onsdag 24 mars 2010

Panelhöna..

..känner jag mig väl inte som men panel har det jobbats med idag.. Patrick har börjat sätta upp bröstpanelen i vårt kök och det kommer att bli så fint när det är klart.. Han har lånat en spikpistol av en jobbarkompis och vi har köpt färdiga längder på panelen så det är bara att smälla upp.. Går ju rätt snabbt när det är raka väggar men så vid eluttag och fönster blir det lite trixiare, men en lånad sticksåg av min bror skall iaf göra det lite enklare.. På det som sitter uppe har jag målat på kvistlack så det inte skall blöda igenom när jag målat den sen..

Lite annat har jag pysslat med idag oxå men det skall ni få se när jag är klar med det.. Så kanske nån gång nästa vecka skall ni få se vad jag gjort..

Gick ut med kameran i trädgården för att ta bilder på de få vårtecken vi har i den.. Jag är ju inte en jätte trädgårdsmänniska så det finns inte så många blommor i den.. Jag tycker bättre om att plantera i krukor så det kommer det att bli en del till sommaren.. Men som ni ser så hittade jag tre vårtecken..
Annars har det inte blivit mycket gjort idag, har skjutsat Amanda till hennes pappa så nu är det tomt här hemma, bara jag och Patrick.. Just nu sitter vi vid varsin dator, sociala som få ;-) Jag har Roomservice igång på tv'n där de fixar fint i en lägenhet.. Önskar man fick den hjälpen här hemma.. Fuskbyggarna sen på tv och det tycker jag om att titta på, hemskt synd om de drabbade men himla lärorikt för oss som tittar..
.
I morgon skall jag köra till Karlshamn till min mormor (89 år) skall hjälpa henne att putsa fönster och handla.. Och jag skall bli bjuden på lunch, köttsoppa skulle det tydligen bli.. Passar perfekt för efter mormorsbesöket så skall jag vidare till Nogersund som ligger strax utanför Sölvesborg.. Där bor min kompis Carina som jag känt sedan lekisåldern.. Nu är det JÄTTE LÄNGESEDAN vi träffades.. Vi har varit dåliga på att hålla kontakt båda två, bra på ett sätt att vi är likadana så behöver den ena inte bli sur på den andra, men ändå synd för det tar ju för lång tid mellan gångerna.. Men i morron så.. Hon bad mig ta med promenadskor så vi kan ta en prommis och det gillas, jag skall ta kameran med för det är så vackert i Nogersund.. Så bilder kommer säkert i morron eller på fredag..
.
Låt nu kvällen bli en bra sådan...




14 kommentarer:

kallebodalantliv sa...

HÄÄRLIGA VÅRTECKEN ! man ser dom överallt nu ..läste att du målat med kvistlack , ja man måste ha det under ..jag har också målat med det här på all vår panel ..ett litet jobb ! hoppas det blir fint ..lycka till..mvh..jeanette

Anonym sa...

Härliga bilder på lite knoppar, lääängtar till våren nu. Snygg tunika du köpt. Ha en mysig dag med mormor och din kompis, hoppas det blir soligt på promenixen.

Ha det gott :-) Kram Annika

Godastunder-tokigaidéer sa...

Roligt att träffa gammla vänner, det är inte lätt att hålla kontakten efter man får familj så är det annat som tar över. Nu när mina killar är äldre så har jag blivit bättre på att hålla kontakt och tack och lov så är det samma för mina kompisar.

Ha det så trevligt hos de båda
Kram Anna

Nina sa...

Ja, å bilder på panelen med!!! Vill se :)

Ha det kanon!
Kram Nina!

Linruz sa...

Åhh vad nyfiken jag blir på panelen!
Härliga vårtecken....tänk nu är det verkligen på gång.
Ha en fin dag.
Kram Lina

hemma hos lilla mej sa...

Gomorron!vad spännande att kanske få se din fina panel.vad skoj att träffa mormor,och hjälpa henne lite.Vad gott med köttsoppa.Alltid skoj att träffa vänner man inte träffat på ett tag.Ha nu en underbar dag vännen Vårkram Rita ♥

nettan sa...

de är så kul att göra o ... jag vill ha ett nytt hus för nu kan vi inte renovera mer... kram N

Lilla Rummet sa...

Vad skönt att få panelen på plats och man ser resultatet.
Vilka härliga vårbilder där det knoppas i rabatterna. Här ligger för mycket snö fortfarande för att kunna komma ner till någon rabatt.

Roskudden fanns kvar när jag ringde och beställde igår morse. Konstigt att du fick det svar att det var slut. Men snygg är den.

Ha en härlig torsdag
Kram Britt

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Panel i köket kommer bli jättfint, härligt och få lite nytt till våren. Idag sak jag kolla runt huset om några blommor tittar upp, har ju tinat bort snö på vissa ställen. Ha nu en bra dag hos mormor och med kompisen.
Stora kramen
AnnaMaria

agnetha sa...

Vad snällt av dig att hjälpa din mormor.Hon blir säkert väldigt glad också att få besök av dig.
/ agnetha
http://agnetha52.blogspot.com/

Uttan sa...

Fina bilder på vårtecken.
Än har vi mycket snö här så det finns inte nått vårtecken där.Men det töar fint i dag.

Så snällt av Dej att hjälpa Mormor.Köttsoppa är ju inte dumt alls.
Nu är det mycket som blir spännande att se hos Dej....panel,vad Du pysslat med och din resa till kompisen.

Kramar!

Roses & Angels sa...

Wow vilka bilder, det där är ett säkert vårtecken. Wohoo vi är på väg åt rätt håll. Har väl aldrig pyntat så mycket till just påsken, mera blev när barnen var små men nu har man dragit ner på det. Ja det kan ju vara skönt att få komma hemifrån en stund, det har du rätt i och BRA :-) att ni väntar på mig. ihihi Kram

Roses & Angels sa...

hihi ja det kommer att bli nåt vi tillverkar själva så håll utkik efter påsk nån gång. Kram

Hanna - Bakfnatt sa...

Vilken fin blogg du har, fylld med underbara bilder! Det riktigt spritter i kroppen då jag tittar på dina vårteckensbilder =)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggintresserade