söndag 28 mars 2010

Söndag..

Så är det söndag kväll.. Sommartiden är här så det känns som tiden går än snabbare idag när en timme försvunnit.. Jag fick ju jobba en timme mindre i natt med och det var ju inte fel.. Nu har jag en natt kvar av dessa tre jag skall jobba sen är det två nätter ledigt som skall bl.a innehålla gym och IKEA, ja inte nätterna men dagarna när jag varit ledig på natten :-D

Så här fint har vi det på vår gräsmatta.. När snön försvann så kom dessa fina sorkgångar fram, men som tur är så är det bara dessa så det är inte på hela gräsmattan.. Jag tror att vi har ganska mycket sten under gräsmattan så förmodligen är det inte så roligt att vara sork hos oss ;-)

Nu skall jag ta det lugnt de timmar som är kvar innan jag skall promenera till jobbet där jag skall sitta fram till kl 8.19 i morgon bitti.. Ha en bra kväll alla och sköt om er..



6 kommentarer:

Godastunder-tokigaidéer sa...

JAg har aldrig sett något sånt, man kanske ska vara glad att man inte har sorkar i trädgården....
Känns lite konstigt i dag näg jag gick upp imorse så stod kl på 9.15 upp for jag och kännde mig utvilad, min klocka ställer om sig själv. När jag kommer upp så ser jag att den bara är 8.15 men då var det lika bra att stanna uppe.

HA en bra kväll din sista med jobb
Kram Anna

Roses & Angels sa...

hahha Mia jag kunde inte låta bli att inte visa äggen men vi är ju inte hemma så barnen får ju dom i förväg i alla fall. Ha en trevlig kväll kram

Nina sa...

Jag har hört fler som har sorkspår i trädgården nu, kan det bero på vintern, tro?... Har oxå hört att vitlök eller purjolök är bra mot sork. Om det stämmer har jag dock ingen aning om. Du har kanske redan nåt bra knep :)

Ha en bra natt och sen ett par sköna lediga dagar! Ja, eller nätter då, rättare sagt..

Kram Nina!

Anonym sa...

Vi får väl hoppas att de inte vill stanna hos er, de små rackarna ;-)
Ha det bra på jobbet och sov gott sen !!! Kram Annika

Ett Vitare Hem sa...

Ja jag höde nån som fått hela gräsmattan vandaliserad av sorkar, jag hoppas du får några sköna dagar nu innan nästa nattskift!
Ha en finfin dag!
Kramis/LenaS

Uttan sa...

Men är er gräsmatta framme.Så skönt.
Men lustiga gångar de bygger sorkarna de måste ju bli snurriga i bollen.
Så snöar det igen i dag och vi som ska plocka fram husbilen...jaja.

Önskar Dej en fin Måndag.
Kram!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggintresserade