söndag 25 december 2011

Spädgris!!!

Jag fick en kort stund med barnen igår kväll så de kunde få sina Julklappar.. Johannes hade lite brått då han skulle till flickvännen men ca 40 minuter fick jag träffa honom och Amanda lite mer innan jag skulle sova.. Jag fick en film av Johannes, Jägarna2, spännande och en sort av filmer jag gillar så den måste jag snart se.. Av Amanda fick jag en fin bok som var en bok som hon själv skrivit i.. Fanns lite frågor om mig och henne som hon svarat på.. Så fin och så rörd jag blev..
Här ligger nu "skalen" från klapparna..
Julklapparna jag fått av Patrick har jag inte öppnat än och inte heller de som Patrick kom hem med från svärföräldrarna.. Jag känner helt enkelt inte för det.. Får se när jag får känslan att öppna dem.. Kanske dröjer till Nyår, vem vet.. Eller kanske till nästa jul.. Nyår ja, där kommer ju en helg som inte är min favorit.. Vet inte varför men just Midsommar och Nyår är helger jag inte är förtjust i.. Kan vara för att jag inte gillar fester som man är "påtvingad".. Att man förväntas göra något och ha fest.. Helt ärligt hade jag hellre varit hemma och bjudit hem någon istället än att åka på fest.. De senaste åren har jag jobbat natten på nyår och det har varit perfekt, jag har varit med en stund och sedan har jag kunnat säga hej då och farit till jobbet.. Dricker gör jag ALDRIG på Nyår eller Midsommar och nästan inte annars heller..
 Och så det här med Spädgris.. Det är så jag känner mig just nu.. Jag har slarvat så länge med ALLT och nu syns det på vågen.. Ca 4 kg har jag gått upp på ett par dagar och då gick jag upp innan med, så nu har jag plötsligt 10 kg att gå ner.. *suck* Blir så trött på mig själv.. Kan inte låta bli att äta godis och jag kan inte låta bli att lasta på för mycket på tallriken.. Jag är så trött på Vikt Väktarna och andra sätt att gå ner i vikt på, men jag mår ju skitdåligt av att se ut som jag gör så nu måste jag ta tag i det igen , men inte lätt när jag har noll motivation.. Tröstäter, gråter och så tröstäter jag mer.. Skitbra!!..... NOT!!!!! Jag ser mig som en missbrukare..


Nähä... Working vidare..


Ha en fin Juldag och hoppas inte ni med jobbar..


Kram Mia

10 kommentarer:

Vår sekelskiftes-dröm sa...

Hej!
Det blir mycket godis och god mat nu i Jul. Man får ta nya tag efter Nyår.
Ha en fortsatt fin Jul!
Kram Anette

hemma hos lilla mej sa...

God fortsättning.Härliga bilder.Önskar dej en skön och mysig juldag.Många julkramar Rita ♥

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jag vet precis hur det är, har inte vågat väga mig! Jag har gått ur viktväktarna, men måste säga att jag lärt mig väldigt mycket genom dom. Men vi får ta nya tag... även om motivationen är noll här också.
Önskar dig en bra fortsättning på julen
Kramar
AnnaMaria

Vita huset 28 sa...

Hej känner igen mig, har också tagit stoora portioner, nästan tvångsätit o godis i stora lass, usch vill inte väga mig. Vet att jag har perioder när jag är så här fast jag har de bra hemma o ett toppenjobb.
Vi får hitta motivation på bloggen, där hämtar jag iaf mycket.
Inte kul med helger om man känner att de är påtvingade. Jul är stressigt o min sambo vill bojkotta den helgen. Man jagar runt efter bra julklappar o så är den över snabbt iaf.
Nyår blir nog bara vi här hemma med extra god mat o kanske en bra film.
Vi såg jägarna 2 i förrgår o den va helt toppen!!

Ha en skön kväll
Kram Camilla

Källeboda lantliv sa...

Oj ! Vad deppig du är .. Hur ska man hjälpa dig ..min tanke .. Äta för att leva .. El... Leva för att äta ... Det gäller att ha den rätta tanken ..att stoppa i tid .. Utan att må dåligt av att stoppa i sig mer än man orkar .., men att banta och ha kroppen på sparlåga är inte så bra tror jag ... Förbränningen blir rubbad av att banta ständigt .. Hitta en form att leva som passar kanske ..,så sund som möjligt ... Lycka till ... Tänk att du blir smal då går det .. Tankens kraft i boken secret ... Kram .. Deppa inte ..Jeanette. Kallebodalantliv

Fiffiga Systrar sa...

vi önskar en riktigt fin fortsättning på julhelgen! kram emelie och elin

Josefin -Happy Days- sa...

Önskar en god fortsättning på julen, kram!

Nyanser av vitt sa...

Vi såg Jägarna 2 igår...
Då var det dags vännen....nyårsutlottning hos mig. Ha en fin annandag jul.
Kram Agneta

♥ Fyra årstider sa...

Man får fira sina egna traditioner precis som man vill, man gör det till sitt eget.

Hoppas du får några dagar med dina.

Kramar Lotta

Nyanser av vitt sa...

Kul att du är med i min utlottning.
Ha en fin kväll.
Kram Agneta

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggintresserade