fredag 9 december 2011

FREDAG!!!!

2 nätters jobb är gjorda och nu är jag ledig till måndag eftermiddag, skall bli skönt..
Idag startade jag dagen med att handla efter jobbet och sedan for jag hem och bakade underbart goda Saffransbullar med vanilj.. Receptet tipsade en FB-vän om igår och det kan ni hitta HÄR..
De var så fantastiskt goda så jag var tvungen att snabbt ner med dem i frysen annars hade mer än en åkt ner i magen och det är ju inte meningen..
I eftermiddags var jag nere i en nyöppnad butik.. Största delen av butiken är en djuraffär, 121:ans Zoologiska, men i en liten del finns det en butik i butiken som heter Kransar o sånt.. Det är mina barns pappas fru, Sara, som äger den, hon gör bl.a kransar och blomarr, och så säljer hon lite småsaker.. Mycket fina saker.. Du kan bl.a köpa smådetaljer till din egengjorda krans eller arr.. Jag köpte en krans och en glasvas med en hyacint i.. Får visa det i morgon.. Kransen har jag inte vågat hänga ut för då är risken stor att den hittas hos grannen för det blåser utav bara tusan här.. Vill du se vad Kransar o sånt säljer så kika gärna in på min sida på FB, Photo by Maria, så har jag lagt ut bilder där från dagens besök..
3 tomtar till har oxå fått flytta ner från vinden.. Blir någon julsak var dag som kommer fram..


Nyss vann Amanda Fondell Idol.. Gillar hennes röst och tycker att hon är helskön, men jag gillar Robin med.. Hoppas det går bra för dem båda..


Känner att en förkylning är på G, Patrick är dunderförkyld så jag bara väntar på min..


Ha nu en fin fortsatt fredagskväll och en kanoners lördag..


Kram Mia

1 kommentar:

Nina sa...

Mm, det lät gott med saffransbullarna. Vanlijbullar är en favvo hos mig så det är säkert jättegott med vanilj i saffransbullar med. Klokt av dig att frysa in dom..

Hoppas du slipper bli förkyld nu när du är lite ledig ett par dagar.

Kram Nina!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggintresserade