onsdag 17 mars 2010

Välkommen!!!

Ja nu kan våra gäster få känna sig lite mer välkomna.. Just ordet välkommen köpte jag igår på EKO och har nyss hängt upp det i vår tråkiga hall..



Hallen är ett av våra projekt som skall komma efter panelprojektet i köket.. Vi vet inte bara riktigt hur vi skall ha det.. Jag har haft idéer och så har det kommit nya osv.. men den måste iaf göras i ordning för den är riktigt tråkig just nu.. Skänken som står där skall målas med och likaså hatt- & skohyllan som är i samma serie.. Tycker skänken är perfekt för alla mössor, vantar, termobyxor osv så jag vill ha den kvar..
.
Idag när jag var ute på en timmes promenad så hade jag inte kameran med när det fanns något att fotografera, så mobilen fick tjänstgöra.. Det är lite ovanligt att en svan landar i ån som går genom byn.. Så fin..


I natt är det dags för jobb igen.. Två nätter nu sen har jag ledig helg.. Nu skall jag ner i källaren och dammsuga, har för övrigt putsat mina otroligt skitiga fönster i kök och sovrum..

Ha en bra kväll alla ni som är så snälla och läser min lilla dagboksblogg..





21 kommentarer:

kallebodalantliv sa...

Man är alltid full av ideer och projekt ..det tar aldrig slut ..men din byrå kanske blir finare med lite vit färg ..det funkar alltid...välkommen skylt är ju trevligt för gästernas ankomst ...roligt att du har kameran med överallt ..du fångar många ögonblick ! kram jeanette

Anonym sa...

De är så fina svanarna, tur du hade mobilen med. Snygg skylt !
Ha det så gott !!! Kram Annika

Nina sa...

Vilken fin välkommen-skylt! Det komer säkert att bli kanonfint i hallen när ni kommer så långt :)

Hoppas natten blir bra!
Kram Nina!

Godastunder-tokigaidéer sa...

Skylten är jättefin jag gillar starkt det här med väggord i olikaformer. JAg håller på med en skylt i min hall som det står "Kom in" om den blir klar till helgen ska jag visa på bloggen. Bokstäverna har jag gjort på en keramik kurs..

HA de gott
Kram Anna

Maritha sa...

Vad trevlig med en välkommen skylt i hallen, hoppas du kommer på det du vill ha i hallen.

Härligt med svanen ett riktigt vårtecken minsann!

Ha en skön ledighet när jobbet är klart!

Kram Maritha

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Godmorgon. Skänken är perfekt, alla dom lådorna är ju superbra i hallen. Kommer och bli ännu finare när ni målar den. Väggordet passade så fint i hallen, det är ju det första man ser nu.
Ha en bra dag
Vårkramar
AnnaMaria

Noll54/Eva-Karin sa...

LYCKA TILL HOS MEJ!

E-K/noll54

VARDAGSLYCKA sa...

Eko har det mesta! :))
Min svärmor frågade ofta innan "var har du köpt denna" etc , men det har hon slutat med *skratt* Svaret är för det mesta givet:))
Jag har köpt skyltarna "Lycka" o "Fånga dagen" i vitt - dom e ju så fina!

Javisst e det skoj o kunna behålla sina älsklingmöbler o få dom vita!
Så e det ju med mina lut/olja burspråksvitrin - jag ÄLSKAR ju utformningen på dom, men har ju sedan länge tröttnat på lut/oljan! Så här e det också VITT nu :)

Att förändringara hemma tar tid kan ibland va frustrerande, men eftersom man ändrar i sina tankar också hela tiden om hur man vill ha det är det helt ok att förändringarna tar tid - då hinner dom landa i huvudet OCH hjärtat o då blir slutresultatet det bästa!

Njut av allt fint i Din tillvaro!

Kramar Lisette

Tigris Predikantan sa...

Svanar kan vara vackra ... och luriga ... bits om de vill och man hinner inte med!
F:)

Lilla Rummet sa...

Jättesnygg och välkomnande skylt.
Bra att ha bra förvaring i hallen. Själv skulle jag behöva mer ibland. Blir galen om det inte är ordning i hallen.
Vilken fin bild på svanarna, tur att du hade med dig mobilen och förverkligade dem.
Ha de gott
Kram Britt

agnetha sa...

Bokstäver är ju senaste trenden. Snyggt!!!
Du har alltid snygga hemtips
/Agnetha
http://agnetha52.blogspot.com/

fröken Sätterlund ✯ sa...

Vilket fint väggord :) Det gör så mycket :)

Det är viktigt med bra förvaring i hallen. Annars blir det ju lätt stökigt. Ni ser ju ut att ha bra förvaring :) Vi har lite för lite förvaringsmöjligheter i nya huset...

Kramar Therese

mo sa...

Fint i hallen med ett välkomnande ord...
Ja den där svanen känner jag igen, kul o lite ovanligt...

Putsade alla mina fönster igår, o vad skönt det känns.

Ha en skön kväll, kram

Uttan sa...

Jätte bra det blev med Välkommen på väggen.
Så tråkigt är det väl inte alls i Er hall tycker Jag.Inte alls.

JA Du är som Mej vill måla om det som är furufärgat till vitt kan jag väl tro ;o)
Just nu är det sovrumsmöblerna jag vill måla om ja fresten jag vill rusta hela sovrummet.

Öppet vatten med vackra fåglar jo nu är nog våren på gång ändå.

Kramar!

Tina sa...

Hej Mia!!
Tack för din hälsning. Jag har bara jobbat heltid denna vecka för min chef har haft semester, så nästa vecka jobbar jag min vanliga halvtid =)
Va fint du gjort. Jag har oxå små texter på väggarna!! =)
Önskar dig en fin helg.
Varm kram Tina

hemma hos lilla mej sa...

1000 1000 Tack för att du är mea vaken än jag vännen hihi.Visst va det skitsnygga armband.Dom gillade jag.min dator är lite konstig jag har ingen ip adress?????Fatta precis 0.Fint väggord bara älskar det.Vad konstigt att vi inte kollar på samma program det bukar vi ju !!!!hihi.Önskar dej en härlig dag vännen Vårkram Rita ♥

Ofelias Hus sa...

Jättefint väggord!

Vad duktig du är som redan har putsat fönster...jag får skylla på att det snöade igår....då får man vänta lite, nog för att det är skitiga så man nästan inte ser ut...ha-ha...

Här är det hockeycup hela helgen...den sista denna säsong..

Ha en mysig helg!

Kram,

Anette

kallebodalantliv sa...

Hej hej ..du gör verkligen skäl för namnet Natt Mia..du bloggar sent på nätterna ju..hi.hi..handduken hittade jag faktiskt på Maxi häromdagen ..sov gott nu ..för du ska väl sova nu när vi andra jobbar...kram jeanette

Fröken Machuna sa...

God Morgon.

Tittar in här för första gången och det blir fler besök :)

Jätte fin skylt. Då känner sig nog gästerna mer än välkomna :)

Skänken är ju kanon fin. Lite vit färg och lite sahbby på det blir den nog mkt mkt vacker skänk. Bra med förvaring till de du skriver om.

Ha en fin freda.

Fröken M

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Kan man känna sig mer än välkommen när man möts av en sådan hälsning?
Feicia köpte liknande åt mig i Ullared "Carpe Diem" som jag fundera på att ha i hallen. Jodå tjejen hittade en hel del. Så glad hon var :D Härligt!
Ha en go helg!
kram
nina

Unknown sa...

Godmorgon!
Kul att du tittat in hos mig :)
Och lycka till i tävlingen!
Tack för krya på kramen till lillen, han mår bättre men nu är det bloggerskan själv som känner sig sjuk.
Men fredagsmys ska vi ha ändå.
Trevlig Helg
Kram Fia

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggintresserade