måndag 29 mars 2010

Sova är överskattat..

När jag promenerade hem från jobbet i morse så kände jag mig jättepigg.. När jag kom hem så tänkte jag att va tusen, jag sover inget idag, skall ju inte jobba i natt.. Så i med lite fil i magen, på med målarkläder och fram med färg o pensel.. Så den panel som sitter uppe i köket är nu grundade och så även det skåp jag har där.. Det är ett vinskåp från 90-talet i betsad furu.. Jag har tagit bort brädorna där vinflaskorna skulle ligga mot så numera är det bara ett par hyllor och två lådor.. Bara med grundfärgen ser man hur snyggt det kommer att bli.. Nu skall den torka i minst 16 timmar innan man skall måla över det så i morgon kommer första lagret färg på, av två lager då..

Om jag nu tyckte att sova var överskattat i morse så känner jag nu att det hade nog varit bra med ett par timmars sömn.. Det drar i ögonen nu.. Men nu får det vara, får ligga och slöa i soffan ikväll.. Hade ju tänkt att träna på gymmet idag men det får vara för det orkar jag banne mig inte men en promenad skall jag försöka ta mig ut på åtminstonde.. Får ta mig upp i vettig tid i morgon bitti och ta mig till gymmet då innan jag skall köra mot Älmhult och IKEA för att shoppa lite smått och gott..

Veckans bild vid "vår" kanal har jag varit ute och tagit med.. Nu är ju snön helt borta, mycket mer har inte hänt men snart tror jag det smäller till och börjar skifta i grönt.. Jag är lite ovän med min kamera.. Jag försöker ju lära mig mer om den och nu leker jag med ISO, bländare och slutartider.. Fattar nada, eller inte helt nada, ISO har jag nog förstått rätt bra men de andra två.. Huuuga.. Ändrar och pillar med det så bilderna blir helt konstiga, sen rätt som det är blir det rätt bra tills jag skall ta på något annat.. Sen glömmer jag vad jag hade det på just vid något tillfälle och så blir det kasst igen.. Ja det är mycket att lära och en personlig lärare som är med och visar och berättar hade inte varit fel.. Men nån gång skall väl även tröga jag fatta ;-)

Nedanför vårt hus, andra sidan vägen, ligger Holje ån.. Men snart ser den ut som en flod, den har svämmat över rejält.. Tur vi bor på en höjd.. Såg nere i byn med när jag gick hem att ån där hade mängder av vatten med.. Några parkbänkar som står några meter från ån befann sig nu mitt i den.. Men det klart vart skall allt smältvatten ta vägen..
mina vänner, nu skall jag fixa till mig och ta mig ner till Maxi för att inhandla lite till kylskåp och skafferi.. Skall inom en vända till Jennifers med, en inredningsaffär här i Olofström, jag skall kolla efter ett par saker som jag kommer att berätta om och visa vid ett senare tillfälle då det är liiite hemligt än..
Ha nu en bra måndag alla...




14 kommentarer:

Nina sa...

Men Mia... Hoppa över att sova... Gissar att du somnar i soffan ikväll då.. Sov gott när du går och lägger dig sen!

Var rädd om dig!
Kram Nina!

hemma hos lilla mej sa...

Vad duktig du är.Vad skoj att åka till Ikea.Hoppas att du kan hålla ögonen öppna och att du sover gott senare.Ha det gott vännen Vårkram Rita ♥

Roses & Angels sa...

Ikea är jätte skoj att besöka, hoppas du hittar/ hittat en massa fint. Tack för din fina kommentar om mina ägg. Ja det var väl ett fynd det där med ljusstakarna, ibland fattar man inte hur dom prissätter men det hihhih det gör inget för det är bra att det är billigt. Ha en fin kväll kram

Uttan sa...

Mycket målning på gång hos Dej .Spännande värre.....
Så fina vårbilder Du visar. Blir lite avis faktiskt...

Nyfiken på hemlisen ;o)

Kramar!

kallebodalantliv sa...

Du måste ju sova ..det är viktigt ! ni som jobbar natten fuskar ju jämt ..hi,hi..att piffa upp gamla furumöbler är kul ..lycka till ! hälsn . Jeanette

Godastunder-tokigaidéer sa...

Låter som du får en massa gjort när du hoppas över att sova.. inte bra dock, man behöver sin sömn. Men kan förstå dig när man har saker som ska bli gjorda finns det inte tid för sömn. På kvällarna är jag väldigt produktiv och vill aldrig gå och lägga mig..

Sov gott
Kram Anna

Lilla Rummet sa...

Hej! Så du slarvar också med sömnen när du går sista passet. Gjorde alltid det när jag gick av och mot kvällen kände man sig som en zoombi. Kul att få shoppa på IKEA. Själv åker jag nu om en timme på en shopping, få se vad man hittar.
Ha de gott.
Kramiz Britt

nettan sa...

HOPPAS DU SOVIT GOTT I NATT OCH ATT DU HITTAR MÅNAGA FINA SAKER PÅ IKEA... KRAM

livet på utanäs sa...

Det är alltid trevligt med ett litet målningsprojekt , sånt kan få en att glömma både tid och rum ...

Så härligt det ser ut med barmark , här har vi massor av snö .........

Ha nu en fin vecka och en Glad Påsk !

Kram Sussi O

japp sa...

Heeij.. men hörru, du är ju jätteduktig på att ta bilder, med eller utan alla finesser på kameran.

Jaadu, vart ska all smältvatten ta vägen, usch, de kommer bli massor med översvämningar i år..tror jag.
Det var längesen vi me hade så här mycket snö...å nu är man ganska så less faktiskt..om än vi är van med snö i måttlig mängd.
Men jag är himla gla för de skoterägare som fått köra massor i vinter.. för dte har verkligen varit ett stort ? varje vinter.. KAN MAN KÖRA I ÅR?? möjligtvis nån liten vända, kanske.

Ha en superfin dag, många kramar till dej Mia. Helén.

Anonym sa...

Vad flitig du är med att pyssla och måla. Du lär dig nog kameran snart tror jag.

Ha en skön kväll !!! Kram Annika

fröken knopp sa...

Glöm inte o kom till plantskolan i helgen..tihi...

Varma Kramar Elin

Patricia sa...

Hua för att inte sova alls...förstår du var trött... =)

Men va kul att måla lite, det är ju så kul när man ser att det händer något...=)

Bilden blev bra tycker jag, men vet hur det är, när man provar olika inställningar och inte kommer ihåg vad man hade för inställning till bilden som råkar bli bra.. ha ha.

Hoppas du gjorde fina fynd på IKEA.. =)
Kram Patricia

Laila sa...

Förstår att du är glad över att bo på en höjd! Men vilket underbart fotoobjekt att ha så nära ändå.
:-)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggintresserade