lördag 6 mars 2010

Echinagards rules!! Eller?

Ingen märkbar förkylning än.. Kanske Echinagard hjälper eller det kanske är den färska vitlöken jag åt igår.. Men det är ju några dagar kvar till tisdag, men jag hoppas på tur och att förkylningsbacillerna inte gillar mig förrän tidigast på tisdag kväll, ja helst inte alls..

Strålande sol mot en ljusblå himmel är det även idag och jag och Patrick har gått en lång promenad i det härliga vädret.. Vi stannade till i en damklädesaffär där jag köpte en vårig/somrig sjal och ett par leggings trekvarts längd som jag skall ha i sommar.. Gäller att passa på innan de tar slut..

Ikväll skall vi hem till vänner till oss på middag.. Vi skall planera något litet sommarresemål.. Vi har tre år på raken gjort något tillsammans på sommaren.. Första året var det en dagstur till Köpenhamn, tror det var enda riktiga sommardagen den sommaren, vi hade kanonväder.. Andra året var vi i Göteborg och kollade på Bruce Springsteen och låg då på hotell.. Även då hade vi kanonväder.. Förra året var vi ett par dagar i Binz i Tyskland och gissa vad, vi hade ett jäkla bra väder så vi kunde ligga på stranden och gotta oss.. Vet man bara att vädret är bra så är Binz minst lika bra som vilken annan solresesemester söderut som helst, man kunde tro man var vid medelhavet.. Men i Tyskland så är ju vädret lite som här, att det inte går att lita på men vi hade tur.. I år vet vi inte än vad det blir men nånstans skall vi och hoppas på samma tur med vädret..

Igår skulle jag köpa något att ha med till de vi skall till och jag valde att det skulle bli en blomma denna gång.. Men vad tråkiga saker och blommor de hade i vår blomsterhandel.. Men jag plockade till mig lite av varje och i förmiddags fixade jag till ett litet arr.. Jag är ju ingen florist direkt men jag tyckte det blev rätt bra iaf.. Bättre än det de hade i affären denna gången faktiskt.. Så här blev det..

Nu är det snart dax för lite echina här för mig och sedan skall jag ta och fixa till mig lite så man kan visa sig bland folk ;-)
Se nu till att ha en bra lördag och njut av solen, man vet aldrig hur länge hon vill stanna..



11 kommentarer:

Uttan sa...

Så fint arr Du gjort så lagom och vad kul att få nått Du gjort själv,,,skulle i allafall Jag tycka.
Nu har Jag hällt upp ett glas Vin som belöning efter att klarat promenaden.Skål!

Och ha en Underbar LÖRDAG!

Kram!!!

Nina sa...

Ååh, vad härligt att planera en sommartripp med vänner!

Jösses, var det två år sen ni såg Bruce? Vad tiden går!!! Hoppas ni kommer på nåt mysigt i år med, och att vädret fortsätter vara med er!

Jättefint arr du har fixat oxå!! :)

Jag fortsätter hålla tummarna till tisdag kväll!

Lram Nina!

Monika sa...

Hej på dej! :o)

Tack snälla Du för den gulliga kommentaren hos mej.

Så härligt att planera inför sommaren. Och värdefullt med goda vänner att göra roliga saker tillsammans med.

Jättefint ditt blomsterarrangemang.

Trevlig kväll!

Kram

Monika

hemma hos lilla mej sa...

vad mysigt att planera inför sommaren.vad gulligt blomsterarrangemang.det har du gjort bra.Ha en härlig kväll vännen Varmkram Rita ♥

LOPPISLIV sa...

Hallå där Mia! Du som jag bloggar mitt i natta...hihi Jag har dottern ute på galaj, så då får man snällt sitta uppe och vänta, är lite av en hönsmamma vet du :-)

Echinagard har jag inte testat men däremot Esberitox, det tycker jag funkar bra när man känner förkylningen komma. Här har vi varit förskonade än så länge(peppar peppar)

Binz har vi också besökt för några år sen, helt underbart är det där, som att komma till mallis fast mycket närmare nästan. Ett tips är Danmark och ön Mön, dit skulle jag gärna åka igen, där är ljuvligt med Möns klint som utflyktsmål. Vita stenar och klippor. Och mysiga inredningsaffärer också :-) inte helt fel när man är på semestertripp. Ha det gott nu. Kraaam Paula ( trött mamma som helst vill krypa till kojs nu :-))

LOPPISLIV sa...

Bara jag igen, såg ju nu att du gjort ett supergulligt inlägg om oss och Tove reportaget. Ohhh tusen tack rara gulliga du, blir ju helt rörd här bakom skärmen. Kramis Paula

Ingrid sa...

Vilka fina och stilrena arrangemang. Jag brukar också köra Echinagard om sänder. Men nu var det länge sedan...

~Livet i byn

nettan sa...

säkert en uppskattad blomma .. den var ju jätte fin ... håller tummarna att förkylningen håller sig borta...
kram N

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Hoppas ni hade kul igår kväll, det var jättefint med växterna och hållaren till ljuset passade så bra. Roliga semesterturer, och att ni lyckats pricka in fint väder var bra. Hoppas nu du håller dig frisk så du kan göra din op. Här har både jag och maken ont i halsen, tveksamt om vi kan jobba imorgon.
Ha det gott
Kramar
AnnaMaria

Nyanser av vitt sa...

Hej Mia
Jag tycker det blev jättefint. Ha en fin söndag
Kram Agneta

Hanna sa...

Så fint du har gjort.
Hoppas att ni hade en trevlig kväll och fick planerat en liten resa till sommaren.
kram
Hanna

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggintresserade