måndag 22 mars 2010

Fejk vs äkta!!

Måste först börja med att tacka alla er som skrivit och berömt mig för mina bilder.. Jag blir så glad och rörd.. Skall nu försöka lära mig mer om min kamera och om att ta ännu bättre bilder, man kan alltid bli bättre..
.
Och så min veckobild.. Jag tar ju varje måndag en bild från denna vyn här nere, just för att följa skiftningarna.. Kanske man skulle tagit en gång i månaden istället för att kunna se att det verkligen hänt något, men jag tycker det är kul med veckobilder.. Nu har det ju ändå hänt lite.. Snön är borta!! Och det gillas.. Vi har en del kvar på gräsmattan men snart är det med ett minne blott.. Vill man följa skiftningarna så kan man göra det på min sida på Pixbox.. Klicka HÄR så kommer ni dit..

Idag blev det lite extra sömn på förmiddagen eftersom jag skall jobba nu i natt.. Efter att jag vaknat till liv och ätit frukost så tog jag mig i kragen, satte mig i bilen och drog till gymmet.. Där har jag inte varit på två veckor och det kändes ju kan jag säga.. Jag har ju inte velat dit innan på grund av min lilla operation men nu funkade det så nu är det bara att köra.. Jag har tre månader kvar på mitt gymkort så nu gäller det att gymma på..
.
När jag gick på löpbandet så fick jag ett sms om att jag hade ett paket från Skopunkten att hämta så innan jag körde hem fick det bli en vända till Maxi och hämta paketet.. Det innehöll ju tre par skor, två av dem passade medans det tredje paret, ett par ballerina, satt lite trångt så de skall jag skicka tillbaka..
De som passade var två par conversefejk.. Min dotter har ju som jag skrivit innan ett par som är äkta.. Ser ni skillnaden??

Ja de ljuslila är äkta Converse och de andra två paren är mina som är fejk.. Det jag kan se vad som är skillnad är att sömmarna är vita på mina och att jag har en vit sula och på Amandas är det en svart sula.. Mer skillnad ser inte jag med blotta ögat.. Jo så klart att hon har märket med.. Amanda har ju haft converse innan och visst är de lite mer hållbara men med tanke på kostnaden så kan man ju få fyra par för summan som hon gav för ett.. Ja ja.. Jag är iaf nöjd med mitt köp och Amanda är nöjd med sitt så alla är glada :-D


Nu är Patrick iväg och tränar och jag hamnade vid bloggen.. Middagen är gjord och det mesta av diskningen, Patrick äter när han kommer hem så då får han ta resten av disken, grytor och så ;-) Bara en stund kvar sen är det Halv åtta hos mig, det skall jag se.. I kväll börjar Arn med, jag har sett filmen och den gillade jag så serien vill jag se.. Nu är det ju bara det att jag sticker till jobbet mitt i men jag hoppas man kan se den på nätet sen..
Nu skall jag kolla lite av era bloggar innan det är dags att slå sig ner i soffan.. Ha en bra kväll och natt alla..





Ps.. Amanda påpekar efter att ha läst bloggen att conversen faktiskt bara kostade 699 :- ;-) Och så porto på det då.. Rätt skall vara rätt.. Ds..

13 kommentarer:

Nina sa...

Jag skulle ju välja fyra par oäkta, helt klart! Fast i Amandas ålder förstår jag att märket är viktigt. Jag hade gjort lika i den åldern. Dessutom slapp jag betala på den tiden.. ;) Bara för att du frågade så såg jag sömmarna, men det hade jag aldrig tänkt på annars.

När våren väl börjar så exploderar det ju, så ett foto i veckan behövs säkert nu. Rätt vad det är kommer det bli grönare och grönare. Härligt!!!

Ha en skön kväll och bra natt!
Kram Nina!

Godastunder-tokigaidéer sa...

Rolig att ha de i flera olika färger och då får det bli oäkta. Jag går i tankarna att köpa mitt först par men det blir att gå till tradera och ropa hem ett par finns massor där. Tror det ska bli ett par vita.

HA det gott
Kram Anna

Anonym sa...

Ja jag ser inte mycket skillnad på skorna, och jag är med för snål och hade aldrig köpt ett par så dyra skor.Vad duktigt av dej att gå till gymmet !

Ha en lugn natt och sov gott när det är dags !!! Kram Annika

Uttan sa...

Snygga skor...har tittat på liknande men jag kan inte bestämma mej för färgen så det blir väl som i somras när jag skulle köpa skor..röda,vita eller blå det slutade med att Mannen stod i kassan med alla tre paren Han tyckte det var lika bra...de var ändå billiga.
Mera vår har Du....Vi fick ju 2 dm snö i går.

Önskar dej en Go Jobb Natt!

Kramar!

A home far away sa...

Hej vännen, hoppas allt är bra med dig!
Jodu, det är en hel del som skiljer sig åt när det ska födas barn:).
1. Man går till en läkare (ej barnmorska) som också är med på förlossningen
2. De gör ultraljud vid varje besök
3. De tar inga blodprov, enbart urinprov vid varje besök
4. Valfriheten är stor då du får välja sjukhus själv
5. Kostnaden för läkare o förlossning får du stå för själv (ej "gratis" som i Sverige)
6.Läkarna här (tack o lov inte min) gillar att göra kejsarsnitt och ett av de land i världen som gör flest, då mammaledigheten bara är 3 mån, vill man planera sin ledighet)
7. Man får vara bestämd på hur man vill ha det då läkarna är GUDAR här
8. Vaccineringen efteråt får man kolla upp, de gillar att vaccinera för allt möjligt

Jaaa, ungefär så här är det:) när jag kollar tillbaks på det jag har skrivit kan det kanske se lite negativt ut, men jag tycker att vården här är jättebra (jag vet att du jobbar inom sjukvården) bara man vet vad man vill:)

Ha en fin dag
Kram Gunilla i Singapore

A home far away sa...

Förlåt mig min okunnighet! Jag har så många i min närhet hemma i Sverige som jobbar inom handikappomsorgen, närmast är min svägerska som var o besökte oss förra veckan:)

Kram på dig!

Tess på Tilda och Mamma sa...

Åh så underbar bild du visar här känns det som om snön aldrig kommer försvinna. Hade själv converse skor när jag var tonåring och det enda som dög var äkta, förstår min mamma idag om allt tjat från mig. Sånt hör man inte själv förrän man har egna barn.
Ha en bra dag.
Kram Theres

nettan sa...

JAG önskar jag kunde ha convers.. dom är så snygga men aldelles för platta att gå i ..... kram KLART DU ÄR DUKTIG FOTOGRAF...

Hanna sa...

Vår tjej köpte Converse när vi var i en outlet i Florida 140 kronor. Inte förrän vi har kommit hem förstår jag vilket köp hon gjort.
Kram
Hanna

Hanna sa...

Hos oss ser det ut som att vi har en vak på baksidan. Tjejerna var ute och åkte pulka och visst är det extra roligt att åka ner där det är extra vått, så man blir extra blöt.
Kram'
Hanna

Gårdsromantik sa...

Härlig vårbild - men så lite snö ni har :-)

Jag ser då ingen skillnad - ja förutom märket - och det är ju iofs snyggt :-)

Kram Maud

Lilla Rummet sa...

Vilken härlig vårbild du visar. Tänk att strosa där på sommaren.
Ser knappt skillnaden på skorna. Själv är jag för snål, skulle köpa oäkta och få flera par istället. Snygga färger.
Joggingskor däremot bet jag en del för samt sandaler som man har i jobbet.
Ha en härlig dag.
Kram Britt

Helena sa...

Hej! Ibland är fejk minst lika bra som äkta! Kram Helena

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggintresserade