torsdag 11 mars 2010

Torsdag och arbetsveckan börjar för mig...

Ikväll skall jag börja jobba efter sex nätters ledighet.. Tur att jag jobbar natt och därmed har lugnt på mitt jobb.. Hade jag jobbat dagtid hade jag sjukskrivit mig för jag är inte helt fit for fight.. Jag var ute och gick en runda idag, gick ner till apoteket, det tog ca 5 minuter längre tid att gå fram och tillbaka än vanligt och när jag kom hem var jag helt slut.. Och efter matlagning var jag ännu tröttare.. Ont har jag inte så mycket, enbart när jag suttit ner och skall resa mig, då ömmar det lite i såren men annars inget ont.. Jag mår ju ändå himla bra tycker jag.. Patrick däremot kom hem från jobbet med feber igår och har det även idag.. Han har varit sjuk nu i snart en vecka med feber från och till sedan i helgen.. Än så länge är jag inte smittad..

Idag har det varit grått och tråkigt ute med en plusgrad, men det var skönt att komma ut på en promenad även om jag var helt slut efter den.. Det skall tydligen komma ett snöfall här natten till lördag men jag såg även ett regnväder på väderkartan så snön lär ju inte ligga och det gillas för snön vill jag inte ha mer nu..

Dessa två bilder jag har lagt ut är från Maj månad förra året.. Till Maj är det bara två månader och då hoppas jag att man kan se dessa vackra blommor.. Och altanen längtar jag efter att få sitta på.. Att få vårstäda den, olja in utemöblerna, på med dynorna och sedan sitta med en fika där ute och njuta..

Nu skall jag ta och inta soffan och vila lite innan jobb.. Jag jobbar igen en natt i natt, bytte natten tisdag-onsdag med Åsa på jobbet så ville hon vara ledig denna natten.. Så därför blir det fyra nätter nu på raken.. Så på måndag lär jag vara rätt mör, för även om jag har ett lugnt jobb så tar det på kroppen att jobba nätter, men jag skall inte klaga för jag trivs med nattjobbet.. Jag kan tänka mig att det kommer en dag då jag saknar jobbarkompisar och vill jobba dagtid men just nu trivs jag som det är.. Den dagen så får jag ta ett snack med chefen och ordna andra tider men just nu skall jag inte plåga chefen med det ;-)
.
Njut nu av kvällen och sov gott när det blir tid för det, jag vaktar världen åt er nu i fyra nätter :-)





13 kommentarer:

Maritha sa...

Då kan vi som inte kalrar natt jobbet vara glad att just du finns Mia och vakar över oss.

Fyra nätter på raken är nog tungt men det är ju inte det vanliga, bra att ni kan byta med varandra iallafall.

Ha en bra natt!
Kram Maritha

fröken Sätterlund ✯ sa...

Vad skönt att höra att du mår bra efter operationen! Hoppas det går bra att jobba alla nätterna nu... Det lät häftigt att jobba så mycket så tidigt...

Vad gulligt av Patrik :)

Sköt om dej!
Kramar Therese

Hanna sa...

Så mycket fina blommor. Vad skönt att operationen har gått bra.
Kram
Hanna

nettan sa...

jobba lignt och var rädd om dig .. själv har jag jag tagit en sem dag i morgn..... skall bara vila mig .. är attans så förkyld .. kram

AkH sa...

Skönt att det känns bra efter operationen och att familjen blir helt friska!
Fin sjal du har köpt!
Ha ett skönt veckoslut!
Kram Anna-Karin
hemochting

VARDAGSLYCKA sa...

Gott o veta att Du vaktar världen nu medan jag sover :)

Dina arbetsnätter kommer gå fort!

Kram Lisette

Anonym sa...

Fin,fina bilder !
Kan tro att det blir lite tufft med 4 nätter i sträck. Jag som är så kvällstrött hade nog inte klarat att ha ett sådant jobb. Skönt att höra att du mår bra efter op. men du får kanske vila dej lite extra när du kommer hem från jobbet ! Ha en skön helg ! Kram Annika

Vardagslycka sa...

Vad skönt att du känner dig lite piggare och hoppas det går bra för dig att jobba så många nätter i rad. Känns dock tryggt att veta att du vaktar världen när vi andra sussar gott.
Men ta det lugnt och vila ordentligt på dagarna.
Styrkekramar från Carina

Nina sa...

Hoppas natten har gått bra! Det var ju bra att ni kunde byta, så behövde du inte ta ledigt :) Fast lite lugn skulle kanske vara bra så här efter open... Nåja, du känner ju själv vad du orkar.

Patrick kanske oxå behöver vara hemma ordentligt så han blir av med sjukan?!... Krya på er iaf, båda!

Var rädda om er!
Kram Nina!

Masy sa...

hei! så fin header du har og fin layout generelt.
alltid hyyggelig å finne frem litt vårlig inspirasjon og tendenser når vi venter på at blomstrene skal komme.
riktig god fredag!
mvh
masy

Uttan sa...

Tänk här i huset är det Mannen som också är förkyld och jag har klarat Mej ....än så länge.
Du får sällskap av Min Man i två nätter ;o)
Var försiktig om op.såret så det inte kommer surt efter.

Underbara bilder du visar ja nu längtar man....

Ha en fin Fredag!
Kram!

Ulla sa...

Hallå Mia!

Skönt att det går åt rätt håll efter operationen men ta det lugnt nu när du ska ut och jobba igen!

Tack för fina kommentarer i bloggen och nu är nog läget ganska så stabilt med Yazza hoppas jag!!!

Ha en så bra helg som det går när du nu jobbar och kramen till dig!

Ulla

Lilla Rummet sa...

Detlåter häftigt att jobba 6 nätter så här efter op, men du verkar må bra.
Ville titta in och önska dig en skön och mysig helg.
Kramiz Britt

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggintresserade