fredag 12 mars 2010

Ju mer gott jag äter ju fetare blir jag...

Tänk att min hjärna inte kan fatta det enkla.. Den måste var felkonstruerad på något sätt.. Jag äter så mycket gott men ändå visar vågen plus.. Konstigt!! Eller??? det är nog inget märkligt i det alls.. 4 hg plus till denna veckan.. Jippi, snart är jag uppe i det jag startade på.. En sak jag har märkt är att jag har mycket svårare för att gå ner eller för all del stå still nu sedan Patrick började jobba dagtid.. När han jobbade skift så var vi ju oftast utan några barn hemma den veckan han jobbade eftermiddag och med andra ord var jag ensam hemma.. Då lagade jag mat till enbart mig och bara så mycket som jag skulle äta.. Nu lagar jag mat var dag, väger upp min mat men kan ändå inte låta bli det som finns i grytorna.. Sjukligt beteende.. Plus att vi har godis hemma och godis+Mia=katastrof.. Så nu måste jag försöka komma på något bra sätt att ändra på mitt beteende trots att motivationen går på sparlåga.. Men funderar på att Patrick får laga sin egen mat när han kommer från jobbet, han kan ju förbereda den dagen innan.. Jag gör min egen mat och äter ensam.. Låter skittråkigt men för att komma igång så är nog detta lösningen.. Jag vill inte ha en mage som hänger ut över jeansen mer, eller där alla tröjor får en fet volang på sig.. Jag mår inte bra av att se mig se ut så här och det är MIG det handlar om så jag vill inte höra "men du som har så smala ben" "du som är så liten över rumpan" osv.. Jag vill kunna slippa handla tröjor i strl XL (44/46) och jeans i strl 40.. Jo jeansen får ju gärna hålla sig kvar i 40 men jag vill att toppar skall vara där med, i 40 snåret.. Jag vill kunna känna mig fin en enda gång i mitt liv..

Så då fick jag ur mig det... Igen.. Alltid återkommande..

Idag har det inte hänt så värst mycket.. Jag vaknade vid 14.30 efter att ha sovit relativt gott.. Körde och hämtade Johannes för jag skulle skjutsa honom till frissan, han undrade varför jag kom redan och upptäckte då att jag var en timme för tidig.. Men han åkte med så hälsade vi på mina föräldrar istället innan frisseriet.. Körde sedan hem honom och fortsatte kosan mot Lindex där jag skulle snabbt in och köpa ett par tights.. Jag äger ett par svarta och de var perfekta att ha nu efter operationen.. Klämde i mig i ett par jeans när jag skulle skjutsa sonen men aj aj aj.. Kändes som jag hade blåmärke inne i hela magen så det var icke så skönt att bära trånga jeans.. Så alltså ett par nya tights fick inhandlas som jag bär en tunika till, och benvärmare.. Hittade en snygg turkos tunika med som hängde med hem, provade den aldrig i affären så den åkte på hemma.. Snygg framifrån men när jag ställde mig med sidan mot spegeln så såg det ut som jag var gravid både på mage och rygg, den stod rakt ut på båda håll så det såg ut som jag vägde 200 kg.. Så den får bytas på måndag..

Maxi hämtade jag ett paket.. Jag var inne på en blogg, hmmmm... minns ju inte vilken just nu.. Men iaf så visades dessa tvättpåsar från Bolagret där, och jag gillar ju saker med text så jag for in på deras hemsida och klickade hem två styck som nu pryder badrummet uppe.. Hoppas nu att barnen kan slänga sina kläder i rätt fack med.. Det fanns även en sort med tre fack där ordet kulört med fanns med men jag tycker denna är mer användbar för oss..

Nu sitter jag på jobbet, är inne på natt två av fyra.. Jag har huvudvärk men hoppas det snart försvinner, får dricka massa vatten.. Jag försöker ju undvika piller men går det inte över så får jag nog ta en alvedon.. Patrick ligger ju fortfarande hemma med feber och hosta, så det kan ju vara något sådant som är på G med, det återstår att se..

Nu önskar jag er en bra natt och en härlig lördag..





Ps.. Såg vårtecken när jag cyklade hem i morse från jobbet.. I kommunens planteringar utanför kommunhuset så hade tulpanlökara kommit upp en bra bit.. (tror det var tulpaner, stannade inte och kollade) Ds..

15 kommentarer:

Nina sa...

Men bra Mia! Du vet orsaken och då vet du vart du ska jobba! Heja dig, du fixar det! Köp en snygg top i strl 40 och häng på kylskåpet, eller nåt! Jag håller på dig!

Vårtecken, vad härligt! Här är det vitt överallt än, så vårblommorna får nog vänta lite till. Men rätt vad det är så kommer dom ju hit med! :)

Kom å tänka på när jag gjorde en titthålsop i magen för många år sen och inte tänkte på att ta med mig mjukbyxor. Så när jag åkte hem var det med byxorna uppknäppta! Haha! Tur Göran hämtade!!!!

Hoppas du mår bra iaf och är återställd snart!

Ha en bra natt!
Kram Nina!

Linruz sa...

Vad härligt med vårtecken!!!!
Hoppas du får en fin helg.
Kram Lina

Tess på Tilda och Mamma sa...

Hej Vännen, visst är det skönt att skriva av sig och det behöver man.Mitt tips när när jag inte kan låta bli alla gosaker brukar vara att övertalning barnen godislöfte funkar bra.Också kastar jag bort alla gosaker,små godispåsar över allt och barnen får ett fross fika någon dag efter skolan med kakor.Och nu på våren blir det morötter intalar jag mig är bra och gott och sist promenader i massor. Lite konstig är jag men sätter jag upp små mål så löser det sig ett p varje dag i kalendern när jag promenderat så blir det lätt en drog att bokstaven ska komma dit varje dag.
Kram Theres

Ankan sa...

Åh snygga tvättkorgar,,vill oxå ha......
Jag är som du, kan inte låta bli att äta,,visst är de gott att "unna sej" något!!!
Har 10 kg som jag vill ha bort men kan ju inte banta just nu & gå är tråkigt!!!
Ja ja de blir nog bra,,får nog sätta godisförbud..
Lycka till..
Kramen

Gårdsromantik sa...

Ja det finns ju så mycket gott som frestar :-)

Kram Maud

nettan sa...

glöm inte att gasen i magen efter op väger lite ....så gått upp har du säkert inte gjort... kram

A home far away sa...

Kikar in och önskar dig en fin helg!
Kram Gunilla i Singapore

Interiörboden sa...

Hej Mia!!

Tack så mycket för din kommentar hos mig :)
Ville kika in och önska dig en fin helg!!

Kram Sandra/Interiörboden

Vit som snö sa...

Jaa du inte är det lätt med alla frestelser, jag är likadan. Men du är så duktig att hålla igång o träna så det borde göra susen tycker jag. Lycka till ändå!
Härligt att du hittar vårtecken, det är desto svårare här....
Trevlig helg! Kram Cilla

Anonym sa...

Halloj Mia ! Ja det är skitjobbigt det här med vikten. Man vet precis exakt vad som är bra att äta, och vad man INTE ska äta, men inte fanken hjälper det, för plötsligt får man sådana ryck och slänger i sig en masa onödigt :-( Vad tråkigt att din sambo fortfarande är sjuk, hoppas han kryar på sig.
Härligt med vårtecken :-)

Ha en toppen helg !!! Kram Annika N

Vitt o Vältummat sa...

Jag gick på viktväktarna förra året, gick ner 12 kg och blev guldmedlem! Nu har jag nog gått upp de kilona igen. Det märks just på volangen runt midjan. I garderoben har jag jeans i storlek 38 som passade mig då men idag? Icke! Påét igen!
Ha det bra
Kram
Åsa

Vintage sa...

Härlig läsning! Har samma problem. Har köpt en sjukt dyr skinnjacka som är för liten så det måste bara gå på något sätt!! Jag kampar på för nu har jag bestämt mig.Försöker att äta med hjärnan istället för magen (hi hi) Kramar Susanne

Pierre sa...

Hoppas huvudvärken går över och att du får en bra helg trotts jobb. Ha det bra :)

Uttan sa...

Ja den ständiga kampen med kilon....Så är det ju här oxå.
Vi räknar points och än så länge så är Jag nöjd men ska ner några kilon till.
Så än så går det upp så går det ner sen går det upp......
Så är det.
Så får Du och Mannen ta hand om natten i natt ;o)

Sköt om Dej kära Vän!
Kram!

kallebodalantliv sa...

ja tråkigt det där med vikten ..alla har nog dom problemen ..jag brukar tänka ..ÄTA för att leva ELLER LEVA för att äta ..det säger mycket tycker jag ..stoppa innan du är mätt !ja, ja ...fiffiga påsar att ha tvätten i ..kram jeanette .kaallebodalantliv

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggintresserade