söndag 4 december 2011

Julmarknad

Idag har det ordnats julmarknad för första gången vit Fritzatorpet i Olofström.. Jag stack dit efter att jag hade sovit i några timmar.. Riktigt trevligt var det och mycket folk..
Det var en del hantverkare och butiker som sålde sina produkter.. Tomten fanns där så klart och han ordnade dans runt granen.. Lucia med sitt följe kom på besök och så hade Butik Lizzo modevisning.. Ett riktigt bra arrangemang som jag hoppas återkommer nästa år..
Jag plåtade en del men har inte gått igenom bilderna än så jag får visa en annan dag..


Elin med den fina bloggen Fröken Knopp stod och sålde fina saker från sin butik.. Jag köpte en zinkljusstake, den får jag visa sen.. Hon har så mycket fint så man vill ju liksom köpa allt.. Måste ta mig upp till butiken i Kyrkhult innan jul och kika lite mer på allt fint hon har nu till jul..
Jag handlade något som jag däremot plåtade när jag kom hem.. Eller nu ljög jag lite för det var Patrick som köpte dem till mig ;) Han köpte likadana fast svarta.. En tjej som har en butik som heter Gårdens värme & Fritid stod och sålde dessa finurliga vantar.. Ser ut som tumvantar men så kan man vika bak toppen och fingrarna blir bara, som torgvantar.. Helt perfekt för mig när jag plåtar.. Man håller värmen lite mer och slipper dra av och på vantarna hela tiden =) De säljs ju i en jakt- och fiskeaffär så det är säkert de med det intresset som använder dessa mest, men även perfekt till fotografer som plåtar ute den kalla årstiden..
Sista natten jobb som gäller sedan är det ledigt två nätter.. Men i morgon skall vi ha någon form av handledning på jobbet så det är att ta sig iväg på eftermiddagen igen trots att man jobbat på natten och skall vara ledig.. Men jag är glad för all utbildning och handledning vi kan få så jag går dit med glädje.. Får ta och sova nån liten timme eftersom jag behöver vara pigg då, annars brukar jag ju inte sova efter sista natten för att kunna sova på natten..


Ha nu en fin natt och en härlig start på veckan.. 


Kram Mia

8 kommentarer:

Nina sa...

Det låter som en mysig marknad. Kom på att det ju var marknad här med i helgen, men Sandra har ju varit hemma så vi har haft "vanlig helg" hemma.

Smarta vantar! Jag ska nog ta och prata med tomten... Man blir bra kall om fingrarna när man fotar.

Hoppas du kan sova lite kommande natt, trots att du sover lite middag. Tänk om alla var så engagerade som du :) Man kanske skulle flytta neråt och be dig jobba på Sandras boende framöver... ;) Det skulle iaf kännas tryggt!

Ha det fint!
Kram Nina!

Vita rosor och förgätmigej sa...

Visst är det härligt med julmarknader! Jag får faktiskt ingen julstämning alls innan jag har varit iväg på åtminstone tre... ;)

Kram/ Anna

Vår sekelskiftes-dröm sa...

Så kul med julmarknader. Jag får kolla i tidningen till helgen om det finns någon julmarknad att gå på.
Kram Anette

Patricia sa...

Kul med julmarknad, jag missade årets här hemma för jag varit på kurs hela helgen.

Såna där vantar är skitbra, jag kallar dem för jägarvantar för X-et fick såna att ha när han jagade .. men alla användningsområden är ju tillåtna och de passar ju perfekt som foto-vantar med .. =)

Ha det bäst!
Kram Patricia

Nyanser av vitt sa...

Vad mysigt med marknad. Kul att du vill vara med i min utlotting.
Kram Agneta

Godastunder-tokigaidéer sa...

Hej tjejen,
Så fint du gjort med sö stjärnor på bloggen...me like.

Julmarkand är super roligt och jag har inte hunnit gå på en enda i år...blä

Kram Anna

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Roligt att det finns en bra julmarknad i närheten där du bor. Och det var fiffiga vantar, helt perfekt. Vet ju hur himla kallt det blir när man försöker hålla på ute och fota.
Kramar
AnnaMaria

Monika sa...

Hej!

Tack snälla Du för besöket och kommentaren!

Mysigt med julmarknad. Vi hade en här i trakterna också. Men någon julstämning får jag inte riktigt. Snön fattas fortfarande. Något jag aldrig tidigare i mitt liv varit med om den här tiden på året.

Ha det gott!

Monika med bloggen Juletid

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggintresserade