söndag 18 december 2011

Musikhjälpen!!!

Har det kunnat undgå någon att Musikhjälpen har sänts non-stop på P3, SVT-play och delvis på tv'n i en vecka med avslut idag?? Jag har nu i flera dagar levt med Jason (Timbuktu), Kodjo och Gina som suttit "inlåsta" i en glasbur på Gustav Adolfs Torg i Göteborg.. Där har de sänt radio dygnet runt och samlat in pengar för att alla flickor skall ha chans att gå i skola.. Många flickor som inte får eller har råd med att gå i skolan i alla fattiga länder i vår värld.. Och tänk så många givmilda människor det bor i vårt avlånga land.. De fick på dessa 6 dagar ihop 18104362:- Helt otroligt.. Såg ni lilla Gustav, 5 år, som kom med sina besparingar på 237:-, lilla söta killen.. Han var uppe och sjöng och dansade med Kodjo.. Underbart!! Jag gav oxå ett litet bidrag, tycker det är det minsta jag kunde göra.. Liten slant där och liten slant där gör mycket för jobbet med att få alla flickor att kunna gå i skola.. Jag hoppas att ni som iaf tittat och lyssnat på Musikhjälpen under veckan skänkt en liten slant..
Igår skulle vi på Julbord med en förening som Patrick är med i.. Jag tvekade in i det sista eftersom jag är lite förkyld men tyckte ändå att jag skulle klara det, men när vi kom dit drog min hosta igång och jag kände att det var trevligare både för mig och för de andra om jag åkte hem så det gjorde jag.. Satt i soffan istället och kollade på Så mycket bättre, Bröllopsfixaren och Musikhjälpen.. Och HOSTADE!! Och hostade i natt och har hostat idag.. Nu skall jag jobba sex dagar i veckan så jag hoppas det lättar..
Knäck blev det ju tillslut igår, ischokladen gjorde jag i fredags och idag har jag gjort en sorts kolor som Vita rosor och förgätmigej hade hittat på.. Otroligt goda!!
Ischokladen och knäcken ligger i dessa fina plåtburkar som jag köpte när jag besökte Fröken Knopps fina butik.. 


I torsdags köpte vi gran på torget i byn och idag kom den upp i vårt vardagsrum.. Granen uppe fick ju röda kläder så denna granen fick silverkläder och jag är rätt nöjd med den, nu ser det ut som det är jul i vårt hus på riktigt..
Nu önskar jag er en fortsatt njutningsfull fjärde advent..


Kram Mia

5 kommentarer:

Lisa sa...

Hej hjärtat..Men sån hosta du verkar ha. Ser supergott ut med ditt julgodis. Och granen är helt ljuvlig. Älskar granar som inte är så färgglada. Klart man ger ett bidrag till dessa entusiaster. Hoppas du blir frisk snart och att jobba går bra. Önskar dig en underbar julvecka med massor av mys..

Julkramar Lisa

Ett Vitare Hem sa...

h vad trist med hostan hoppas det snart vänder och åh vilka fina plåtburkar du köpt!
Kul att höra att du tänkt samma som jag om P innan ni blev tillsammans ;o)
Ha en riktigt härlig måndag!
Kram/Lena

Möllebacken sa...

Det är sega förkylningar nu. Njut nu av dina vackra granar. Så gottigt gott du har gjort.
Önskar dig en fin julhelg. Jag tar lite bloggpaus över julen på den ena bloggen men min fotoblogg kan jag ju inte låta bli:)
Kram Pella

Annika N sa...

Här är faktiskt en som totalt missat musik-hjälpen, vilken kanongrej att samla in pengar till. Så smarrigt det ser ut med godiset och så fina burkar.
Jobbigt att ha sån hosta..Du skulle kanske kolla upp det.

Krya på dej vännen !!! Kram Annika

Källeboda lantliv sa...

Ja det var ju en fin gärning .. Att skänka till fattiga ... Det borde man bli bättre på ...så mysigt det låter med allt ditt pyssel .. Jag vill också göra en massa gott .. Men får inte tummarna loss till det .. Får nog köpa färdigt iallafall .. Kramar till dig Jeanette. Kallebodalantliv

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggintresserade