tisdag 23 mars 2010

Vårregn..

Idag har det kommit lite regn, och visst är det ett vårregn som kommit.. Och snön har än mer försvunnit.. Och det gillas skarpt.. Nästa vecka är det april månad och då ÄR det vår.. Jag satsar på att kunna sitta på en stol mot väggen i solen med en mugg te i handen nästa vecka.. Hoppas på att det funkar..
.
När jag var nere och tömde vår brevlåda på post så låg det ett paket till mig i den.. Det var denna tunika här under.. Jag har beställt den av Patricia med bloggen Patricia mitt i livet, hon säljer kläder från Capri Collection.. Hon har en hemsida med, kolla gärna in den, klicka HÄR så kommer ni dit.. Först tyckte jag den var så där när jag fick på den, längre med än den visar på bilder men det kan ju bero på att jag drar större storlek.. Men så provade jag den igen med ett par andra byxor och då tyckte jag den var bättre så den har fått stanna.. Känner mig som en heffaklump men det gör jag i alla tunikor, eller ja överhuvudtaget.. Nån dag skall det bli ändring på det..

Förra sommaren fick jag dessa bokstäver, M & P, de har stått ute sedan dess för att jag vill att de skall rosta.. Mesta delen av vintern har man inte sett till dem, de har varit täckta med snö.. Men nu så börjar de titta fram och en hel del rost har det blivit på dem men mer vill jag ha så de får stå ute ett bra tag till.. De är lite stora så jag vet inte riktigt vart jag skall ha dem, kanske de får vara ute helt och hållet.. Får se vad jag vill när de är rostiga nog..

Igår fick jag en award av Anna med bloggen Goda stunder & Tokiga ideér.. Tack Anna!!
Med awarden följde att man skulle berätta om saker som gör en glad.. Och bl.a detta gör mig glad:
.
Mina barn
Lediga helger
Att få komma bort ibland, på små eller större semestertrippar tex, med familjen eller enbart sambon
Vänner
Våren
Musik
Att få promenera i härligt väder med en bra bok i öronen
Att få gå på loppis
.
Ja detta är en del, finns massor av saker som gör mig glad men man kan ju inte skriva ner allt..
.
Detta sänder jag nu vidare till dessa bloggar..
Jag kommer inte att gå in till var och en av er för att berätta att ni fått en award av mig, utan kikar ni här så är det bara att ta den :-) Om ni vill förstås..
.
Jobb i natt som gäller och sedan ledig två nätter.. Nu skall jag slänga mig i soffan.. Ha en bra kväll alla..



24 kommentarer:

Penseldraget sa...

Ja du mia, visst hade vi tur som träffades och de tack vare bloggandet...=) tunikan är jätte fin
kram pia

mo sa...

Jättefin tunika, men jag håller med, man kan känna sig lite stor i dem....

Det som göms i tö kommer fram i snö, så sant så...hihi. Snygga bokstäver.

Ha en skön kväll, kramar

kallebodalantliv sa...

Fin tunika ..jag har nästan en likadan ..älskar den ! visst man kan känna sig lite stor ..men det syns ju inte under ...som Mia Törnblom sa...jag gillar mina volanger de bor ju här ! hi,hi ..man får kanske intala sig att man duger som man är ...Dina bokstäver var fina ..ta fram dom nu ..kram jeanette

Roses & Angels sa...

Vilken fin Tunika du visar, gillar den skarpt. Måste in och tacka för dina fina ord inne hos Pia. Hoppas vi hörs. SKA lägga mig som följare här på din fina blogg. Kram

hemma hos lilla mej sa...

Här har det regnat idag så nu är väl våren på G!!!!!!vad snygg tunika ,den gillade jag.Var härliga bokstäver.Ja det som göms i snö komme upp i tö.hihi.Ha det gott vännen Varmkram Rita ♥

Nina sa...

Regnet har gjort sitt bästa här med idag, men vi har rätt mycket snö kvar än. Fast vår är det ju ändå! :)

Må så gott!
Kram Nina!

Tidsmästarinnan sa...

Hej min goa vän,
vilken fin award du fått, den är du så väl värd vet du! Jag ser att jag blir glad av samma saker som du...

Kram på dig och gonatt!
Susanne

nettan sa...

den tunikan kan få flytta hem till mig .. kram N

Godastunder-tokigaidéer sa...

Din tunika är jättefin klart att du ska behålla den...det är så smidigt att ha till både leggings och jeans.
Får ta mig en titt.

Ha det gott
Kram Anna

Vit som snö sa...

Tunikan är jättefin!!!
Grattis till awarden också.
Och lyckliga ni som fått regn, det skulle behövas här så snön sjunker undan lite.
Kram Cilla

Patricia sa...

Här har det med regnat idag, skönt, då försvinner snön fortare... =)

Skönt att du tyckte om tunikan till slut, hoppas du kommer att trivas i den... =)
Tack för fina reklamen.. hi hi

Minns när du fick de där bokstäverna och ville ha dem rostiga, nu börjar de ju se riktigt fina ut... =)

Ha en bra natt på jobbet!
Kram Patricia

Roses & Angels sa...

Tack för att vi ville följa även min blogg, kul med nya vänner. Vilken super söt award du har fått. Grattis till den. Ha en bra dag kram

japp sa...

Heeij tjejen.. såå fin tunika..jättefin. Den sitter säkert jättefint på dej.

Härligt me rostiga bokstäver, de passar ju både inne å ute, de e klart.De blir säkert fina på båda ställena.

Önskar dej me en underbar dag..här skiner solen, det är såå härligt.
Å jag ska bada Lowiz, hon ska ju ställas ut på Lördag, så jag väntar mej en lite motstridig dam i duschen..hmm. Men de får ju gå..bada måste hon.

Ha de gott..kram på dej. Helén.

japp sa...

Joo, synd att svart ska vara så fint.. damsamlande..usch.

Å jag vet me säkerhet att jag kommer bli galen då å då på tv-bänken, eftersom så mycket elektriskt ska vara på den.. men vad gör de.. vitt hade INTE varit snyggt där.

Lyllos som redan putsat lite.. jag bävar för mina fönster.

Nee, iof, men jag behöver få se tv ibland då jag ligger å ska sova.. eftersom jag har en make som sällan ligger länge vaken.. han snarkar för de mesta innan jag hinner lägga mej..=) Kram på dej.

Ofelias Hus sa...

Den tunikan var hur fin som helst!

Skönt att ni har fått vårregn...det skulle behövas lite här så snön försvinner...

Grattis till awarden!

Kram,
Anette

oumberligating sa...

Hej Mia! Tackar för alla små fina kommentarer som jag fått sista tiden! Trevligt!
Nu måste jag skärpa mig och bli mycket bättre på att kommentera, har varit lite för "ego" och gjort alldeles för många inlägg!
Det är inte bra det heller bättre att skriva några få med bättre kvalité som du gör, än bara "rada upp" som jag gör! (ler)
Kul att du också är "röd", inte alla erkänner det, än mindre bejakar den sidan och verkligen klär sig i rött! Inte i Sverige i allafall!
Vet du mer vad jag har dåligt samvete för, det är alla dessa awarder som jag fått och inte "skrivit om", någon dag ska jag skriva "rikitga sanningar"(ler)
Ha en fin dag och en fortsatt trevlig vecka!
Kram ifrån Peter!

Tina sa...

Hej vännen. Men wow va snygg den är. Jag undrar om inte det va det märket som skulle vara med på den Kropp & hälsa mässa som ska vara här i April. är inte helt säker.. men det lät bekant =)
Jag hoppas du mår bra annars & att det gått bra att jobba.
Varmaste kramen till dig
Tina

Sköna o Gröna Ting sa...

Börjar med att gratulera till din utmärkelse, den är du värd vännen!!!

Tunikan gick inte av för hackor inte, så snygg:)
Jag har haft sug efter lite nya kläder ett tag nu men har gett mig f-n på att vänta tills efter vi varit iväg på skidresan.
Om drygt två veckor åker hela familjen till Hemavan (Tärnaby) och åker skidor i en vecka, så härligt det skall bli.

Gillade bokstäverna....

Ha en fortsatt skön vecka Mia
Kram kram
Marianne

Hanna sa...

Jag tycker tunikan var jätte söt.
Kram
Hanna

Ulla sa...

Hallå!
Jättesnygg tunika tycke jag och du kommer att bli jättefin i den!

Här försvinner snön ganska så bra nu så nu hoppas vi det fortsätter så eller hur?

Jag får önska dig en skön helg och ta hand om dig och tack för goa kommentarer i bloggen!

Kramar
Ulla

Huset på kullen sa...

Vilken fin tunika.

Skönt med regn nu så att snön försvinner och det kan bli vår!¨

/Linda

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Vilken fin tunika!
Vad härligt rostiga dina bostäver ska bli, kul. Det var kul oxå att läsa lite om dig i din award :D det är ju sånt man blir glad av.
Ha det gott!
kram
nina

Ett Vitare Hem sa...

Grattis till awarden och vilken underbar tunika du beställt!
Ha en fin kväll!
Kramis/LenaS

Vardagens guldkorn sa...

Snygg tunika Mia, du är säkert supersnygg i den =0) Perfekt till sommarens härliga solbränna (som känns ganska avlägsen just nu men snart så...)
Må så gott!
Kram Linda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggintresserade