måndag 8 mars 2010

Passat mig för polisen ;-)

Ingen förkylning och ingen feber ännu.. Peppar peppar!! Patrick gick till jobbet idag men kom hem strax efter lunch, då hade han feber igen.. Ikväll har han haft 39,2.. Jag har lite huvudvärk men jag hoppas att det kanske är av spänningen för i morron, hoppas det.. I morron skall jag ju alltså göra en liten enklare operation.. Jag hämtas här hemma kl 5.50 och kl 8.10 skall jag upp på operation.. Runt 18-tiden skall jag få åka hem om jag inte mår illa eller fått feber, då skall Patrick komma och hämta mig.. Så jag hoppas att jag sitter här i soffan vid denna tiden i morron..

Idag så tog jag min veckobild och som ni ser har det inte hänt något nämnvärt än..

Idag har det återigen varit sol, härligt.. Men jag har inte hunnit ut i den.. På förmiddagen idag har jag varit i Karlshamn och hälsat på hos polisen.. Där har jag fixat pass.. Sist jag behövde ett pass var 1991, då var jag i Spanien.. Året efter fick jag min son och sedan dess har det inte funnits ekonomisk möjlighet att åka, pengarna har gått till barn och hus.. Men nu skall vi åka på en weekend till Prag, vilket jag har skrivit om innan..

Min pärlhyacint har kommit i blom nu och är så fin.. Har man inte riktigt vår ute än så får man njuta av våren inne..

Nu skall jag duscha här med diverse duschtillbehör jag fått av lasarettet och samma procedur skall göras i morron bitti..
Ha en fortsatt bra kväll, en bra natt och en härlig tisdag..



17 kommentarer:

hemma hos lilla mej sa...

Hoppas att huvudvärken går över.Vad skoj att fixa pass och ut och resa.Önskar dej Lycka till i morron vännen varmkram Rita ♥

Linruz sa...

Håller tummarna att alt går bra i morgon.
Kram Lina

Godastunder-tokigaidéer sa...

Hoppas allt går bra för dig i morgon och att du slipper förkylningen. Lycka till

Kram Anna

nettan sa...

lycka till .. kram N

Vit som snö sa...

Jag gör som du, njuter av våren inne. Men idag har det hänt mycket med snön hos oss, riktigt härlig värme o sol!
Lycka till imorgon!
Kram Cilla

Maritha sa...

Så fint med de små knopparna som slår ut, tänk vilken härlig tid vi har framför oss nu.

Fy för de hemska dusch grejerna man ska använda, så skönt när man kommer hem och får använda lite god lukt i duschen.

Hoppas du mår bra efteråt så du kommer hem fort!

Kram Maritha

Unknown sa...

Åh hoppas att din huvudvärk släpper! Kram

exklusivvardag sa...

Säger hej när jag kikar förbi :-)

mig & alice sa...

Hoppas att din operation gått bra och att du också mår bra Mia.

Åhhh, vad underbart att du ska få åka till Prag...det är bland den underbaraste platsen på jorden!
Jag och min man var där på smekmånad och det är en vacker och romantisk stad.
För att inte tala om alla antik och loppisaffärer jag var in i och shoppade loss, jisses!

Vet du...vår gjutjärns zink som vi har i köket hittade vi i Prag :-).

Vi ska också åka och göra pass till barnen snart då vi ska för första gången åka utomlands i höst med barnen :-).

Som sagt...hoppas att du mår bra nu.

Kraaam
Melinda

Lilla Rummet sa...

Hej! Vill önska dig lycka till idag. Håller tummarna för dig.
Vad härligt att få åka till Prag på en weekendresa, en liten minisemester behöver man ibland för att ladda batterierna.
Ha de gott och sköt om dig.
Kram Britt

♥ Fyra årstider sa...

Jag vill att det ska smälta fort nu.
Kram Lotta

Nina sa...

Oj, jag missade det här inlägget... Jag som skulle önska lycka till. Men nu är det förhoppningsvis gjort och snart kommer du hem igen. Så jag skriver istället, hoppas det gick bra idag, och att du mår bra nu!

Kram Nina!

Anonym sa...

Hoppas att allt gått bra och att du känner dej bra efter operationen !!! Krya på dej !!! Kram Annika N

fröken Sätterlund ✯ sa...

Hoppas det har gått bra för dig idag vännen :)

Tänker på dej!
Kram Therese

Unknown sa...

hej
pärlhyacint är en av mina favoriter det lyser verkligen. Hoppas du inte blir sjuk utan får hålla dig kry, inte roligt med förkylningar som inte vill ge sig.

önskar dig allt gott
kram Catthie

Tidsmästarinnan sa...

Hej Mia,
hoppas allt har gått bra idag! Jag håller tummarna så här lite i efterhand och kikar in snart igen :-)
Stor kram
Susanne

Penseldraget sa...

hej mia
hoppas allt gick bra och att du sitter hemma i din fåtölj =)
kram pia

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggintresserade