onsdag 28 december 2011

Öppna din dörr..

Jag har idag suttit och funderat på hur jag (vi för jag skall få Patrick att tycka som jag ;) ) skall göra den dagen vi kan flytta upp och ha sovrum uppe.. Idag är ju vårt sovrum i det sk matrummet och det är inte alls praktiskt att ha det där.. Vi har en dörr till köket men in mot vardagsrummet finns ingen dörr, vi sätter upp två vikväggar var natt..
Den dagen första barnet flyttar hemifrån skall vi flytta upp.. Och det lär ju inte dröja hur många år till då min äldsta är 20 år i början av nästa år..
Bild lånad på Googlesök
När det skett så vill jag öppna upp lite större in mot köket.. Först tänkte vi på att slå upp väggen och ha ett fyrkantigt valv och helt öppet.. Men så surfar ju jag runt lite på olika bloggar och man får många idéer då.. Så nu skulle jag vilja hitta ett par gamla, slitna pardörrar och sätta mellan köket och matrummet.. De skall (i tanken) mest stå helt öppna men man skall kunna stänga om man vill det.. Tror det kan bli hur snyggt som helst.. Men dörrar måste hittas först innan man river i väggen, det får ju byggas efter dem.. Men nu är det ju ett tag till vi kan göra det men leta kan man ju göra nu för att se om man kan hitta en pardörr som inte kostar skjortan.. De är ju rätt dyra så fort man vill ha glas i, och det vill ju jag ha..
Bild lånad på Googlesök
Sen när det är gjort och vi kan ha bord och stolar i matrummet så vill jag ha uppbyggt ett skafferi i gammal stil.. Ett som man kan ta ett steg in i med hyllor runt om.. Och där vill jag med ha en gammal dörr i typ denna stil..
Bild lånad på Google bildsök
Denna sortens dörr är ju inte lika svår att hitta, men den måste ju med hittas innan man bygger så man får bygga efter hur stor den är..


Ja nu sitter jag och drömmer, men drömma måste man och just denna drömmen vet jag kommer att bli sann en dag även om det kommer att ta lite tid innan den går att uppfylla..


Jag fortsätter drömma och önskar er alla en fin onsdagskväll..


Kram Mia

7 kommentarer:

Källeboda lantliv sa...

drömmar är till för att uppfinna saker ...det måste man göra såklart ..drömmar blir till slut ett mål ..inget är omöjligt ! det kommer att bli jättefint med sådana dörrar ...men önska inte iväg barnen ...det blir så tomt sedan ...njut av din kväll och dina drömmar ...kram jeanette.kallebodalantliv

Hanna sa...

Man måste drömma och fundera och så finns bara rätt lösning där till slut.
Kram
Hanna

Nina sa...

Åh, vad fint det låter! Du är så duktig på sånt där... Jag är säker på att det blir kanon när det blir hittat och klart :) Bra att vara ute lite i tid när det är svårt att hitta. Jag håller tummarna!

Kram Nina!

Patricia sa...

Drömmar och visioner måste man ju ha .. och de är ju gratis som tur är .. =)

Och det är ju så man får sina idéer hur man vill ha det, så dröm på du .. =)

Hoppas ni hittar dörrar så småningom då ... =)

Kram Patricia

Boutique Nytt & Nött♥ sa...

Fina dörrar du hittat & lånat bilder på.
Gäller & hålla ögonen öppna även om det är ett tag tills drömmarna slår in. Man hittar inte dubbel dörrarna så lätt. Vi här inne kan ju alltid hojta om vi ser några.
Önskar dig ett God fortsättning
Kramisar
Sus

Vita Falkens Lantliv sa...

Så härliga drömmar du har! Såna där pardörrar är ju helt otroligt vackra! Hoppas du får tag på det så småningom;)

Kram Susanne

Vita drömmar och choklad/Milla sa...

Hej!
Det är bara så fint med gamla dörrar, finns så mycket att göra av dem.

Jag har själv sparat husets originaldörrar, en dubbeldörr med glas upptill. Får se vad det blir av dem..

God fortsättning!
Kram Milla

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggintresserade