fredag 26 mars 2010

En lugn fredag med lite irritation...

Fredagen har nu gått över till lördag och jag sitter på jobbet och skall göra fram till kl 8.19.. Dagen har varit rätt lugn med lite vardagsgöra plus att jag hämtat min mamma så hon kunde handla lite i Olofström, så fick jag med handlat..
.
När Patrick kom hem från jobbet så tog vi och gick en runda i det otroligt härliga vädret.. Vi har idag haft 17 grader i skuggan, rena sommaren.. Helt underbart!!
.
Ikväll försökte jag mig på att sätta ihop ett sängbord jag köpt på Netto men det stämde inte alls, gick inte att få ihop och jag blir så jäkla irriterad när det inte funkar.. Antingen får vi lämna tillbaka det eller så kom jag på nu att just den skruven som inte ville in i hålet kanske man inte behöver.. Borde funka ändå.. Får kanske testa om när jag sovit klart i morron..
Annars har kvällen varit lugn med god mat och Så skall det låta..
Maten bestod av kyckling som jag nu skall ge er receptet på om ni vill testa.. Det var riktigt gott.. Så håll till godo..
.
KYCKLING MED BACON

1kg. kyckling
2 pkt bacon
1 pkt tärnad bacon
1 purjolök
1½ dl. grädde
5 dl lättcremefraiche
1 dl. chilisås
lite svartpeppar
riven ost

-Dela kycklingfiléerna i bitar, rulla bacon runt (krydda gärna kycklingfileérna lite innan)
-Stek kycklingrulladerna i stekpanna så de får färg.
-Lägg dem i en gratängform.
-Stek purjolök o den tärnade baconen.
-Blanda cremefraiche, grädde och chilisås, blanda sen i baconen o purjolöken.
-Krydda med lite svartpeppar.
-Häll i gratängformen.
-Strö riven ost överst.

Grädda i 200 grader i ugn ca. 20 minuter

Servera med ris och sallad..
Nu skall jag kolla lite bloggar och sedan göra lite nytta här.. Ha en bra natt och en härlig lördag..

8 kommentarer:

Nina sa...

Men ååå, vad irriterande när det inte funkar! Dålig beskrivning, kanske?

Vi köpte ett matbord och sex stolar på Jysk och beskrivningen var inte så bra. Det bara gick inte att få i skruvarna i stolarna!

Men så kom Göran på det, dagen efter, och då var det jättelätt... Nu minns jag tyvärr inte vad det var och hur vi gjorde tillslut. Tänkte att det kanske var nåt liknande med sängbordet.. Hoppas det funkar sen iaf!

17 grader, sååå härligt!!! Vi hade kanonväder oxå, men jag vet inte hur många grader det var. Nu är våren här på riktigt! :)

Sov gott om en stund och ha sen en skön eftermiddag!
Kram Nina!

hemma hos lilla mej sa...

Gomoron!!!!Vad härligt 17 grader.Håller tummar och tår att det inte kommer mera snö som dom sajer att det ska göra i morron söndag.Vad trist att köpa grejer och det inte funkar!!!!1000 1000 för receptet låte kanongott.Hoppas att du får sova gott fram till eftermiddagen.om en stund och ha det gott innan det är daxs igen gulliga du.Vårkram Rita ♥

Roses & Angels sa...

17 grader???? VA? ååå så skönt. Usch att sätta ihop möbler är inte kul när det strular man blir så sur. Ha en fin lördag o jag hoppas att det löst sig med borden. Kram

Godastunder-tokigaidéer sa...

Hej Mia,
Gud vad irriterande att det inte fungerar sånt får mig att tappa tålamodet. Det är som att bygga ikea saker det överlåter jag till min man.
JAg hade en kämpig dag på jobbet och somnade i soffan som en stock i går.....visssa daga är vara inte lika bra som andra.

Ha en bra dag
Kram Anna

Agge sa...

Hej vännen
Så typiskt när man köpt nytt och vill få upp det och så fungerar det inte. Hoppas det löser sig
Kramis

LjuvligtLantligt sa...

Jag såg de där fina borden...vackra! Hoppas du får ihop det o visar bild sen ;)

Kram Git

Vitt o Vältummat sa...

Tack för receptet. Låter smarrigt så jag tror jag åker iväg och handlar lite..
Hoppas du har sovit gott:-)
Kram
Åsa

Hem och Lycka sa...

Å så gott..

kram

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggintresserade