o hälsa övriga familjen !

/Kram Berit

mo sa...

Fredagsmys är bäst, särskilt om hela familjen är samlad..

Fejk funkar alldeles utmärkt, passar plånboken bättre med.

Ha en skön Lördag, kram

japp sa...

Heij mia..tack för dina gooa ord.
Det känns ändå ganska så bra fast hon fått C/D höfter, vi får hålla henne så frisk som möjligt, träna å förebygga åså.

Jodu, converse är INTE billiga, men jag vet inte om jag tycker att de är värda de..jag köpte mej hellre Puma, de bara älskar jag, för de känns knappt man har på sig dom..å t om på rea..från över 700 till 390kr.. sånt gillar jag.
Tur du fann dej fina fejk-converse till bra pris iaf.. då känner man sig såå nöjd.

Jodå, efter mången om å men fick jag mej sömn på eftermiddan.. men dessa nattveckor börjar bli jobbiga tycker jag.

HOppas du får en fin helg.. massor me kramar till dej. Helén.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggintresserade