tisdag 16 mars 2010

Sol och pyssel..

Vilken underbart härligt solig dag det har varit idag.. LJUVLIGT!!! Idag tog jag rejäl sovmorron, kl 10.15 pallrade jag mig upp.. Åt frukost och sedan tog jag mig ut på en timmes promenad.. Jag hade kameran med mig men fick ingen direkt inspiration att plåta trots fina vädret.. Nu vill jag verkligen ha lite färg ute som man kan ta bilder på, lite grönt i gräs och träd, lite blommor osv.. Det enda i färg jag ville ta på var den underbara blå himlen..

När jag kom hem hade posten kommit och i lådan låg det ett paket till mig.. Jag klickade in ett medlemsskap i Skaparklubben för ett par veckor sedan, tyckte det var mycket barnsaker egentligen men just denna gången så skulle man få olika små tänger och smyckesatiraljer och det ville jag ha.. Tänkte att man kan ju gå ur direkt.. Men jag skall nog vara med ett tag till för att se om det kommer något mer kul, man kan ju tacka nej till de paket man inte vill ha.. Så nu nån dag skall jag ta och försöka mig på att göra de smycken som var med.. Kul!!

I eftermiddag körde jag till Kyrkhult och hämtade min mamma och sedan körde vi till Patricks jobb och hämtade honom, sedan styrde vi kosan mot Kristianstad.. Där handlade vi bröstpanel till köket som jag hoppas kommer upp ganska snart..
När vi köpt det vi skulle där så körde vi till EKO.. Där köpte vi färg till Emelies rum och så lite annat som vi både behöver och inte behöver.. När vi lämnade av mamma så hängde vi med in för lite kvällsmat och för att prata lite med pappa, han blir så glad när han får besök.. Mammas och pappas underbara granne Arne hade varit inne och pratat lite med honom och han hade tänt upp alla smålampor.. Pappa fick ju en hjärnblödning i höstas som jag har skrivit om innan och det är mycket som han inte kan klara och då ha en granne som kollar till honom när mamma är borta ett tag är guld värt och inte bara för mamma och pappa utan oxå för mig och min bror, det blir tryggare även för oss..
Nu skall jag kolla klart på Bygglov där det gör iordning ett ursött litet hus idag, hade jag kunnat tänkt mig..
Ha nu en bra kväll..




8 kommentarer:

Malin - Ebbas änglar sa...

Ja men visst är det supergulligt, huset i Bygglov. Där skulle jag oxå kunna tänka mig att bo =D

Underbar bild på katten!!

Kram från mig /Malin

Nina sa...

Men den blåa himlen blev fin iaf :) Jag tänkte oxå fota den idag, men hittade ingen bra förgrund på vår prommis.

Skönt att dina föräldrar har en bra granne!

Ha en fortsatt fin kväll och bra morgondag å lycka till med målning å smycken!

Kram Nina!

fröken Sätterlund ✯ sa...

Vilka bilder du tar vännen!! Vad skönt att panelen är inköpt, då är det bara sparken i baken som drar igång projektet som behövs ;)

Håller tummarna för att det blir snart... ;)

Och ja, du får vara nyfiken ända tills i helgen :D

Kramar Therese

nettan sa...

de är så kul att pyssla , men jag HAR totalt kommit av mig ... kram N

Anonym sa...

Vad jättesnällt av grannen att titta till din Pappa när ni handlar.
Ja visst har det varit underbart väder i dag. Kul att pyssla lite, har med gjort lite halsband, kul tidsfördriv !
Ha det så gott !!! Kram Annika

Penseldraget sa...

hej
härligt med solen som tittar fram nu =) fina bilder du tar...va kul med pysselpaket , får du visa dina alster sen =)
kram pia

Signe 1 sa...

Ja visst är bygglov roligt att titta på:-))

Jättefint kort du har tagit det översta!!

Må gott, kraam Sofia

Tigris Predikantan sa...

Ja, hade velat att min pappa hade funnits i samma land som jag när han behövde som mest hjälp ... hann aldrig se honom igen. Ta vara på varandra och dig själv!
:)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggintresserade