onsdag 10 mars 2010

Jag mår bra!!!

Igår gjorde jag min lilla självvalda operation.. Och det gick bra.. Sjukresebilen kom kl 6.10 för att hämta mig och sedan gick färden mot Karlskrona lasarett, 9 mil bort.. Kl. 8,10 kom jag in på op-avdelningen, fick byta om till en snygg moderiktig sjukhusskjorta och sen hoppa ner i en sjukhussäng.. En sköterska kom för att sätta dit nålen till "droppsaken", något jag absolut inte gillar och det sa jag ju med så klart.. Jag har kärl som gärna rullar så det är lite svårt att sätta plus att jag tycker det gör svinont.. Hon satte den iaf i min vänstra hand men , det kärlet rullade så det funkade inte.. Hon ropade då på en narkossköterska som är som hon själv sa mer proffs på att sätta nålen.. Narkossköterskan satte den i min högra hand, det gjorde skit ont men den kom rätt..

Fick sedan ligga här till strax efter 10 då jag rullades in på operation.. De sprutade in narkosen.. Frågade: Känner du dig dåsig? Nääjoooo zzZZzzzzZzzZzzzz.. Vaknade runt 11 igen så det gick snabbt både med operation och väckning.. Fick ligga kvar på uppvaket där jag låg och småslumrade fram till runt 13.30 då jag kom upp på sal.. Där ville de ha kvar mig tills jag hade gjort toabesök och tills de sett att jag fått behålla det jag stoppat i mig.. Jag mådde kanonbra, kände inte av narkosen och knappt något av operationen heller.. Kl. 18 kom Patrick och hämtade mig.. Runt 19.30 tiden var jag hemma och hann se Halv åtta hos mig liggandes i soffan.. Så skönt att vara hemma.. När jag kom hem så fick jag Per Morbergs kokbok, tidningen Lantliv och 2 buketter tulpaner av älskade Patrick.. Per Morbergs kokbok pratade jag om häromdagen, den fanns ju på bokrean så jag funderade på att köpa den, men nu slapp jag ju det :-D En jättefin bok med mycket god mat, kanonfina bilder och härlig text av just Per.. TACK PATRICK!! I love U!!

I natt har jag sovit jättegott, bara varit uppe en gång för att släppa in en katt.. Jag har inte ont någonstans heller, lite öm i de två små öppningar de gjorde men inget värre..
Jag skall vara ledig en natt till och sedan skall jag jobba fyra nätter men det skall nog gå bra.. De få lyft jag har på fredag morron behöver jag inte ta utan vi kan använda en lift då och på natten har jag ju inte så ansträngande arbete så det skall säkert funka, och skulle jag känna att det inte gör det så får jag sjukskriva mig...
Det jag är mest förvånad över är att jag inte blivit smittad av förkylningen Patrick hade, han fick den tidigt i förra veckan och nu i helgen hade han ju feber.. Men kanske är det så att den c-vitamin, Echinagard och vitlök jag har stoppat i mig har hjälpt.. Eller är det så att jag inte varit mottaglig, vilket det än är så är jag glad för att jag slapp bli sjuk innan operationen så jag fick den gjord.. Fast självklart vill jag ju inte bli sjuk nu heller..
.
Idag skall jag slappa och ta det lugnt hela dagen och låta kroppen komma igen, lite trött är jag ju.. Sitter just nu i sängen och har tänkt att göra det ett tag till för att läsa lite bloggar, men jag tar inte alla jag missade igår utan börjar från dagens bloggar.. Jag har ju hittat så otroligt många roliga, intressanta och bra bloggar som jag följer så det tar evig men kul tid att läsa dem.. Många fler har jag ju hittat som jag inte lagt till att följa, måste ju ha tid med annat med ;-) Men jag halkar ju in på andra bloggar titt som tätt.. Hade kunnat ha bloggläsandet som heltidsjobb..
.
Njut nu av dagen, det skall jag göra, låta den komma som den vill..



19 kommentarer:

Lilla Rummet sa...

Hej! Skönt att operationen gick bra. Inte roligt att vara på lass, men ibland måste man av olika orsaker. Du får ta det lite lugnt nu i början och du har ju bra lektyr att koppla av med ser jag. Har oxå haft funderingar på Per Mobergs kokbok, få se om jag köper den.
Ha de gott och sköt om dig.
Här skickar jag en krya på dig kraaam till dig.//Britt

agnetha sa...

Hej!!
Har du också gjort en sådanhär bukoperation? Det var väldigt vad många det är som gör detta numera.
Dotter min ska på fredah göra sitt första besök hos dietisten på den vägen.
För mig känns det lite otäckt är ju rädd att något ska hända.
Kry
// Agnetha på dig!!!
http://agnetha52.blogspot.com/

Sköna o Gröna Ting sa...

Hej vännen!!!
Härligt och läsa att du mår bra och rejält uppassad med en massa gósaker när du kom hem:)
Vad du än gått igenom så förstår jag att det har varit ett eget val och jag hoppas du kommer bli nöjd Mia.

Ha en skön dag och passa på att vila och samla ny energi...
Kram kram
Marianne

Tina sa...

Hej söta du!!
Först vill jag tacka dig för alla dina fina & roliga hälsningar hos mig...blir så glad av dem =D
Ja, det gäller att hålla sig vän med "såna" vänner som jag har.. fniss... =D

Å, va skönt att det gick bra med operationen! Liten el stor.. det är iallafall ett ingrepp! Idag får du vila & mysa dig!!


Så gulligt av din sambo!! Skönt att du slapp förkylningen.. det kan säkert vara en kombination av att du tog naturpreparaten & att du inte va mottaglig!!!
Krya nu på dig fina du!!!
Varmaste kramen & ett stort TACK till dig!
Tina

agnetha sa...

Ha ha ha ja det var ju en viss skillnad. Men man blir rund om magen i båda fallen. Ha det bra!!!
// Agnetha
http://agnetha52.blogspot.com/

VARDAGSLYCKA sa...

Hej!

Oj har du opererats!!
Skönt att den va självvald o inte akut o att allt gick bra!

Krya på dig nu!
/Kram Lisette

*Va jag menade med "omodernt med frysbox va att vi har BARA frysboxen i källaren o ingen kromad typ *fniss* i köket som alla andra moderna hem idag - vi tillhör inte den ligan!!*

Det vita dårhuset sa...

Men vad söt du e Mia!
Om jag intemissminner mig berättade du för en tid sedan att du skulle in och göra den här operationen?
Eller var det någon annnan? Ja, vem vet *fniss*....du vet ju såklart ;-)

Men så underbart att det gick bra! Hopaps du får fortsätta den vägen. Lycka till vännen!

Kramar Erika

Nyanser av vitt sa...

Hej Mia
Skönt att allt gick bra men vad har du gjort? Jag måste ha missat det.
Min siffra har ännu inte kommit fram.
Kram Agneta

Nyanser av vitt sa...

Har en kompis som också gjort det.
Ja men det kanske ligger en lapp i lådan ikväll när jag kommer hem.
Kramis

Anonym sa...

Vad skönt att allt gick bra. Gulligt av din sambo att komma med presenter.
Skönt att få komma hem samma dag, ligga på sjukhus är ju inget vidare !
Sköt om dej !!! Kram Annika

Uttan sa...

Så skönt att läsa att allt gått bra.
Tänkte just på Dej i dag när Jag var ute...hur det hade gått och så....
Så snäll Patrick är man blir så glad när man får små överraskningar.

Nu får Du vila och vara rädd om dej.
Ja, visst är det fantastiskt med dessa bloggar.Tänk så många underbara människor det finns där ute.
Å Du e en av dom :o)

Kramar!!!!

hemma hos lilla mej sa...

Hejan Mia!Vad skönt att allting gick bra.Vad gulligt av Patrick att ge dej massa små överraskningar.Gulligt gjort av han.ha det nu så bra vännen och krya på dej varmkram Rita ♥

Ankan sa...

Härligt att det gick bra,,vad det nu var du opererade..upppasning e oxå helt ok i smaband med presenter=)
ta de lugnt nu..
Kramen

Anonym sa...

Gulligt av honom med presenterna när du kom hem. Det är säkert en fin bok med Per, god mat gör han onekligen.

Hoppas det går bra på jobbet så du inte får besvär.

Kram Maritha

Ingrid sa...

Så skönt att det gick bra med operationen. Hoppas du får ordentlig vila nu och kan bara ta det lugnt.

~Livet i byn

Signe 1 sa...

Men oj vad jag har missat här!! Har du opererat dig!! Vad skönt att allt gick bra ialla!!
Och vad fin du är på bilden nedan, coolt när man leker med bilderna sådär:-)

Ha en fin dag nu!

Kram Sofia

agnetha sa...

Hur är det med dig?? Mår du fortfarande hyfsat? Ta du ledigt/ sjukskriv dig en liten tid från jobbet. Det är inte så dumt att vila upp sig!!
Kram Agnetha
http://agnetha52.blogspot.com/

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så smidigt och bra det gick, och du låter så pigg. Låter lite tidigt och jobba, du får vara rädd om dig. Bra att mannen skämmer bort dig med fina böcker och tidningar. Ha det gott.
Stor kram
AnnaMaria

Nina sa...

Åh, vad skönt att open gick bra och att du mår bra! :)

Hos mig har det inte blivit så mycket skrivande på ett par dagar så där har du inte missat nåt iaf ;) Tack för Krya-på-hälsningen! Imorrn mår jag nog prima igen.

Ha nu en skön em och kväll!
Kram Nina!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggintresserade