söndag 7 mars 2010

Har blivit särbo..

Ja idag är jag och Patrick särbos, fast i vårt egna hem.. Jag försöker hålla mig ifrån honom, sitta i annat rum.. Han har feber, hostar och snörvlar här.. Jag petar i mig Echinagard, c-vitaminer och förkylningshonung i förebyggande och hoppas på det bästa.. Jag skivade på färsk vitlök på maten med idag, har ju klarat mig i några dagar nu och må jag klara mig ett par till..

Igår var vi ju hos vänner och åt gott.. Vi planerade ju för en liten semestertripp med och det kommer förmodligen bli ett par dagar på Åland.. Där har jag aldrig varit så det skall bli kul och hoppas att det är Per och Katta som för vädertur för då får vi fint väder även i år :-) När vi var hos dem igår så fick Patrick feber så vi åkte hem rätt tidigt, synd men det kunde ju inte hjälpas.. Vi får se till att träffas snart igen..

Jag köpte ju en sjal igår och så här såg den ut.. Ni behöver ju inte kolla så noga på hon som bär den utan kolla på fina sjalen ;-)

Lekte lite med photo scape och gjorde bilden så att den skulle se gammal och sliten ut.. Denna bild är just nu min profilbild på FB...

Idag har jag varit ute på en 1 timmes promenad i det grymt härliga vädret.. Solen skiner och det är så härligt.. Annars har det blivit tvättning och matlagning, en helt vanlig dag alltså..

I morron skall jag ta mig till polisen i Karlshamn för att fixa ett pass.. Jag har inte haft ett pass på flera år, men i maj skall vi ju till Prag så då behöver jag ju ett..

Ha nu en fortsatt goer söndag..




22 kommentarer:

Ofelias Hus sa...

Härligt att planera en semestertripp!

Sjalen och du var lika fina båda två!
Jag använder jätteofta sjal...tycker det är både snyggt och varmt runt halsen...

Ha en skön söndagskväll!

Kram,
Anette

Nina sa...

Usch då :( Hoppas Patrick kryar på sig snart, och att du slipper det!!! *tummarna hållna än*

Jättesnygg sjal på en urläcker brud! :) Fint du gjorde bilden oxå, såg det på fb, att du fixat ny bild. Läckert!

Fortsätt nu att vara särbo så hoppas vi på det bästa!
Kram Nina!

Vitt o Vältummat sa...

Hoppas förkylningen släpper snart. Så häftig din bild blev! Så mycket kul man kan göra med hjälp av datorn:-)
Kram
Åsa

plingan sa...

Håller tummarna för att du får hålla dig frisk!
Jättefin bild och jättefin sjal :)
Kram

nettan sa...

ja håll dig borta..... kram N

Ingrid sa...

Hua, då hoppas Du kommer att få vara frisk!!

Ja hästar ÄR underbara att tita på OCH att umgås med! Snälla hästar då som våra tänker jag på. Som aldrig någonsin sparkas eller bits.

~Livet i byn

Anonym sa...

Åland är jättefint! Jag var där en gång på konferens för en hel hop år sen. Tyckte båten gungade lite väl mycket bara men det är tydligen ganska gungigt på Ålands hav men resan tar ju inte så lång tid.
Ska också försöka hitta passen, Tror de är inlåsta i bankfacket men har inte blivit färdig att kolla..jag har ju typ 20 meter till bankfacket om dagarna så det är ju inte avståndet det beror på men minnet är bra men kort :-)..hoppas att de gäller fortfarande så att vi slipper fixa nya pass.

// Berit

Tigris Predikantan sa...

Har ni blivit särbos ... på riktigt?
Fin sjal, undrar var du köpte den...:)

Tina sa...

♥ ♥ ♥ Hej fina vän!
Tack snälla för din hälsning!! Jag ska prata med tandläkaren i veckan så jag får höra vad han säger. Han ville bara ringa & medela mig, för han va så ledsen.
Du är oerhört vacker!!! Jag tittade minst på halsduken.. =)
Hoppas han piggnar på sig snart. han kan oxå äta dina förkylningspreparat för att snabba på läkningen.
Hoppas du slipper det!!!
Varm kram till er båda!!
Tina

Tigris Predikantan sa...

Tack för kommentar hos mig! Visst offrar man för att få sitt nöje?
Skall kolla om jag hittar det märket på din sjal någonstans!
:)

Pixi sa...

Hoppas guben din kryar på sej snart o gillar det gamla fotot skarpt!!=)

Pierre sa...

Fint porträtt tycker jag :) Ha en bra vecka och hoppas du klarar dig från bassiluskerna.

Unknown sa...

hejsan
usch för förkylningar...
så underbart med sol och toppen väder, även här har solen visat sig.
schalen är toppen fin..

varma kramen Catthie

LjuvligtLantligt sa...

Vilken vacker sjal! Jag är sjalberoende, har alltid sjal på jobb o utomhus, hemma brukar den dock åka av.
Låter som om ni haft en bra helg trots allt... :)

Kram Git

Patricia sa...

Blev lite orolig när jag började läsa...Särbo... =)
Hoppas du inte blir sjuk.

Fin sjal på fin Mia!!!... ; )

Må så gott!!
Kram patricia

hemma hos lilla mej sa...

Gomorron!Hoppas att du inte blir sjuk nu.Låter som ni haft en mysig helg trots allt.Fin sjal på fin Min:Krya på dej vännen.Varmkram Rita ♥

mo sa...

Ja henne känner jag igen :), snygg sjal, visst är det skönt med något runt halsen, känns så bart annars...

Hoppas du klarar dig undan förkylning, det kan va så himla långdraget. När skulle du in på operation, var det denna veckan?

Visst är det lite trist att de inte kan ordna pass här i byn....

Ha en bra dag, kram

Penseldraget sa...

hej mia
vacker sjal på en vacker tjej =) hoppas du inte blir smittad
kram pia

Anonym sa...

Snygg sjal på snygg brutta !!!
Härligt med lite sol, har varit ute jag med en stund. Hoppas du klarar dej tills i morgon kväll från förkylningen !
Lycka till i morgon !!! Kram Annika N

Uttan sa...

Men vad Du skrämde mej...Phu.
Här är det lika Mannen i huset hostar och snörvlar han också.Men än ligger Jag kvar ;o)

Sjalen är Jätte fin och Jag har kollat Hon som bär den och tycker Hon e så söt och har väldigt fin frisyr också.

Jag kommer med en förfrågan på Facebook till Dej,bara så Du vet vem det är.

Kramar!

japp sa...

heeij Mia.. joo, de gäller verkligen å leva i nuet.. inte ta nåt för givet.. så är de ju.
Så kul me resa för er.. hoppas de blir en underbar resa.
Nee, är guuben sjuk.. usch då. Tror det är nåt på g här me, både jag å guben är dålig i magen.. hoppas de inte blir nåt mer..usch.

Nepp, bäst å stänga ner här snart.. innan de blir akut dassbesök..hehe..kram på dej. Helén.

Sköna o Gröna Ting sa...

Hej snygging där.., jag glömde totalt bort och titta på sjalen Mia:))))
Jag spanade in din frisyr som jag gillade skarpt!!!
Nä då, nog såg jag din vackra sjal alltid!

Är du trött på den envisa snön som skall plåga oss i minst en månad till?
Javisst kan jag oxå svära över den ibland men jag har av någon konstig anledning accepterat den bättre i år.

Nu skall jag stärka mina svaga ben med några knäböj, tro det eller ej men jag börjar närma mig 100 stycken Mia:)))
För två veckor sedan klarade jag bara av tio stycken men i förrgår blev det hela 94 stycken.., inte illa för en så otränad som mig!

Hoppas din vecka blir fantastisk vännen och ta väl hand om dig.
Kram
Marianne

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggintresserade